3 manieren om het meeste uit je nieuwe kassasysteem te halen

3 manieren om het meeste uit je nieuwe kassasysteem te halen

Of je een horeca of retail onderneming runt: een kassa vormt het kloppende hart. Daar komt bij dat een kassasysteem tegenwoordig veel meer doet dan het verwerken van de dagelijkse verkopen. Het beheert je voorraad, helpt je bij het organiseren van je reserveringen, en kan je ondersteunen bij het opzetten van een volledig loyalty programma of delivery service.

Juist omdat een kassasysteem tegenwoordig zoveel mogelijkheden heeft, kan het zijn dat je het idee hebt dat je kansen laat liggen doordat je geen duidelijk overzicht hebt van alle opties. We hebben 3 tips voor je om zo veel mogelijk uit je nieuwe kassasysteem te halen!

Maak je kassasysteem op maat

Zoals we hierboven hebben besproken kunnen de kassasystemen van tegenwoordig veel, maar ze kunnen niet alles. Ben niet bang om vanaf het begin af aan duidelijk te zijn over wat jouw wensen zijn voor je onderneming. Kijk vervolgens niet alleen naar het kassasysteem met de meeste opties, maar ook naar het systeem met de meeste integratie partners.

Een slim systeem kent z’n eigen tekortkomingen en zoekt hulp bij anderen die zich specialiseren in aanvullende oplossingen. Daarnaast kunnen partners een extra bron van data vormen, waarvan de inzichten je heel veel geld kunnen besparen. Run je een horeca onderneming? Denk dan bijvoorbeeld aan APICBASE: een compleet food management platform in the Cloud dat ingrediënten, allergenen, recepten, kosten, bestellingen en voorraad voor je beheert en er zo voor zorgt dat je niet snel meer te veel zult bestellen – en dus minder hoeft weg te gooien. Of AWeber, een tool die het bouwen van e-mail marketing campagnes voor je winkel een stuk makkelijker maakt, en je zo helpt bij het onderhouden van de communicatie met je vaste klanten.

Nieuw Lightspeed kassasysteem maar extra hulp nodig?

Ontdek het gloednieuwe Learning Center

Blijf jezelf onderwijzen

De tweede tip die we voor je hebben is om je eigen systeem goed te leren kennen. Bij het beginnen van een nieuwe onderneming komt een heleboel nieuwe (digitale) communicatie kijken vanuit allerlei verschillende richtingen, en het is begrijpelijk dat je in die hectische tijd geen zin hebt in nóg meer verkeer in je inbox. Toch is het verstandig om een oog open te houden voor de mails die je krijgt vanuit de leverancier van je kassasysteem. De kans is namelijk groot dat de eerste mails die je ontvangt deel uitmaken van je onboarding: trainingen die vanuit je leverancier worden aangeboden om ervoor te zorgen dat je in ieder geval niet bij de eerste stappen al vastloopt.

In deze mails worden onderwerpen besproken zoals het installeren van je hardware, het uploaden van je eerste voorraad of het invoeren van je eerste menu items. Niet de meest opwindende informatie, maar onmisbaar om goed van start te gaan met je nieuwe onderneming.

Lightspeed’s Learning Center

Loop je op een later moment alsnog vast, of wil je je nieuwe manager een snelle introductie geven tot het systeem? Lightspeed heeft op 1 juli een gloednieuw Learning Center gelanceerd! Hier vind je een uitgebreid (en groeiend) aanbod trainingsvideo’s en snelle tutorials die je helpen bij het opzetten, instellen en optimaal gebruiken van je nieuwe systeem. Geeft een video toch niet direct het antwoord waar je naar zocht? Geen zorgen: alle video’s bevatten een link naar de bijbehorende Help Center-informatie.

Hopelijk helpen deze drie snelle tips je bij het beginnen en werken met je nieuwe kassasysteem. Zijn er toch nog dingen onduidelijk? Neem een kijkje bij het Learning Center!