4 redenen waarom je Lightspeed Connect 2018 niet wilt missen

4 redenen waarom je Lightspeed Connect 2018 niet wilt missen

Lightspeed Connect 2018 komt steeds dichterbij; op 24 oktober is het zover. Een nieuw revolutionair tijdperk breekt aan voor de retailbranche, en op deze dag leer je alles wat je erover moet weten! In onze eerste aankondiging kon je alles lezen over de eerste ronde sprekers en de thema’s rondom retail en omnichannel die op die dag uitgebreid uitgelicht zullen worden. In deze nieuwe update worden er 4 redenen uitgelicht waarom je het grootste retail en omnichannel event van Europa niet mag missen. Lees snel verder!

1. Omnichannel is het nieuwe retail

In een studie van The Future Of Commerce gaven slechts 17 procent van de retailers aan dat hun huidige omnichannel kanalen een naadloze ervaring bieden voor een optimale klantervaring. Van de retailers die omnichannel aanbieden, merken velen op dat elk kanaal een aparte klantervaring biedt, voornamelijk vanwege een gebrek aan integratie tussen de verschillende kanalen in de backoffice. Conclusie: een naadloze omnichannel-ervaring is essentieel omdat de veeleisende klanten van vandaag een persoonlijke klantervaring verwachten, ongeacht op welk kanaal ze winkelen of met je bedrijf communiceren. Retailers kunnen alleen aan die verwachtingen voldoen door alle kanalen te integreren.

Hoe zorg je dat online en offline verkoopkanalen naadloos met elkaar integreren voor een optimale omnichannel ervaring?

Dit is vaak gemakkelijker gezegd dan gedaan. Hoe creëer je nu die naadloze shopervaring voor je klanten? Hoe creëer je memorabele in-store ervaringen? Omnichannel is niet alleen voor grote multinational retailers, maar voor iedereen. Op Lightspeed Connect leer je van retailers, integratiepartners en Lightspeed hoe je omnichannel het beste kunt aanpakken. Met praktische tips, real-life cases en expert advies ga je aan het einde van de dag naar huis met nieuwe inzichten die je meteen kunt toepassen.

Lightspeed Connect 18

Ervaringen verkopen geen producten. Ervaring zijn de nieuwe producten.

2. Inspirerende talks van top sprekers

De eerste namen van de keynote sessies werden in de vorige update al aangekondigd. Menno van Meurs van Tenue de Nîmes, Ron Simpson van The Avocado Show, Jurjen Jongejan van ISM eCompany en Olaf Zwijnenburg Rabobank delen de beste insights over hun jarenlange ervaring binnen de retail en omnichannel branche.

De nieuwe sprekers zijn inmiddels ook bekend: Steven Lammertink van influencer platform The Cirqle, Janne de Vos en Jeroen Heijs van omnichannel sneaker store Bruut en Femke Mussels van multi-brand store ZEB geven elk hun insights over hun vakgebied tijdens hun keynote sessies.

The Cirqle is reeds de derde succesvolle start-up die Steven Lammertink heeft opgezet. Het is ‘s werelds eerste OAuth geverifieerde platform voor influencer-campagnes en die meer dan 1 miljard consumenten bereikt. The Cirqle werd in 2014 opgericht en haalde 5 miljoen dollar aan financiering binnen. Met grote namen in hun klantenbestand zoals Scotch & Soda, Samsung, LG, Wolford, Eventbrite, Barnes & Noble en veel meer, heeft Steven een heleboel insights die hij wilt delen over hoe je als merk met influencers kunt samenwerken.

Zo heeft elke spreker zijn/haar gebied van expertise, dus kun je op Connect over alle verschillende aspecten over de toekomst van retail leren in de diverse keynotes.

3. Netwerken met exposanten en integratiepartners

Bij een goedlopende onderneming horen ook de juiste partners. Als retailer wil je je kunnen focussen op je ondernemingsstrategie en je klanten. Andere zaken zoals verzending, webontwikkeling en voorraadbeheer kun je eventueel uitbesteden aan partners die experts zijn in hun vak. Zo kun je onder andere SendCloud, 050 Media, OK Betalen en Picqer ontmoeten op Connect. Zij kunnen je informeren over hun services en de laatste innovaties die jouw onderneming nog winstgevender kunnen maken.

Lightspeed Connect 18

4. Ontmoet mede-ondernemers

Lightspeed Connect biedt je ook de kans om mede-ondernemers en gelijkgestemden te ontmoeten. Zo kom je in contact met mensen die je tijdens je dagelijkse werkzaamheden wellicht niet zo snel zou tegenkomen. Wissel ideeën uit, bespreek de keynote sessies en breid je netwerk uit. Wellicht kom je wel potentiële partners tegen met wie je je krachten kunt bundelen om nóg meer uit je bedrijf te halen. De dag wordt afgesloten met een netwerkborrel. Tijd genoeg dus om met iedereen een praatje te maken!

Aanmelden en meer informatie

Wil je een bezoek brengen aan Lightspeed Connect? Meld je dan aan op lightspeedconnect.eu en bestel alvast je ticket. Tot en met morgen voor slechts € 99,95 is alles inbegrepen (daarna € 129,95), van informatieve sessies met onze gastsprekers en workshops tot lunch en een netwerkborrel.

Waar: Jaarbeurs, Supernova | Jaarbeursplein 1, 3521 AL, Utrecht
Wanneer: woensdag 24 oktober 2018 | 09:30 – 20:00
Voertaal: Nederlands & en enkele sessies in het Engels

Wij ontmoeten je graag op Lightspeed Connect voor een dag vol retail trends en inspiratie!

Laat je inspireren op Lightspeed Connect 2018

en leer van de grootste retail experts

E-mail marketing benchmark per sector 2018

E-mail marketing benchmark per sector 2018

Retail Heroes - Carl Parkin | Rebel Wines

Retail Heroes - Carl Parkin | Rebel Wines