4 responsive thema's die mobiele conversie doen stijgen

Sinds de start van 2015 voegt SEOshop alleen nog maar responsive thema’s toe aan haar Theme Store. Responsive design zorgt er namelijk voor dat de webwinkel optimaal wordt weergegeven op elk apparaat, van desktop tot mobiel. Webwinkels die gebruik maken van gemarkeerd voor Google als ‘mobile friendly’ en krijgen een hogere rank in dan non-responsive zoekresultaten

In deze blogpost laten wij u vier prachtig ontworpen webshops zien die gebruik maken van responsive designs. Hier ziet u hoe de verschillende responsive thema’s zijn toegepast en het effect dat ze hebben gehad op het succes van de webwinkel.

KLBR22 – Muriëlle Snel

kblr22

Thema: Delta Responsive designed by eFusion

In het verleden hield Muriëlle zich bezig met het inkopen van unieke industriële producten om op te knappen en vervolgens te verkopen op Marktplaats. Toen dat steeds beter begon te lopen, besloot ze een webshop te beginnen, KLBR22 was geboren.

Bij het design van haar webwinkel zocht Muriële een thema waarbij haar webwinkel er altijd goed uitziet en de gehele producttekst op 1 plek staat. Ze koos voor het Delta Responsive thema vanwege de volledig responsive functies, de layout waardoor alle tekst boven de vouw op één plek staat, het uitklapmenu en de blog preview functie op de homepage.

Het thema is nog niet zo lang in gebruik maar er zijn inmiddels al”tientallen positieve reacties” geweest op het nieuwe design. Uit de statistieken is gebleken dat er 21% meer bezoekers via smartphones komen; goed voor extra pageviews en een sessieduur die 14% langer is dan toen er nog gebruik werd gemaakt van een non responsive thema.”Het conversie percentage van de webwinkel is is nu bijna 30% hoger dan zonder het responsive thema,” zegt Muriële.

klbr22-iphoto 

Voledige afbeelding klbr22

Leatherbelove.com – Job Pulles

LeatherBeLove

Thema: DG Responsive designed by DG Solutions

Al jaren lang heeft Job Pulles een passie voor luxe ceintuurs en lederen accessoires. Enkele jaren ziet Job de vraag naar luxe lederen producten in de markt groeien en een jaar geleden hakte hij de knoop door en opende een eigen webwinkel: leatherbelove.com. Hij bouwde een prachtige webwinkel waar zijn passie en liefde voor het leer in wordt gereflecteerd. Het resultaat, een webwinkel met een wijd assortiment aan luxe lederen artikelen die nog op ambachtelijke wijze worden gemaakt in Nederland.

Voor het design van de webwinkel koos Job voor het DG Responsive thema omdat deze op alle punten voldeed aan het plan dat Job had gemaakt van hoe de webshop eruit moest komen te zien en welke mogelijkheden het moest bieden. Job is vervolgens met Patrick de template editor ingedoken en zegt hierover:”wanneer je handig bent met het bouwen in html, kun je veel naar eigen wens veranderen”.

De webwinkel succesvol met het responsive design en “responsive design is een must voor iedereen die het optimale resultaat wilt behalen uit zijn webwinkel”. Dankzij het responsive design komen 36% van alle bezoekers binnen via een mobiel device maar doen relatief weinig aankopen. Job redeneert dat dit komt omdat zijn producten”high end” zijn en dus minder snel op weg naar huis of in de trein worden gekocht. Mensen zullen daarom de producten alsnog kopen maar dan rustig thuis op een PC of laptop. Op de lange termijn verwacht Job zeker dat het responsive design veel rendement op zal gaan leveren.

LBL

Voledige afbeelding Leatherbelove

TOV Essentials – Mariëtte Dijk

Shoptovessentials

Thema: Conform designed by SEOshop

Online is de toekomst voor TOV Essentials! Naast de fysieke verkooppunten door heel Europa zocht TOV Essentials een oplossing om de consumenten ook een online ervaring te bieden en de merkbeleving van TOV Essentials goed weer te geven.

TOV Essentials wist dat ze een responsive design nodig hadden, omdat er steeds meer bezoekers via tablet en of smartphone op hun oude site terecht kwamen. Om de webwinkel optimaal weer te geven werd gekozen voor het Conform thema vanwege de strakke lijnen en frisse lay-out. Het thema was goed aan te passen aan de TOV Essentials huisstijl. Daarnaast schakelden ze YellowLab in voor een aantal design aanpassingen.

De keuze voor het responsive design is een groot succes. Het had een aantal weken nodig om op gang te komen, maar inmiddels worden er drie keer zoveel orders via een smartphone gedaan als voorheen. TOV Essentials ziet ook dat het responsive design extra vertrouwen opwekt, want de gemiddelde orderwaarde is nu 20% hoger dan een paar maanden geleden.

ste-iphoto

Voledige afbeelding TOV Essentials

www.stillsundays.nl – Yvette van Bommel

="Tuinplantenwinkel"

Thema: Flat Responsive designed by SEOshop

“Het creëren van een rustig en speels overzicht voor de hele familie”, was de gedachte die Yvette inspireerde om stillsunday.nl op te zetten. Het belangrijkste doel was om producten aan te bieden die aan kinderen tussen de 4 en 9 jaar oud een overzicht zouden geven van familie-evenementen. Momenteel worden deze alleen verkocht in hun eigen webwinkel, maar ze zullen binnenkort ook beschikbaar zijn in retail outlets en andere webwinkels.

Voor Yvette was het thema Flat Responsive verreweg het meest actuele thema in de Theme Store. Het beschikt niet alleen over het zeer nodige responsive design, maar het ziet er bovendien ‘modern en schoon’ uit, wat een extra waarde aan de producten toevoegt.

Toen Yvette het thema Flat Responsive ontdekte, nam ze zaak in eigen hand en nam het design over voor haar eigen webshop. Ze denkt dat haar creatieve geest en ervaring met coderen haar bijzonder geholpen hebben bij het bereiken van de duidelijke resultaten.

Nu Yvette het thema Flat Responsive gebruikt, heeft ze haar conversiepercentage met 16% verhoogd. Ook de gemiddelde orderwaarde ligt 12% hoger en de bezoektijd van de klanten is gemiddeld 21% langer.

klbr22-iphoto

Voledige afbeelding stillsunday.nl

Afsluiting

We hopen dat u deze blogpost over responsive design met interesse heeft gelezen. Zoals u heeft kunnen zien is een goed ontworpen webwinkel met responsive design één van de belangrijkste factoren voor het succes van uw webwinkel. Daarom nog een laatste tip van ons: bij het kiezen van een responsive design adviseren wij u de tijd te nemen om een geschikt ontwerp uit te kiezen! Indien nodig kunt u contact opnemen met één van de SEOshop partners.

Als u meer te weten wilt komen over de beschikbare thema’s, of zoekende bent naar inspiratie, bezoek dan onze Theme Store. De responsive themas zijn te herkennen aan de”responsive” ribbon aan de rechterkant van het voorbeeld, of u kunt de term”responsive” invullen in de zoekfunctie.

Wij zien uw ideeën, feedback of eigen designs graag in de commentaarsectie tegemoet. We bedanken de deelnemende webwinkeliers voor hun tijd en gedeelde ervaringen!

Lightspeed

Lightspeed

Lightspeed, is een internationaal softwarebedrijf voor de retail en horeca. Onze webwinkel en kassasoftware is gebouwd om zelfstandige ondernemers de techniek in handen te geven om te kunnen groeien. Lightspeed heeft meer dan 500 medewerkers en kantoren wereldwijd voor lokale ondersteuning, met o.a. een kantoor in Amsterdam en in Gent.