5 tips om je kerstomzet een extra boost te geven op Marktplaats Admarkt

Wil je meer bezoekers in jouw webshop? Dan moet je opvallen. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Jouw doelgroep ziet elke dag tientallen reclameboodschappen voorbij komen. Hoe zorg je ervoor dat jouw advertentie hier tussenuit springt? Marktplaats Admarkt is een advertentiekanaal waarmee je jouw productadvertenties kunt plaatsen in de categorieën die relevant zijn voor jouw klanten, met het enorme klantbereik van Marktplaats.

In dit artikel geven we je praktische handvatten voor het creëren van een goede productadvertentie, waarmee je via Admarkt potentiële klanten naar jouw webshop kunt leiden en de kerstverkopen een extra boost kunt geven!

1) De titel – De kop is koning

De titel is dé trigger van iedere advertentie. Wees daarom origineel, pakkend en duidelijk. Onderstaande advertenties verschillen alleen op titel. Marktplaats vroeg in een onderzoek op welke advertentie de respondent het eerst zou klikken. Bijna de helft van de ondervraagden (49%) zou op de eerste titel klikken. Waarom? Omdat dit de enige titel uit het rijtje is die volledig is. Zorg er dus voor dat de volledige titel altijd zichtbaar is in alle advertenties.

fietsen marktplaats

2) De tekst – Wees creatief met tekst

Lappen teksten zijn ‘not done’ in de huidige online wereld. Kort maar krachtig moet het zijn. En als ‘krachtig’ lastig lijkt, probeer dan origineel te zijn. Houd er rekening mee dat je maar een paar seconden de tijd hebt om iemand te overtuigen van jouw boodschap.

Een paar tips: De ideale advertentietekst bevat korte zinnen, dat leest makkelijker. Gebruik bullets bij een opsomming zodat de tekst scanbaar is en zet belangrijke woorden in een groter lettertype of maak ze vet. Onderschat ook de invloed van zoekwoorden niet, voeg in jouw productomschrijving altijd relevante zoekwoorden toe. Zo is jouw advertentie beter vindbaar voor mensen die gericht op zoek zijn.

zoekwoordenkerst marktplaats

3) Afbeeldingen in je productadvertentie – Laat goed zien wat je verkoopt

Wil je een productfoto in jouw advertentie plaatsen, neem hier dan de tijd voor. Denk altijd goed na over de achtergrond, belichting en het perspectief. Met andere woorden: laat zien wat je verkoopt. Een witte achtergrond is veilig en bijna altijd toepasbaar. Zo komt een product duidelijk naar voren en er is niets dat een potentiële koper zou kunnen afleiden. Toch is het de moeite waard om ook te testen met bijvoorbeeld een felle of met een natuurlijke achtergrond.

4) Bied een breder assortiment aan – Verbreed je aanbod voor de kerstdagen

Kies tijdelijk een breder assortiment aan dat meer aansluit op de kerstperiode. Zorg dat je ook producten aanbiedt in diverse prijsklassen zodat bezoekers geneigd zijn meerdere producten in één bezoek te kopen.

5) Communiceer kerst-extraatjes – Maak het feestelijk!

De feestdagen vragen om extra service. Biedt bijvoorbeeld aan om producten extra feestelijk te verpakken of verzin een origineel kerstkleinigheidje. Vergeet dit zeker niet te vermelden. Het kan net het laatste ‘zetje’ zijn dat iemand nodig heeft. Kijk daarbij goed naar jouw concurrenten. Er zijn erg veel oriënterende bezoekers tijdens de kerstdagen die ‘buurten’. Verzin een service die beter is dan die van de concurrentie en die jouw klant over de streep trekt.

Start nu met adverteren

De 5 bovenstaande tips geven een mooi overzicht om je advertenties te optimaliseren. Wil je slechts met een paar producten op Marktplaats adverteren, dan raden we je aan dit in het Marktplaats account te doen. Advertenties kunnen handmatig via de console van Marktplaats Admarkt worden toegevoegd. Als nieuwe gebruiker van Admarkt ontvang je € 50 gratis advertentietegoed.

Meld je nu aan voor Marktplaats Admarkt als je je kerstomzet een extra boost wilt geven.

Wil je optimaal rendement halen uit adverteren via Marktplaats en het adverteer proces volledig automatiseren en professionaliseren, dan kun je het beste met een (feed)specialist aan de slag. SEOshop biedt hiervoor twee partner oplossingen om eenvoudig je producten te verkopen via Marktplaats Admarkt; Marktfeed en Channable Plus.

Marktfeed channableplus175x175x2

Marktfeed heeft nu een tijdelijke actie voor de snelle beslissers: als je voor 1 februari 2016 Marktfeed installeert maak je tot 1 juli 2016 gebruik van Marktfeed voor slechts € 9 per maand in plaats van € 29. Ook maakt u dan automatisch gebruik van de gratis setup & optimalisatieservice en kunt u zich aanmelden voor vrijblijvende hulp en uitleg van een specialist aan huis. Vanaf 1 juli 2016 betaalt u € 29 per maand voor het gebruik van Marktfeed (bestaande gebruikers zullen dan automatisch naar €29,- per maand worden overgezet).

Lightspeed

Lightspeed

Lightspeed, is een internationaal softwarebedrijf voor de retail en horeca. Onze webwinkel en kassasoftware is gebouwd om zelfstandige ondernemers de techniek in handen te geven om te kunnen groeien. Lightspeed heeft meer dan 500 medewerkers en kantoren wereldwijd voor lokale ondersteuning, met o.a. een kantoor in Amsterdam en in Gent.