App Spotlight: Product Analytics van MonkeyData

App Spotlight: Product Analytics van MonkeyData

Reeds heeft onze partner MonkeyData de app Product Analytics gelanceerd. Na verschillende testen, zijn hun developers erin geslaagd om er een ideale tool van te maken voor dagelijkse inzichten en het optimaliseren van online campagnes. Daarnaast hebben zij, dankzij de feedback van app-gebruikers, de functies en gebruiksvriendelijkheid van Product Analytics verbeterd.

Product Analytics screenshot

Hoe werkt het?

Product Analytics toont alle data vanuit je webshop in vier gemakkelijk te lezen en toegankelijke dashboards. Log in, koppel je webshop en zie direct een overzicht van je producten, varianten, categorieën, etc. Combineer de verschillende onderdelen om inzicht te krijgen in je producten en exporteer je data naar een CSV bestand.

Belangrijke statistieken en grafieken

  • Opbrengsten, winst, marges, kosten en gemiddelde bestelwaarde
  • Best-sellers en producten gesorteerd op hoeveelheid
  • Prestaties per categorie en product variant
  • Leveranciers en merken
  • Producten met de hoogste/laagste omzet en verkoop van de afgelopen 30 dagen
  • Meest verkochte productcombinaties
  • Verkoopgeschiedenis en -trends
  • Kortingen en BTW

Het is mogelijk om je producten te tonen op basis van: productnaam, variant naam, SKU, barcode en/of artikelcode. Product Analytics bevat ook: de basis geografische informatie (woonplaats & land), e-mail van de klant, order ID en status en verzend- en betaalmethodes.

Wat doet de app?

Met Product Analytics kun je de product portfolio eenvoudig aanpassen, de verkoop boosten en de klanttevredenheid verhogen. Hieronder vind je enkele functionaliteiten en situaties waarbij Product Analytics inzicht en hulp kan bieden:

  • De prestatie van de product portfolio: Vind gaten en zwakke plekken, en bepaal wanneer je veranderingen moet doorvoeren, zoals het herzien van prijsstrategieën, het aanbieden van kortingen of het aanpassen van je producten.
  • Voorraadoptimalisatie: Ondervindt welke producten (categorieën, varianten, merken, leveranciers) de meeste omzet genereren en welke dit niet doen.
  • Inzichten in trends: Voorspel toekomstige ontwikkelingen gebaseerd op de verkochte producten en verkoopgeschiedenis – en reageer hier accuraat op!
  • “Hot” combinatie tips: Bepaal op welke producten je je moet focussen en hoe je deze zo combineert dat je aanbevelingen, gerelateerde producten en bundles voor je klanten kunt creëren.
  • Gepersonaliseerde campagnegids: Analyseer het gedrag van je klanten om te cross-sellen, upsellen, productbundels te genereren en volumekortingen aan te bieden. Verhoog zo de gemiddelde bestelwaarde!
  • Geografische data: Leer meer over je klanten: waar komen ze vandaan en hoe heeft dit invloed op hun koopgedrag? Personaliseer je campagnes en nodig ze uit om je persoonlijk te ontmoeten.
  • Behoud je klanten: Ken je vaste klanten, en beloon ze met een loyaliteitsprogramma of kortingsbonnen.
  • Maak klanten weer opnieuw actief: Kom erachter welke klanten in een lange tijd niks hebben gekocht en stuur ze een herinnering!
  • Kosten en marges overzicht: Volg je uitgaven en zie in wanneer je veranderingen moet doorvoeren, zoals het laten vervallen van producten met hogere kosten.
  • Betaal- en verzendmethodes: Vergelijk je betaal- en verzendmethodes om erachter te komen welke methodes het niet meer waard zijn om aan te bieden.

All you need in one dashboard gif
Product Analytics Finder dashboard. Alles wat je nodig hebt op één plek.

Ik ben geïnteresseerd in Product Analytics! Wat zijn mijn opties?

Product Analytics biedt nu een 14-daagse proefperiode aan, maar we zijn ervan verzekerd dat je daarna niet meer zonder wilt. MonkeyData is elke dag bezig met het makkelijker en winstgevender maken van eCommerce voor hun klanten.
Het maakt niet uit hoe groot je bedrijf is, MonkeyData heeft een inclusieve prijs gebaseerd op jouw geselecteerde betaalmethode. Kies voor een maandelijks ($39 p/m) of jaarlijks ($29 p/m) abbonnement.


“Product Analytics helpt ons de algemene prestaties van onze producten te begrijpen. We kunnen nu zorgen voor een accuraat inventaris van de bestsellers, en we kunnen onze strategieën optimaliseren om de slechtst verkopende producten te verkopen.”

Metalshop review

– Adam Kurzok, Metalshop

Waar wacht je nog op?

 

9 producten die ideaal zijn voor dropshipping

9 producten die ideaal zijn voor dropshipping