Typ hierboven en klik Enter om te zoeken. Klik Esc om te annuleren.

eCommerce

App Store Special Deel 3 - Verhoog de retentie van je webshop

App Store Special Deel 3 - Verhoog de retentie van je webshop

Een nieuwe klant heeft zojuist een bestelling geplaatst. Gefeliciteerd! Maar hoe zorg je ervoor dat deze klant het niet bij maar een bestelling laat? In dit deel van de App Store Special leg ik uit hoe je de retentie van je webshop optimaliseert. Zo zorg je ervoor dat klanten weer terugkeren voor hun volgende aankoop!

Als ondernemer besteedt je veel tijd, aandacht en geld om meer bezoekers naar je webshop te trekken. Uiteraard hoop je deze bezoekers om te zetten in betalende klanten door hen een geweldige ervaring te bieden. Maar naast het trekken van klanten, is het net zo belangrijk om bestaande klanten terug te laten keren.Uit onderzoek blijkt namelijk dat het 6 tot 7 keer meer geld kost om een nieuwe klant aan te trekken, dan het behouden van een bestaande klant. Daarnaast geeft onderzoek aan dat je 60-70% meer kans op een bestelling hebt bij een bestaande klant in vergelijking tot een nieuwe klant.

Er zijn drie manieren om de retentie van je webshop te verhogen en je klanten over te halen om een herhaalaankoop te doen.

1. Maak het persoonlijk

Tegenwoordig verwachten consumenten dat de hele shopping experience afgestemd is op hun behoeftes. Wanneer je klanten wilt aanmoedigen om een herhaalaankoop te doen, is het dus van groot belang om dit zo specifiek mogelijk aan te pakken. Gelukkig bestaan er verschillende apps om jouw advertenties een persoonlijk tintje te geven, zoals 1850 Webshop Support.

1850 Webshop Support

‘’Wist je dat 90% van de klanten het liefst telefonisch contact met de webshop wilt?’’

in app 1850 webshop support

Als ondernemer wil je het liefst 24 uur per dag klaar staan voor je klant. Maar je wilt ieder klant ook persoonlijk te woord staan, wat met een chatbot niet altijd lukt. Daarom biedt 1850 Contactcenter de ideale oplossing: je webshop is optimaal bereikbaar én je biedt een persoonlijkere klantenservice. Deze app verleent zowel telefonische als online klantcontactdiesntent. Zo worden alle kwesties automatisch doorverwezen naar een callcenter wanneer jij niet beschikbaar bent.. Je klanten worden op een persoonlijke en professionele manier geholpen en krijgen hierdoor een vertrouwd gevoel bij je webshop.

2. Creëer vertrouwen

Klantvertrouwen is essentieel voor een succesvolle onderneming. Klanten die vertrouwen hebben in je webshop, zullen eerder een herhaalaankoop doen. Als webshop ondernemer kun je een kwaliteitskeurmerk plaatsen of reviews werven om het vertrouwen te verhogen. Maar ook apps bieden een goede uitkomst om de betrouwbaarheid van je webshop te garanderen.

WebwinkelKeur

afbeelding in app webwinkelkeur

Stichting WebwinkelKeur combineert een keurmerk met een compleet klantbeoordelingen systeem. De Stichting controleert webshops niet alleen op papier, maar ook middels klantbeoordelingen. Een lidmaatschap van WebwinkelKeur biedt diverse voordelen. Bijvoorbeeld, dankzij de juridische controle van je webshop voorkom je onnodige hoge boetes. Daarnaast zal de bijkomende keurmerk het vertrouwen van je klanten aanzienlijk verhogen, wat voor meer omzet zal zorgen!

3. Vergroot de betrokkenheid van je klanten

Als laatste punt voor deze blog is het belangrijk dat we kijken naar de zogeheten klantbetrokkenheid, dit geeft de mate van betrokkenheid van een klant tot uw webwinkel aan. Met een goede klantbetrokkenheid kan je jezelf onderscheiden van de concurrentie en geeft klanten een reden om weer bij jouw webshop een aankoop te doen.

MyStockNotifier

in app afbeelding mystocknotifier

Indien een product of variant niet op voorraad is, krijgt de klant de mogelijkheid om zijn email adres achter te laten. Zodra een product weer op voorraad is, worden klanten door de MyStockNotifier app automatisch op de hoogte gebracht wanneer het product weer op voorraad is. Klanten merken hierdoor dat je ze niet vergeten bent en zullen een gevoel van vertrouwen hebben bij je webshop.

 

Conclusie

We kunnen na drie delen blog concluderen dat meer bezoekers en meer conversie key points zijn om je webshop goed te laten runnen. Na deel drie van deze blogposten komen we ook uit dat retentie van groot belang is voor je webshop. Happy customer, happy life.

Nieuws en handige tips, speciaal voor jou.

Alle tools om jouw onderneming te groeien, direct in je inbox.

Bekijk meer onderwerpen