De Beste Horeca-Concepten van 2018

De Beste Horeca-Concepten van 2018

Maandag 26 november was het weer zover, de prestigieuze Entree Awards vonden weer plaats – oftewel hét horeca-event van het jaar. Een evenement waar de 11 beste horeca-concepten van Nederland beloond worden. Daarnaast kregen ook de beste bartender, beste barista en meest inspirerende horecaondernemer mooie prijs mee naar huis. Lees hier meer over de grote winnaars van de avond!

55 concepten, 20 juryleden, 14 winnaars

55 horecaconcepten die het afgelopen jaar openden of een restyling kregen, werden door een vakjury van hospitality professionals beoordeeld. Onder andere Godfried van der Lugt (founder Entree Awards en managing partner Gault&Millau Nederland), Antoine Pruyn (ontwerper Heineken Interieur Design) en Ron Simpson (creative director 24K Agency & Nightvision, mede-eigenaar The Avocado Show) kregen de taak om al deze horecagelegenheden te bezoeken en te beoordelen. In 14 categorieën werden prijzen toegewezen aan de meest toonaangevende horeca ondernemers en horecaconcepten.

De Entree Awards Winnaars van 2018

  • Best Restaurant Concept: The Streetfood Club (Utrecht)
  • Best Restyling: Thomas (Eindhoven)
  • Best Restaurant Design: De Restauratie (Eindhoven)
  • Daredevil: De Dakkas (Haarlem)
  • Best Hotel Concept: SWEETS hotel (Amsterdam)
  • Best Hotel Design: Pillows Grand Hotel Ter Borgh (Zwolle)
  • Best Hospitality Concept: Soho House (Amsterdam)
  • Best Cocktail Bar: Flying Dutchmen Cocktails (Amsterdam)
  • Best Coffee Concept: 4850 (Amsterdam)
  • Next Nightlife: Chin Chin Club (Amsterdam)
  • Next Generation: Chin Chin Club (Amsterdam)
  • Best Bartender: Mads Voorhoeve
  • Best Barista: Rob Clarijs
  • Ondernemer Van Het Jaar: Marco Lemmers en Sam Cohen, Conscious Hotel (Amsterdam)

Ondernemers Van Het Jaar 

Marco Lemmers en Sam Cohen, oprichten van Conscious Hotels, mogen zich het komende jaar Ondernemers Van Het Jaar noemen. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan ondernemers die een mooi voorbeeld zijn van ondernemers die echt een verschil maken in de hospitality wereld. Met 4 Conscious Hotels in Amsterdam, wordt hun eco-concept steeds groter en beter. Marco Lemmers vertelde in een interview met Entree:

Sinds ik zelf vader ben, besef ik dat we nu iets moeten doen om onze kinderen een gezonde toekomst te geven. Bovendien hopen we onze gasten te inspireren om thuis ook bewuster te gaan leven. Daarnaast is er simpelweg steeds meer vraag naar duurzame overnachtingsplekken. Zeker de jonge generatie is enorm kritisch. Deze accepteert geen lulverhalen en wil weten waar spullen vandaan komen. Dit alles zetten wij om naar de praktijk.

Het doel van Conscious Hotel is om gasten op een toegankelijke manier aan het denken te zetten over duurzaamheid en de toekomst, zonder ze met hun neus op de feiten te drukken. Dit doen ze door op humoristische wijze hun boodschap te communiceren. En dit wérkt. Met nieuwe Conscious Hotels op de planning in Den Haag, Rotterdam, Utrecht en Kopenhagen hopen Cohen en Lemmers hun visie steeds verder uit te breiden.

Lightspeed ondersteunt horecaondernemers

Lightspeed was dit jaar ook voor het eerst ook sponsor van de Entree Awards. Met kassasysteem oplossingen voor restaurants, bars, cafés en hotel-restaurants is het Lightspeed’s missie om zo veel mogelijk horeca ondernemers te ondersteunen in hun dagelijkse werkzaamheden en groeiplannen. Ook enkele genomineerde en winnende restaurant-concepten gebruiken Lightspeed Restaurant:

Uit de nominaties en winnaars bleken er bepaalde thema’s keer op keer naar voor te komen: sustainability, design en customer experience. Drie pijlers waar ook Lightspeed volledig achter staat. Met flexibele iPad kassa’s biedt Lightspeed Restaurant keer op keer de beste klantervaring, en is dit hét kassasysteem dat met horecazaken meegroeit.

Ook een Entree Award winnen?

Kies voor het beste kassasysteem.