Let’s talk about data | Data Meets Hospitality 2019

Let’s talk about data | Data Meets Hospitality 2019

Van gepersonaliseerde marketing en menu’s, tot slimme keukentechnologie en het implementeren van strategieën op basis van data. Dit soort zaken worden langzaam maar zeker de standaard manier van handelen in het horeca landschap. Nieuwe zelfstandige zaken en opkomende ketens maken steeds meer gebruik van hun technische kennis om te kunnen concurreren in de altijd competitieve horecasector.

Data in de horeca

Maak jij al optimaal gebruik van technologie en data in je zaak? Misschien denk je dat je niet over genoeg data beschikt, maar niets is minder waar. Apparaten die altijd connected zijn, zoals cloud-gebaseerde kassasystemen, geven je toegang tot meer dan alleen verkoop- en klantdata. Iedere bestelling die je werknemers opnemen, ieder gerecht wat ze aanpassen, en iedere betaling die ze afhandelen creëert data. Elke recensie op Yelp, elk Facebook-bericht en elke retweet op Twitter is waardevolle data. Zelfs factoren zoals het weer en het dagdeel tellen als data.

De individuele gegevens vertellen je misschien niet veel, maar de combinatie ervan kan enorm veel inzicht in je business bieden. Door data slim in te zetten kun je je service perfectioneren, de tevredenheid onder gasten verhogen en je winst maximaliseren.

Wil je data beter toepassen in je horecabedrijf?

Koop je DMH19 ticket, nu met 50% korting tot 5 maart

Turn data into action

Uit recent onderzoek onder ruim 3500 horecaondernemers in Nederland en België blijkt dat 79,5% het er over eens dat data de sleutel tot succes is in de huidige markt. 98,5% van de respondenten is geïnteresseerd om meer te leren over het gebruik van data om zo hun business te laten groeien. Ook het succes van DMH18 toont aan dat er in de horeca nog steeds vraag is naar meer inzicht in data. 81.3% van de DMH18 bezoekers gaf aan beter inzicht in data te hebben na het event, en 93.4% van de bezoekers toonde interesse in een volgende editie.

Om die reden organiseert Lightspeed voor het tweede jaar op rij Data Meets Hospitality. Hét event voor horeca professionals die hun onderneming willen voorbereiden op de toekomst.

Data Meets Hospitality 2019

Data Meets Hospitality biedt restaurateurs, hoteliers, caféhouders en andere horecaondernemers praktische tips en handvatten om met data aan de slag te gaan op het gebied van marketing, werknemers, gasten en service.

Dit jaar vormen de volgende 4 thema’s de rode draad:

Marketing – Hoe pas je datagedreven marketing toe in je onderneming? Hoe gebruik je social media en review sites in jouw voordeel?

Personeel – Welke data kun je gebruiken om efficiënter te werken en een betere grip te krijgen op de prestaties van je werknemers?

Klanten Hoe verkrijg je bruikbare inzichten over je gasten?

Service – Hoe voldoe je aan de groeiende service behoeften van je gasten?

Wat kun je verwachten?

  • 750+ horecaondernemers
  • Inspirerende en praktische sessies van topsprekers zoals Casper Reinders (TAO Horeca Group), Dries Henau & Yuri Vandenbogaerde (Chez Claire) en Thijs Meliefste (Meliefste)
  • Ontdek de nieuwste trends in de Horeca Experience Zone
  • 15+ partners die jouw bedrijf verder kunnen helpen
  • Food trucks, culinaire hapjes en drankjes. All-in.
  • Lightspeed Support Zone voor al je vragen
  • Network party op het strand (vanaf 17:00)

Data Meets Hospitality 2019 vindt op 17 juni plaats in Antwerpen (Bocadero, Rijnkaai 150). Tickets zijn vanaf vandaag te verkrijgen. Tot en met 5 maart loopt er een tijdelijke Launch Promo: tickets kosten dan €19,95 in plaats van €39,95. Ben je klant bij Lightspeed? Vraag je kortingscode aan bij je account manager.