De customer journey langs alle SEOshop Connect partners

Op 28 oktober vindt de eerste editie plaats van de SEOshop Connect Conference. Een evenement waar SEOshop klanten en partners bijeenkomen om te praten en luisteren naar de laatste e-commerce ontwikkelingen en online marketing trends. Maar wie zijn die partners precies? Welke rol vervullen zij voor SEOshop’s klanten en webwinkels? En wat kunnen zij voor u betekenen als webwinkelier?

Onze strategisch gekozen SEOshop Connect partners vertegenwoordigen samen een gehele customer journey van de gemiddelde bezoeker van uw webwinkel. In deze blogpost leest u op welke wijze elke SEOshop Connect partner terugkomt in deze customer journey aan de hand van de fictieve klant Dave.

Customer Journey – Dave

1dave

Een banner met gave sneakers triggert Dave te gaan Googlen naar schoenen. Via Amazon en Bol.com surft hij naar beslist.nl om de prijs te vergelijken. Dave sorteert op prijs en kiest het goedkoopste paar. Via beslist.nl landt hij bij een SEOshop webwinkel. De webwinkel wekt vertrouwen en via Live Chat vraagt hij nog iets over de waterdichtheid van de stof.

Zodra de schoenen in het winkelmandje verdwijnen verschijnt er een pop-up met de vraag of hij wellicht een extra setje veters wil toevoegen aan zijn bestelling. De upsell overtuigt Dave en hij rondt zijn bestelling af, waarna hij een welkomstmail van de SEOshop webwinkel ontvangt. De welkomstmail bevat een kortingscode voor de volgende bestelling.

Wat Dave niet weet, is dat tijdens en na het plaatsen van zijn order verschillende processen zijn gestart en/of afgerond. Onze SEOshop Connect partners droegen elk hun steentje bij aan de online bestelflow van Dave. Lees hieronder op welke manier.

Op de achtergrond

2road

Om zijn traffic en omzet te verhogen, heeft de SEOshop webwinkelier koppelingen met Daisycon, EffectConnect en Adcurve. Daisycon maakt de banner mogelijk die Dave triggerde tot zijn aankoopgedrag. EffectConnect zorgde ervoor dat de schoenen van de SEOshop webwinkel geautomatiseerd verkoopbaar waren op Amazon en Bol.com. Daarnaast zorgde Adcurve voor een koppeling met beslist.nl.

De goedkoopste prijs op beslist.nl die Dave overhaalde te kiezen voor de SEOshop webwinkel, was vooraf strategisch ingesteld door de webwinkelier via Pricemotion. Dit bedrijf monitort namelijk de prijzen van de concurrenten. De webwinkelier kan vervolgens handmatig of automatisch zijn prijzen aanpassen. Om koopobstakels uit de weg te ruimen en zijn conversie te verhogen, installeerde de webwinkelier een live chat via Combidesk.

De upsell van het extra setje veters werd mogelijk gemaakt door Shappz. Gemiddeld vergeet 30% van de consumenten belangrijke additionele producten aan te schaffen. De welkomstmail inclusief kortingscode, werd verstuurd met behulp van e-mailmarketing tool Copernica.

Direct nadat de order geplaatst werd, ontving het e-fulfilment opslag- en verzendcentrum (Active Ants/Montapacking) een mail met de bestelgegevens. E-fulfilment partners Active Ants en Montapacking nemen de opslag, verpakking en verzending voor de webwinkelier uit handen. Active Ants/Montapacking verstuurde Dave automatisch een e-mail inclusief Track & Trace nummer, op het moment dat de sneakers het verzendcentrum heeft verlaten.

Ondertussen weet de webwinkelier precies hoe zijn voorraad er aan toe is na de bestelling. Met Picqer komen bestellingen automatisch in een overzichtelijk dashboard. Zo weet hij precies wanneer hij moet bijbestellen bij zijn leverancier. Tot slot vloeit de order van Dave direct in zijn administratie via Exact Online en wordt de order automatisch geboekt onder een bepaalde categorie.

SEOshop Connect

Wilt u weten hoe u onderdelen van de customer journey van Dave kan toevoegen aan uw webwinkel? Oftewel, welke partners voor u interessant zijn om te spreken? Kom dan op 28 oktober naar SEOshop Connect en vraag onze partners hoe zij u kunnen helpen. U ziet op de plattegrond waar zij zich bevinden. Neem gerust relaties en collega’s mee. Via deze link ontvang u 20% korting op een toegangsbewijs.

3programmaseoshopconnect

Tijdens het event spreken Machiel Tiddens (Bol.com), Joris Merks (Google) en Maurits Kaptein (Webpower) over hun visie op e-commerce en online marketing. Daarnaast verzorgt SEOshop de lunch en is er een borrel achteraf waar u de dag kunt evalueren. Tot dan!

Sebastiaan Smits

Sebastiaan Smits

Sebastiaan Smits is Team Lead Strategic Alliances bij Lightspeed. Voordat hij bij Lightspeed aan de slag ging had hij een succesvolle webwinkel in houten zonnebrillen. Met zijn ervaring als internetondernemer schrijft hij over de laatste ontwikkelingen rondom de App & Theme Store en helpt hij webwinkeliers te groeien met apps.