De omnichannelrevolutie is begonnen. Ben jij er klaar voor?

Lightspeed Retail & eCom vormen samen Omnichannel:
De gouden combinatie voor zelfstandige ondernemers

Vandaag lanceren we bij Lightspeed met trots iets waar we achter de schermen heel hard aan gewerkt hebben. Voor het eerst worden offline en online verkoop met elkaar verweven in het revolutionaire Lightspeed Omnichannel.

Lightspeed Omnichannel is software voor ondernemers die hun klanten zowel vanuit de winkel als vanop hun webshop willen bedienen. Op die manier kunnen ze hun klanten dezelfde winkelbeleving en snelle service bieden, zowel tijdens als na sluitingstijd. Een complete en gebruiksvriendelijke oplossing voor winkeliers die geen scheiding meer willen tussen hun winkel en hun webshop.

Een POS kassasysteem voor de moderne retailer
Het begon in 2005 in Canada toen Dax Dasilva een product lanceerde dat winkeliers het typische ‘Apple-gevoel’ gaf. Een gebruiksvriendelijk kassasysteem of Point Of Sale (POS) met oog voor design. Samen met zijn team maakte hij het beste POS dat er bestaat en dat werkt als een app voor Mac, iPad of iPhone.

Het POS is véél meer dan een kassa die enkel betalingen verwerkt. Met Lightspeed Retail kan je in één oogopslag zien hoeveel producten je op voorraad hebt, welke items het beste verkopen of wie je beste klanten zijn. Het systeem is dus sterk op gebied van data-analyse, klantenbinding en voorraadbeheer. En dàt is nu precies wat de moderne zelfstandige ondernemer nodig heeft om te kunnen opboksen tegen de grote winkelketens en webwinkels die vaak domineren.

Webshop software voor de zelfstandige ondernemer
Ongeveer op hetzelfde moment ontwikkelde de Nederlandse ondernemer Ruud Stelder samen met zijn jeugdvriend Dennis Cuijpers een kwalitatieve webshop software (onder de naam SEOshop) die gericht was op serieuze zelfstandige ondernemers. Hun grootste troef was gebruiksvriendelijkheid. Ze wilden winkeliers de techniek achter de webshop uit handen nemen, zodat ze meer tijd zouden overhouden voor marketingactiviteiten. Op die manier kunnen ook kleinere winkels met minder grote budgetten of mankracht een mooie webshop runnen en op die manier tegengewicht geven aan de grote spelers. De software biedt professioneel ontworpen templates, geavanceerd voorraadbeheer en ingebouwde marketingtools zoals een blog en SEO-hulpmiddelen.

Eén centraal retailplatform: Lightspeed Omnichannel
Na 10 jaar bouwen aan de ultieme software was het voor beide partijen tijd voor de volgende stap. De koppeling tussen een sterk en betrouwbaar kassasysteem met een stabiele en gebruiksvriendelijke webshop. Eind 2015 besloten Dax Dasilva en Ruud Stelder om hun kennis te bundelen onder de naam Lightspeed.

Het gedreven Lightspeed developer team heeft ervoor gezorgd dat Lightspeed Retail nu naadloos communiceert met Lightspeed eCom, waardoor je het beste uit beide werelden krijgt: Lightspeed Omnichannel. Ondertussen is Lightspeed uitgegroeid tot een familie van meer dan 500 medewerkers en ruim 36.000 klanten, met kantoren in Montreal, Ottawa, New York, Amsterdam, Gent en Frankfurt.

Vanaf vandaag is Lightspeed Omnichannel voor iedere winkelier beschikbaar!

Probeer Lightspeed Omnichannel nu gratis

Probeer ons omnichannel platform nu 14 dagen gratis en zie direct hoe je een brug kunt slaan tussen verkoop online en in de winkel.

YAY, de eerste omnichannel winkelier in Antwerpen

In de Riemstraat in Antwerpen zit kinderwinkel YAY. Een uitspraak voor blijdschap en dat is precies wat zowel de etalage als webshop uitstraalt. De winkel is ontstaan vanuit een evenementenbureau dat Fabienne en Floris al een paar jaar succesvol runnen. “Onze klanten waren steeds op zoek naar leuke feestartikelen. Denk bijvoorbeeld aan taartversiering, slingers, unieke verjaardags- en geboortegeschenken, wenskaarten, inpakpapier en wat er nog meer bij je opkomt wanneer je aan een kinderfeest denkt.”

Maar hun klantenkring slaagden maar niet in hun zoektocht naar originele producten. Daarom trokken deze twee zelfstandige ondernemers de stoute schoenen aan en begonnen zelf een winkel. Voor het eerst in hun leven zijn ze retailer, en dat bevalt goed. Maar wat brengt de toekomst? “Het zou kunnen dat onze toekomstige generatie alleen nog maar online shopt. Maar persoonlijk hoop ik dat de fysieke winkel altijd blijft, maar dan meer gericht op de beleving. Ik denk dat fysiek en online hand-in-hand zou moeten gaan en elkaar versterken. Dat is voor mij omnichannel.” – Floris van Heynsbergen

Producten
Bekijk de video van YAY waarin Floris uitlegt waarom hij voor omnichannel heeft gekozen.

Word een omnichannel expert

Hoe maak je je winkel omnichannel in 2016? Download onze gratis whitepaper.

Maha, de eerste omnichannel winkelier in Amsterdam

De drukke Vijzelgracht in het centrum van Amsterdam is een winkelstraat in opkomst. Bewoners Dien en Saskia weten dit als geen ander en hoefde daarom niet lang na te denken over de locatie. Maha is een stoere winkel met streetwear, voor dames. Dien: “Maha is begonnen toen mijn vriendin (Saskia) mijn kleding begon te dragen. Ik denk dat veel jongens en meisjes dit herkennen.” Maha bereikt veel potentiële klanten uit het buitenland via Instagram. Door hun online store is de winkel ook voor hen bereikbaar. “Omnichannel betekent voor mij voornamelijk meer klanten te kunnen bereiken op een goede manier.” – Dien, eigenaar van Maha.

 

MAHA omnichannel Amsterdam
Bekijk de video van Maha waarin Dian uitlegt waarom hij voor omnichannel heeft gekozen.


Ben jij de volgende omnichannel winkelier? Met Lightspeed omnichannel is jouw winkel 24/7 open. Ga direct van start met de gratis demo of maak een afspraak met één van onze retail experts.

Lightspeed

Lightspeed

Lightspeed, is een internationaal softwarebedrijf voor de retail en horeca. Onze webwinkel en kassasoftware is gebouwd om zelfstandige ondernemers de techniek in handen te geven om te kunnen groeien. Lightspeed heeft meer dan 500 medewerkers en kantoren wereldwijd voor lokale ondersteuning, met o.a. een kantoor in Amsterdam en in Gent.