Infographic: 4 stappen voor de perfecte kerst e-mailcampagne

De feestdagen zijn het hoogseizoen voor online retailers. Velen maken zich daarom dan ook nu al klaar voor de stormloop aan bestellingen. Tijdens deze feestelijke periode zijn verhoogde verkoopcijfers gegarandeerd. De vraag is echter, hoe speel jij op deze drukte in?

Hoge ROI

E-mailmarketing is het middel om met een kleine investering de omzetcijfers aanzienlijk te verhogen. Geen enkel ander marketingkanaal is zo persoonlijk en direct. De verstuurde e-mails komen direct in de inbox van de ontvanger terecht, waar de boodschap van volledige aandacht geniet. Daarnaast geeft meer dan 70% van de ondervraagden aan, de voorkeur te geven aan e-mail, wanneer gevraagd hoe ze het liefst reclameboodschappen ontvangen (MarketingSherpa, 2015). Door de hoge ROI en het rechtstreekse contact met potentiële klanten, is e-mailmarketing daarom onmisbaar in aanloop naar de feestdagen.

Het probleem is alleen, hoe plan je een strategische e-mailmarketingcampagne? Door de eerder genoemde voordelen is het geen verrassing dat veel online retailers het marketingkanaal gebruiken om hun verkoopcijfers te boosten. Je moet dus zien te voorkomen dat jouw e-mail in de overvolle inbox van de ontvanger tussen de e-mails van de concurrenten verdwijnt en nooit geopend wordt. Opvallen met een unieke e-mail is hier de sleutel tot succes.

In dit artikel legt Newsletter2Go, de expert op het gebied van e-mailmarketing, precies uit hoe je de perfecte e-mailmarketingcampagne in elkaar zet. Volg de volgende vier stappen in onderstaand infographic, en maak je klaar voor een winstgevende kerst.

1) Strategie
2) Design
3) Verzending
4) Analyse

Infographic

recept_perfecte_kerst-e-mailmarketing-campagne

Newsletter2Go

newsletter2go175x175x2

Newsletter2Go heeft als missie om relevante e-mails naar de juiste persoon, op precies het juiste moment te verzenden. De app is verkrijgbaar in de App Store voor € 4,95 per maand. Maar u verzendt met Newsletter2Go wel maandelijks 1000 gratis advertentievrije e-mails naar een onbeperkt aantal ontvangers.

Sebastiaan Smits

Sebastiaan Smits

Sebastiaan Smits is Team Lead Strategic Alliances bij Lightspeed. Voordat hij bij Lightspeed aan de slag ging had hij een succesvolle webwinkel in houten zonnebrillen. Met zijn ervaring als internetondernemer schrijft hij over de laatste ontwikkelingen rondom de App & Theme Store en helpt hij webwinkeliers te groeien met apps.