DOOOS: stijlvolle oplossing voor de bescherming van je bril

DOOOS: stijlvolle oplossing voor de bescherming van je bril

Als je een bril draagt is het slim om een brillenkoker bij je te hebben of iets wat hem in ieder geval goed beschermt als je hem niet op hebt. Voor mooie brillenkokers kun je bij DOOOS terecht, opgericht door de 16-jarige Nino Galvez. Het merk biedt leren brillenkokers die je bril op een stijlvolle manier beschermen tegen een stootje. Lees hier het verhaal van Nino en zijn ervaring met zijn Lightspeed eCommerce webshop.

DOOOS in the making

“Het is allemaal begonnen toen mijn bril stuk ging op vakantie. Daardoor raakte ik een beetje gefrustreerd. Uiteindelijk ging ik op zoek naar een nieuwe bril en een hoesje, om te voorkomen dat dit nogmaals zou gebeuren. Na veel online zoeken en bij winkels langsgaan, kwam ik erachter dat er geen enkele brillenkoker was die voldeed aan mijn verwachtingen: een stijlvolle brillenkoker van uitstekende kwaliteit een die mijn bril goed beschermt”.

Met dit in gedachte is Nino aan de slag gegaan om een oplossing te vinden voor zijn probleem. Zo is hij gestart met het ontwerpen van brillenkokers. “Na meerdere brainstormsessies en samples kwam het uiteindelijke product: een hele gave leren brillenkoker van uitstekende kwaliteit”.

Tevreden met zijn zelf ontworpen brillenkoker, merkte Nino dat hij ook anderen wilde helpen met het beschermen van hun bril. “De gedachte om een collectie te ontwikkelen en deze uit te breiden inspireerde mij heel erg. Zo is het idee van DOOOS ontstaan”.

 

Aan de slag met Lightspeed eCommerce

Het product was er maar daarmee was Nino er nog niet. “Het hele avontuur was eigenlijk nog maar net begonnen. De volgende stap was om ervoor te zorgen dat het product goed vindbaar is voor de consument. Dat wilde ik op de best mogelijke manier doen. Ik had daarvoor eerst een mooie website nodig. Eerst ben ik die zelf gaan ontwerpen via een hosting provider. Na een paar maanden bleek dat dit niet zo’n slimme keuze was. Die hosting provider gaf mij geen vrijheid in ontwerp en had ook een slechte backoffice. Ik heb toen besloten om de overstap te maken naar een andere partij. Na veel onderzoek doen kwam ik uiteindelijk bij Lightspeed terecht”, vertelt Nino.

Na eerst 14 dagen Lightspeed eCommerce gratis te proberen was hij verkocht. “De service van Lightspeed is uitstekend en de backoffice is overzichtelijk en biedt je de mogelijkheid om je webshop te koppelen aan handige apps”. Met de verschillende apps in de Lightspeed Appstore kun je geïntegreerde apps installeren om je webshop uit te breiden. Hierbij vind je ondersteuning voor elk onderwerp: marketing, verkoop, voorraadbeheer, verzending en meer.

Meer weten over Lightspeed eCommerce?

Onze experts helpen graag.

Het avontuur gaat door

Met een draaiende webshop kon Nino eindelijk beginnen met een marketingplan en zette hij zijn motivatie en ambitie in om zijn bedrijf te laten slagen. “Na een tijdje was het resultaat van mijn harde werk terug te zien. Natuurlijk ben ik nog lang niet bij het einde van dit geweldige avontuur gekomen, want alles gaat stap voor stap. Voor mij is het belangrijkste dat als ik weer ga slapen, ik ervan overtuigd ben dat ik vandaag alles heb gedaan wat ik kon doen om mijn doelen en dromen te bereiken. Niet alleen voor mijn bedrijfje DOOOS, maar dat geldt voor school, mijn stage en vooral voor mijn ontwikkeling als mens”.

5 KPI’s om je verkoop te meten tijdens de feestdagen

5 KPI’s om je verkoop te meten tijdens de feestdagen

E-mail marketing benchmark per sector 2018

E-mail marketing benchmark per sector 2018