Het eerste jaar Lightspeed, de toekomst en onze belofte

Het is een jaar geleden dat Lightspeed en SEOshop, twee pioniers in de eigen branche, fuseerden tot één bedrijf met één heldere set sterke punten en waarden.

Het éénwordingsproces van twee marktleiders met hun eigen bedrijfscultuur en talen was niet eenvoudig, maar verliep voorspoedig. Onze prioriteit in deze periode van groei en transitie was toewijding aan zelfstandige webwinkeliers, retailers en horecaondernemers en dat zal ook in de toekomst zo blijven.

 

We willen dit moment aangrijpen om u een update te geven over de belangrijkste ontwikkelingen van het afgelopen jaar. Als bedrijf zijn we gefocust en vastbesloten om de communicatie met onze klanten naar een hoger niveau te tillen. Eén van de zaken die we uiterst serieus hebben genomen is uw feedback, en we hebben alles in het werk gesteld om uw zorgen weg en uw suggesties over te nemen met de release Lightspeed eCommerce Versie 2. We zijn ook verheugd de release van Changelog aan te kondigen, een nieuwe toevoeging aan het Lightspeed eCom back-office, die onze klanten in real-time informeert over productintroducties en systeemupdates.

Lightspeed launch changelog

We hebben naar u geluisterd en wij zijn trots u te kunnen meedelen dat ons team ontwikkelaars inmiddels vier keer zo groot is. We beschikken nu over de creatieve en technologische mankracht om het eCom-product tot nieuwe hoogten te brengen, dit doen we nog altijd vanuit ons kantoor in Amsterdam.

Lightspeed eCommerce Versie 2 biedt schaalbare technologie en een verbeterde structuur die op onze gebruikers en hun specifieke behoeften zijn afgestemd en die ze tijdens hun verdere groei ondersteunt. De logica achter het platform is herzien, wat in een slimmer en sneller systeem heeft geresulteerd waarmee we in de toekomst gemakkelijker en sneller op de wensen en feedback van onze klanten kunnen reageren.

Ook ons design-framework is gereviseerd om tot een gebruiksvriendelijker platform te komen dat klanten een betere gebruikservaring biedt. V2 geeft u langverwachte functies, zoals productbundels (beschikbaar op 29 september), de veel verzochte mogelijkheid om variant-afbeeldingen te tonen (22 september 2016) een uitbereiding op het aanmaken van creditfacturen waarbij u flexibele bedragen kunt crediteren (18 oktober 2016).

Daarnaast zijn ook onze importeer-/exporteerfuncties verbeterd, en is het doorzoeken van het back-office overzichtelijker en sneller geworden. Veiligheid is altijd onze topprioriteit geweest en om die reden hebben we meer beveiligingssystemen in gebruik genomen voor permanente bewaking en bescherming tegen externe aanvallen (DDOS). Onlangs hebben we voor onze alle eCommerce klanten SSL gelanceerd, op deze manier zijn de gegevens van uw klanten nog veiliger.

Naast het verbeteren van productfuncties hebben we veel energie gestoken in de integratie van Lightspeed Retail en eCom. We zijn ervan overtuigd dat onze online en offline retailers hier sterk van zullen profiteren. Deze integratie geeft onze klanten de mogelijkheid om omnichannel-partners te worden door met een eersteklas platform hun online en offline verkoopkanalen naadloos samen te voegen. Omnichannel zijn betekent dat u uw voorraad, verkoop en klantgegevens kunt beheren vanuit één centrale back-office en dat u uw klanten een eenduidige winkel- en webshopervaring kunt bieden.

Voor de horeca: ons kassasysteem voor de horeca is verder ontwikkeld. Onze horeca-ondernemers in Noord-Amerika en Europa beschikken nu over essentiële updates, zoals Geavanceerde Rapportage en Lightspeed Accounting (beschikbaar in Noord-Amerika), wat de bedrijfsvoering nog efficiënter maakt.

In navolging van ons voortdurende streven uitstekende klantenservice en ondersteuning te bieden, hebben we nu ook een actief accountmanagement en customer success-teams op het kantoor van Amsterdam. Onze Europese klanten kunnen nu profiteren van de expertise en ondersteuning van onze product- en klantspecialisten.

Lightspeed is vandaag de dag één gebundelde kracht die meer dan 38.000 retailers en horecaondernemers uit de hele wereld services verleent. Het blijft ons streven onze strategische productroutekaart te volgen en in de huidige en toekomstige behoeften van klanten te kunnen voorzien.

Lightspeed levert vandaag de dag aan ruim 38.000 klanten wereldwijd. Wij zullen alles in het werk zetten om de werkzaamheden van retailers & restaurateurs eenvoudiger te maken, zodat u kunt focussen op de business en de groei van uw bedrijf. Graag nodigen we u uit om op 26 oktober naar Lightspeed Connect in Utrecht te komen. We verheugen ons op de kans uw persoonlijk te spreken!

Dax Dasilva en Ruud Stelder

Ruud Stelder

Ruud Stelder

Ruud is Director of Global eCommerce binnen Lightspeed. Als voormalig CEO van SEOshop is hij een expert op gebied van online ondernemen. Ruud heeft een sterke visie op de toekomst van retail. Samen met zijn team in Amsterdam en Montreal is hij verantwoordelijk voor de (door)ontwikkeling van Lightspeed eCommerce en Omnichannel.