De eerste keer als Lightspeed op de Webwinkel Vakdagen

Eventjes was het wennen, geen SEOshop blauw meer, maar Lightspeed rood. Met een grote open stand in het midden, beter bekend als het E-commerce Plein, stonden we in het hart van de Webwinkel Vakdagen 2016.

De eerste beursdag sloten we traditiegetrouw af met onze beruchte borrel. De tweede beursdag pakten wij uit met onze Keynote in zaal A, waar Jean-Paul Chauvet (CRO, Lightspeed) sprak over het samengaan van online en offline. En natuurlijk beantwoordde hij alle vragen over de overname. We kunnen concluderen dat we zijn veranderd van naam, uitgebreid qua omvang (nu 480 medewerkers) en volledig omnichannel op gebied van commerce: van POS-systeem tot webshop. Maar ons kloppend hart voor e-commerce is hetzelfde gebleven.

 

Het E-commerce Plein

Evenals vorig jaar stonden onze partners om ons heen: docdata, Trusted Shops, Exact Online, Webwinkelfacturen, DeliveryMatch en Newsletter2Go. Het E-commerceplein is een weerspiegeling van ons platform, met Lightspeed webwinkelsoftware als kern en daarom heen de App Store, Theme Store en het uitgebreide partnernetwerk.

Lightspeed SEOshop webwinkel vakdagen
Enkele van onze 150 partners stonden bij ons op de stand.

 

Keynote speaker: J.P. Chauvet, over omnichannel

De keynote speaker was dit jaar de Chief Revenue Officer van Lightspeed. Speciaal over gevlogen vanuit Montreal om onze Webwinkel Vakdagen bij te wonen: “The atmosphere of this event is incredible, everyone is fully dedicated to e-commerce.
Lightspeed is de grootste aanbieder van POS-systemen van Noord-Amerika. Met de overname van SEOshop is het voor winkeliers nu mogelijk om volledig omnichannel producten aan te bieden. Als voorbeeld gaf JP zijn eigen toilet dat hij gewoon bij een winkel in de buurt had kunnen kopen, maar na lang zoeken uit pure noodzaak via Amazon heeft gekocht. De boodschap: voorkom dit en wees ook als fysieke winkel, online vindbaar. Hij vertelde ons over zijn favoriete jeans store waar je zo vertroeteld wordt in de winkel, dat je bij het ontvangen van een persoonlijke e-mail direct online nog een spijkerbroek aanschaft. Mede doordat ze precies je smaak en kledingmaat weten. De experience begint offline en gaat online en op mobiel verder. En zo moet het!

 

JP Chauvet Lightspeed Omnichannel WWV16
Voor mensen die de keynote niet konden bijwonen werd er live uitgezonden op Periscope. Toch gemist? En wil je wel weten hoe je omnichannel inzet voor jouw webwinkel? Op deze pagina lees je er meer over.

 

Lightspeed als Premium Sponsor

Op Utrecht Centraal, Hoog Catharijne en in de trein zag je de Lightspeed tassen al voorbijkomen. Bij de ingang en toegang verwelkomde vijf meiden van Lightspeed meer dan 10.000 bezoekers in 2 dagen. We hadden een beursstand met een eigen podium en dj. En de hipste, eerlijkste en lekkerste koffie van Moyee. Lightspeed was overal. We deden de lichten ‘s ochtends aan en onze jassen hingen nog tot na 23:00 in de garderobe.

Lightspeed tassen bij de webwinkel vakdagen ingang
Lightspeed tassen bij de ingang van de Webwinkel Vakdagen.
Beurs start op WWV Lightspeed
Als eerste en laatste op de beursvloer.
Borrel webwinkel vakdagen seoshop lightspeed
De eerste beursdag voor onze stand.
Lightspeed Beursstand WWV
Beursstand zichtbaar vanaf het gangpad.
12593476_10153397798793963_4041390182154398431_o
Moyee-barista’s overdag en later biertjes en wijn aan de bar.
Beursstand Premium WWV
Tot de late uurtjes werden er demo’s aangevraagd en vragen gesteld..

 

Wil je ook een starten met je eigen webshop? Of heb je vragen over de nieuwste mogelijkheden? Wij helpen je ook graag na de Webwinkel Vakdagen.

Jolien Huizinga

Jolien Huizinga

Marketing Content Specialist bij Lightspeed. Schrijft o.a. blogposts en whitepapers om zelfstandige ondernemers te inspireren en op de hoogte te houden van trends & nieuws op gebied van e-commerce, horeca en retail.