Maak een einde aan wachtrijen in 3 simpele stappen

De grootste ergernis van horecagasten? Wachten. Op bediening, of nog erger, in de rij staan voor een koffie of een snelle gezonde snack. Goed nieuws: het einde van de wachtrij is eindelijk nabij. Hier zijn drie manieren hoe je wachtrijen in je zaak aanzienlijk verkort.

1. Een betrouwbaar kassasysteem

Een goed, mobiel systeem laat je overal betalingen ontvangen, ook als je niet achter de counter staat. Met een iPad kassasysteem in de cloud, zoals Lightspeed, is je kassa geen log bakbeest dat de toonbank vervuilt, maar een mobiele en flexibele teamspeler.

Kies voor een kassasysteem waarmee je personeel snel overweg kan, met een intuïtieve interface. Het laat je alle opties moeiteloos vinden en je kan alle ingrediënten snel aanslaan – van de meest uitgebreide toevoegingen aan een kop koffie tot alle extra’s in een poké bowl. Zo moeten jij en je personeel niet lang zoeken en kun je efficiënt en snel werken en.

2. Personeel slim inzetten

Je personeel is alles -veel van de efficiëntie in je zaak zal van hen afhangen. Zij zorgen ervoor dat je gasten zich welkom voelen en dat ze snel geholpen worden. Werk nieuw personeel in wanneer het wat minder druk is. Uiteraard gaat dat nog veel sneller als ze met een intuïtief werkend systeem aan de slag gaan.

Train personeel - verkort wachtrij

Met Lightspeed Restaurant heb je tevens inzicht in allerlei data zoals omzet en inkomsten per personeel. Zo kun je je medewerkers beter beoordelen. Soms zul je verrast zijn wie nou écht je sterkste kracht is. In een goed kassasysteem zie je precies per dagdeel wanneer het storm loopt in je zaak. En dat is handig bij het plannen van je personeel. Zo kom je nooit handen tekort!

3. Self Order Menu

Goede software en top personeel. Als je dat hebt is er nog een derde truc om de wachtrijen aanzienlijk te verkorten. Dé manier om wachtrijen voor eens en voor altijd je zaak te ontzeggen, is het gebruiken van een Self Order Menu. Creëer met een iPad een kiosk voor gasten met daarop een virtueel menu. Een duidelijk overzicht van alle opties!

Jouw gasten weten nu precies wat ze kunnen verwachten. Ook geven zij via de iPad zelf hun bestelling door, die rechtstreeks wordt verzonden naar de counter. Simpeler kan niet. En omdat gasten zelf alles hebben aangegeven, verminder je fouten in de bestelling. Dat scheelt een hoop wachten. En niet alleen dat. Jij zult meer bestellingen kunnen verwerken en meer gasten kunnen helpen. Dat betekent meer omzet aan het einde van de dag.

Verkort je wachtrij. Verhoog je omzet.

Onze experts helpen je graag op weg.

Lorenz van Gool

Lorenz van Gool

Lorenz is Content Specialist Benelux bij Lightspeed. Schrijft over retail, omnichannel en horeca. Passie voor innovatie en ondernemerschap.