Beslis mee over nieuwe functies via de nieuwe feature request tool

Op 6 maart 2014 heeft u op ons blog kunnen lezen over de ontwikkel roadmap van SEOshop voor de maanden april en mei. We schreven deze blogpost om meer inzicht te kunnen geven in de functies die u op korte termijn van ons kunt verwachten. Vandaag hebben we goed nieuws voor u!

Ontwikkel roadmap april en mei

Dit zijn de belangrijkste punten op onze ontwikkel roadmap van april en mei, zoals u ook kon lezen in de blogpost van 6 maart:

  1. Inbouwen van een feature request tool in de backoffice waar u als klant kunt stemmen op functionaliteit. (april)
  2. Zoekmachine-optimalisatie verbeteringen (veel nieuwe mogelijkheden) (mei)
  3. One-page checkout (mei)
  4. Zeer uitgebreide kortingen en bundelproducten / extra B2B functionaliteit (mei)
  5. Template editor voor facturen en pakbonnen, zodat u zelf het design kunt aanpassen (mei)

Zoals u kunt lezen stond er voor deze maand een feature request tool op de planning. Bij dezen kan ik u melden dat wij deze hebben afgerond. Bovendien zijn we ver gevorderd met de andere vier punten. In deze blogpost wil ik graag het belang van deze nieuwe feature request tool bespreken.

Wat is de feature request tool?

De feature request tool is een extra toevoeging aan de backoffice, waarmee u direct invloed heeft op de ontwikkelingen van ons platform. Met deze tool kunt u stemmen op functies die voor u belangrijk zijn. U heeft in totaal tien stemmen te verdelen over drie categorieën.

U kunt deze tien stemmen uitbrengen op de functies die u belangrijk vindt. Zodra de functie in ontwikkeling is, krijgt u uw stem weer terug en kunt u deze weer voor een andere functie gebruiken. Ook kunt u tussentijds van gedachten veranderen en een uitgebrachte stem weer verwijderen, om hem vervolgens aan een andere functie toe te wijzen.

Meer mogelijkheden voor onze trouwste klanten

Speciaal voor klanten die al langer dan twee jaar actief zijn op het SEOshop platform bestaat er de mogelijkheid om zelf functieverzoeken in te dienen. Er zijn een aantal redenen waarom we dit momenteel alleen aan deze klantengroep aanbieden:

  • Deze klanten hebben de meeste ervaring met het platform en kennen het als geen ander.
  • Door een kleinere klantengroep in te zetten, voorkomen we veel dubbele functieverzoeken en blijft het overzichtelijk
  • De feature request tool bevindt zich in een testfase. Dat betekent dat we dit goed moeten monitoren. Dat lukt beter met een kleinere groep.

Als deze test succesvol verloopt, krijgen ook andere klanten de mogelijkheid om functieverzoeken in te dienen.

Hoe werkt het?

In uw backoffice vindt u nu onder MIJN ACCOUNT > Klantenservice een nieuw tekstblok bovenaan de pagina. Klik hierop en u ziet ziet nu functieverzoeken staan waarop u een stem kunt uitbrengen. Klik op ‘Vote’ naast het functieverzoek, wanneer u dit een belangrijke functie vindt. Let er wel op dat u maximaal tien stemmen kunt uitbrengen. Wanneer u twee jaar of langer klant bent, kunt u zelf ook functieverzoeken indienen.

Aan de rechterkant ziet u categorieën die het filteren van de functieverzoeken gemakkelijk maken. Wanneer onze development afdeling aan een functie werkt, wordt de status van het functieverzoek door onze development afdeling aangepast. Er zijn verschillende statussen zoals pending, in design en completed.

Omdat ook internationale klanten gebruik maken van de feature request tool, willen we u vragen om uw functieverzoeken zoveel mogelijk in het Engels te schrijven. Op die manier profiteert iedereen ervan en wordt de kans groter dat uw functieverzoek meer stemmen krijgt.

Worden alle verzoeken ingewilligd?

We gebruiken de feedback van onze klanten om nieuwe functies toe te voegen. We kunnen niet garanderen dat we alles kunnen inbouwen, omdat gebruiksgemak en onze bedrijfsvisie ook niet uit het oog verloren mogen worden. U heeft hiermee in ieder geval wel een grote invloed op onze beslissingen.

De groei zet voort

Zoals u heeft kunnen lezen op Webwinkel Weblog en andere media, zijn we aan het investeren in onze development afdeling. We hebben afgelopen maand al 3 nieuwe developers mogen verwelkomen. We hopen er nog 5 extra aan te kunnen nemen.

Kent u dus nog een goede PHP developer? Laat het ons dan weten!

Tenslotte..

We zijn momenteel met veel interessante projecten bezig. Ik zal er alles aan doen om u op de hoogte te houden van deze ontwikkelingen. Mocht u nog vragen hebben over nieuwe functies, dan kunt u dat vanaf nu doen via onze nieuwe feature request tool.

Alvast bedankt voor uw input!

Lightspeed

Lightspeed

Lightspeed, is een internationaal softwarebedrijf voor de retail en horeca. Onze webwinkel en kassasoftware is gebouwd om zelfstandige ondernemers de techniek in handen te geven om te kunnen groeien. Lightspeed heeft meer dan 500 medewerkers en kantoren wereldwijd voor lokale ondersteuning, met o.a. een kantoor in Amsterdam en in Gent.