Feestdagen Special Deel 4 - Efficiënter shop beheer

De feestdagen staan voor de deur. De maanden november en december zetten vorig jaar 32% meer omzet om dan gemiddeld. Om u te helpen groeien met apps, schrijf ik de komende 4 weken elke week een blogpost over de vier behoeften van een webwinkelier: 1) meer bezoekers, 2) meer conversie, 3) meer retentie en 4) efficiënter shop beheer. Deze week het laatste deel van de 4-delige special: een efficiënter shop beheer.

Als internetondernemer wilt u zich tijdens de feestdagen het liefst focussen op datgene wat geld oplevert. Marketing en sales bijvoorbeeld. De SEOshop App Store biedt een aantal apps die u helpen een hoop tijd te besparen bij het beheren van uw webshop. Activiteiten zoals de boekhouding, het voorraadbeheer of de verzending nemen een hoop tijd in beslag. Tijd die u ook kunt stoppen in andere activiteiten.

Om uw webshop nog efficiënter te managen, zetten wij hieronder een aantal handige apps op een rijtje waar u direct mee aan de slag kan.

Voorraadbeheer

Een efficient voorraadbeheer zorgt voor rust. Met soms wel honderden producten in uw opslagruimte of magazijn, is het belangrijk dat zowel uw webshop en uw magazijn voorbereid zijn op de drukte van de feestdagen.

Picqer

“Maak uw magazijn efficiënter en maak minder fouten met Picqer”

Picqer

De software van Picqer berekent automatisch of u voldoende voorraad heeft en wanneer u meer voorraad dient in te kopen. In het begin is dit wellicht nog eenvoudig te managen, maar bij meer dan honderd producten en 10-20 orders per dag, is de kans op fouten al groter. Met Picqer heeft u grip op uw voorraad en uw magazijn, waardoor u meer orders kunt versturen in minder tijd.

Het is ook mogelijk om meerdere webshops te koppelen aan één Picqer account, waarbij de verkoop van een product in de ene webshop automatisch wordt bijgewerkt in de voorraad van de andere webshops. Ten slotte koppelt Picqer ook met pakketdiensten zoals PostNL en verzending apps zoals MyParcel en SendCloud.

 

productpagina-voorraadheader

MyStockNotifier

“Verhoog uw conversie wanneer een product is uitverkocht”

MyStockNotifier

Met MyStockNotifier biedt u de klant de mogelijkheid om zijn of haar e-mailadres achter te laten wanneer een product niet meer op voorraad is. Zodra het product weer op voorraad is worden klanten door MyStockNotifier automatisch op de hoogte gebracht via de mail. Met het oog op de feestdagen kunt u zo verloren bezoekers alsnog terugleiden naar uw webshop. De automatische email kunt u zelf stijlen naar uw eigen huisstijl en is te versturen in meerdere talen.

MyStockNotifier

Verzending

SendCloud

“Verzend sneller en goedkoper pakketten met SendCloud”

SendCloud

Met SendCloud verbetert u het logistieke proces van uw webwinkel. Doordat SendCloud dagelijks honderden pakketten verstuurt via verzenddiensten zoals PostNL en DHL, kunt u relatief goedkoop verzenden. Met SendCloud verstuurt u ook automatische Track&Trace e-mails naar uw klanten. Naast het feit dat de app gratis is, heeft u ook geen opstartkosten of vaste abonnementskosten.

U print eenvoudig verzendlabels uit met de software van SendCloud, en pakketten worden automatisch voorgemeld bij PostNL en DHL. Lees ook de case study van Jackz.nl die 3 minuten bespaarde per order en 23% op de verzendkosten na het gebruik van SendCloud.

 

 

 

 

Montapacking

“Montapacking neemt de logistiek van uw webshop uit handen”

WebwinkelKeur

Als u teveel tijd kwijt bent met de verzending kunt u overwegen de volledige verzending uit te besteden aan een e-fulfilment partij. Montapacking bijvoorbeeld verzorgt de opslag, het orderpicken, het verpakken en de verzending van uw webshop orders. Via een online portal zijn al uw orders te volgen. Daarnaast biedt de koppeling met Montapacking u uitgebreide mogelijkheden qua vervoerders, verzendopties en verpakkingsmaterialen.

 

 

 

Boekhouding

MoneyBird Plus

“Meer dan 100.000 bedrijven in Nederland gebruiken MoneyBird Plus”

MoneyBird Plus

MoneyBird Plus stelt u in staat eenvoudig uw boekhouding te managen. Met de app kunt u facturen maken, ontvangen facturen inboeken, rapportages inzien en BTW aangiftes doen. Binnen enkele minuten synchroniseert u eenvoudig klanten, orders en facturen in uw boekhouding. U dient enkel een MoneyBird account aan te maken.

MoneyBird Plus

Visma Accountview

“Gebruiksvriendelijke boekhoudsoftware voor het MKB”

Visma Accountview

Het boekhoudpakket Visma Accountview helpt u met het optimaliseren van uw bedrijfsprocessen. De software biedt u een complete functionaliteit voor o.a. uw financiën, uw urenadministratie en uw projectadministratie. Ook stelt u eenvoudig offertes op op basis van de juiste prijsafspraken. Met één softwarepakket stroomlijnt u uw gehele handelsproces van financiën tot verkoop, inkoop en de order en goederenuitgifte.

accountview-1024x431

Sebastiaan Smits

Sebastiaan Smits

Sebastiaan Smits is Team Lead Strategic Alliances bij Lightspeed. Voordat hij bij Lightspeed aan de slag ging had hij een succesvolle webwinkel in houten zonnebrillen. Met zijn ervaring als internetondernemer schrijft hij over de laatste ontwikkelingen rondom de App & Theme Store en helpt hij webwinkeliers te groeien met apps.