Forse tijdsbesparing en gestegen CTR met adverteren op Marktplaats | Fraai-buiten.nl case study

Wouter Hoek van SEOshop webshop Fraai-buiten.nl adverteerde een tijd handmatig op Marktplaats Admarkt. “Dit was een enorme klus en kostte zeeën van tijd. We waren op zoek naar een tool waarmee we niet alleen automatisch al onze producten konden inladen op Marktplaats Admarkt, maar ook onze omzet konden verhogen”. Wouter koos voor Marktfeed en de resultaten waren direct zichtbaar. Naast een aanzienlijke tijdsbesparing steeg zowel het aantal bezoekers als de omzet. Tot slot steeg de CTR van zijn advertenties van 3,79% naar 5,39%.

Fraai Buiten is in maart van 2012 gestart als winkel gespecialiseerd in tuinmeubelen en tuinarchitectuur. In september 2014 startten zij met hun webshop. “Wij proberen tuinen en terrassen bijzonder te maken met een unieke collectie tuinmeubelen en voorzien in het beste advies. Onze tuinarchitect helpt zelfs met het samenstellen van de buitenruimte!”

Handmatig adverteren op Marktplaats Admarkt

“Voorheen moesten wij onze advertenties handmatig toevoegen op Marktplaats Admarkt. Omdat elke advertentie 1 product telde, was dit een tijdrovende klus. Daarnaast wisten wij niet zeker of onze advertenties in de juiste rubrieken stonden ingedeeld. Het maakte het adverteren op Marktplaats niet altijd even leuk.”

Automatische mapping via Marktfeed

“Toen Marktfeed als specialist in de App Store verscheen, hebben wij gebruik gemaakt van de gratis periode om uit te testen of de app geschikt zou zijn voor ons. Via de koppeling kun je automatisch alle producten synchroniseren en “mappen” in de bijbehorende categorie op Marktplaats. Zo komen de bezoekers die je wilt trekken ook daadwerkelijk op je advertentie terecht. Met een paar drukken op de knop stonden de eerste 50 producten op Marktplaats.”

“Het instellen van de categorieën in Marktfeed is redelijk eenvoudig. In de meeste gevallen waren de categorieën al automatisch gekoppeld met de bijbehorende Marktplaats categorieën. Voor de categorieën die niet automatisch zijn gevonden, kun je handmatig de juiste categorie erbij zoeken.”

Tijdsbesparing en gestegen CTR

“Naast de forse tijdsbesparing van het toevoegen en managen van al je advertenties, zagen we de bezoekersaantallen in korte tijd stijgen met een beperkt ingesteld budget. In het uitgebreide dashboard kun je direct aflezen wat de kosten zijn en de CTR. Ideaal! Doordat je met Marktfeed de opmaak van je advertenties kan verbeteren, steeg onze CTR aanzienlijk van 3,79% naar 5,39%.”

Infographic

Infographic Marktfeed-07

Toekomst Fraai-buiten.nl

Tot slot vroegen we Wouter naar de toekomst van Fraai-buiten.nl. “Wij merken dat steeds meer mensen zich oriënteren op Marktplaats voor nieuwe producten, ook in het hogere segment. Dit is een mooie trend, aangezien wij voornamelijk tuinstoelen, barbecues en parasols verkopen op Marktplaats. In 2016 willen wij voor 90% van de tijd actief zijn marktplaats.”

Marktfeed

Adverteer je op Marktplaats Admarkt en wil je je advertenties optimaliseren net zoals Wouter? Probeer Marktfeed dan gratis uit voor 14 dagen. Lees hier over de samenwerking tussen SEOshop en alle partners die adverteren via Marktplaats mogelijk maken.

Marktfeed

Sebastiaan Smits

Sebastiaan Smits

Sebastiaan Smits is Team Lead Strategic Alliances bij Lightspeed. Voordat hij bij Lightspeed aan de slag ging had hij een succesvolle webwinkel in houten zonnebrillen. Met zijn ervaring als internetondernemer schrijft hij over de laatste ontwikkelingen rondom de App & Theme Store en helpt hij webwinkeliers te groeien met apps.