Glamour’s pop-up Concept Store

Zaterdag begint de National Glamour Day, het grootste shopping event van Nederland met circa 2.500 deelnemende winkels. Dit wordt georganiseerd door mode-maandblad Glamour. Dit jaar doet de (online) winkel van Glamour zelf ook mee. In aanloop van de National Glamour day opende vandaag Glamour’s Pop-up Concept Store de deuren, mede mogelijk gemaakt door Lightspeed’s iPad kassasysteem. Het winkelend publiek kan er terecht voor kleding en lifestyle artikelen van jonge ontwerpers. Bij de ingang staat een barista met koffie van verse bonen uit België. En op de eerste verdieping van het kleine pand worden nagels gelakt, haren gevlochten en spijkerjasjes beschilderd. Kortom een bundel van creativiteit deze week op de Rosmarijnsteeg 10 in Amsterdam.

Een platform voor ondernemers

Al bijna 10 jaar is Glamour in Nederland een begrip, je leest er niet alleen over mode en relaties, maar ook bieden ze elke maand een podium aan #generationglamour, zoals Brand Manager Anke de Jong dat noemt. “Dit zijn vrouwen die iets moois van hun leven maken, van ondernemers, bloggers en actrices tot globetrotters, nerds en modeontwerpers.”, legt Anke uit. Daarop inhakend vertelt Lisanne Vrolijk, e-commerce manager bij Glamour: “Om jonge ondernemers ook daadwerkelijk een platform te bieden, is Glamour sinds anderhalf jaar een online shop gestart onder de naam Glamour Concept Store.
In de online shop – die draait op de software van Lightspeed eCommerce – kunnen lezeressen exclusieve gadgets en modeproducten kopen van beginnende ontwerpers. Lisanne: “De fysieke Concept Store die zojuist geopend is, is daar een afspiegeling van.

Glamour zal tijdens Lightspeed Connect, 26 oktober in de Jaarbeurs Utrecht een sessie geven. “Van Magazine naar succesvol e-commercekanaal”. Tickets zijn verkrijgbaar vanaf €49,95

lightspeed-glamourconceptstore-maikel-thijssen-photography-amsterdam-12-van-12

Pop-ups by Lightspeed

Ook Lightspeed geeft beginnende ondernemers graag een steuntje in de rug. Zo hebben zij in april 2016 een pop-up volledig gesponsord voor kledingmerk Jogha; een jonge onderneemster die online succesvol is, maar nog nooit een eigen winkel heeft gehad. En liet Lightspeed de droom van chefkok Steve Depp uitkomen, door samen met hem zijn eigen pop-up restaurant te openen aan het Leidseplein. Lightspeed groeit zo langzamerhand uit tot een pop-up specialist met alle tijdelijke winkels op hun naam: afgelopen maand de pop-up store van Kanye West op de Rozengracht en binnenkort in oktober de ADE pop-up van Spinnin’ Records. Het mobiele karakter van de Lightspeed iPad kassa draagt bij aan dit succes. Ook kunnen (tijdelijke) winkeliers het kassasysteem heel eenvoudig en volledig customizen naar de brand van de store.

Toen we hoorden dat Glamour, online al een klant van ons, een kassasysteem nodig had voor hun pop-up hoefden we over de sponsoring niet lang na te denken. Met het gezamenlijk doel dat Glamour en Lightspeed hebben, namelijk: zelfstandige ondernemers een podium bieden, wilden wij de Glamour Concept Pop-up Store natuurlijk graag ondersteunen met ons iPad kassasysteem.”, aldus Marketing Project Manager Sjeel Koster.

lightspeed-glamourconceptstore-maikel-thijssen-photography-amsterdam-6-van-12

100% trendy producten

Alles wat nu trendy is kun je terugvinden in de Glamour Concept Store, denk aan: DIY fashion en veel producten met flamingo’s en palmbomen. Ook zijn er limited editions, zoals het exclusieve notitieblok van voormalig H&M designer Annet Weelink, maar ook glittergympen, de op Argentinië geïnspireerde kledingcollectie van Stieglitz, hippe vegan leren tassen met hun eigen verhaal (ontworpen door Denise Roobol), een schatkist vol chokers, een sidetable vol met geluksarmbandjes en andere fijne gouden sieraden. Behalve fashionitems zijn er ook producten in de categorie ‘health & lifestyle’ waaronder de proteïne voedingssupplementen in pastelkleurige zakjes van FitShe.

lightspeed-glamourconceptstore-maikel-thijssen-photography-amsterdam-3-van-12

Glamour Concept Store Webshop

 

Kortom er is teveel om op te noemen, dus kom deze week, of tijdens National Glamour Shopping Day langs op de Rosmartijnsteeg 10. (Vlakbij de Dam en toevallig ook in de buurt van het kantoor van Lightspeed).

Ben je niet in de gelegenheid om langs te komen? Dan kun je natuurlijk 24/7 terecht op de webshop: www.glamourconceptstore.nl

Wil weten hoe Glamour’s team de pop-up ervaren heeft?

Ze vertellen erover tijdens hun sessie op Lightspeed Connect

Jolien Huizinga

Jolien Huizinga

Marketing Content Specialist bij Lightspeed. Schrijft o.a. blogposts en whitepapers om zelfstandige ondernemers te inspireren en op de hoogte te houden van trends & nieuws op gebied van e-commerce, horeca en retail.