Typ hierboven en klik Enter om te zoeken. Klik Esc om te annuleren.

Retail

Trek meer klanten naar je winkel met Lightspeed en Google Ads

Trek meer klanten naar je winkel met Lightspeed en Google Ads

Een samenwerking tussen Lightspeed en Google biedt retailers nu toegang tot geïntegreerde lokale winkelvoorraad advertenties, een manier om shoppers in de buurt naar je winkel te trekken zonder dat je daarvoor je kassasysteem hoeft te verlaten — zelfs niet om je advertentiecampagnes te beheren. 

Google is belangrijker dan ooit in het huidige verkoopproces. De mobiele zoekopdracht voor “best place to buy” is tussen 2016 en 2018 met 70% toegenomen. Deze cijfers bevestigen dat de zoekmachine een essentieel onderdeel is van de moderne retail. Lokale retailers kunnen makkelijker ontdekt worden door gebruik maken van strategische advertenties. 

Door lokale voorraad advertenties te beheren vanuit je Lightspeed kassasysteem, doet de voorraad het werk voor je. Klanten kunnen eenvoudig lokaal winkelen en jij kunt je fysieke winkelverkeer verhogen. 

Trek lokale shoppers naar je winkel in 3 stappen

Uit een enquête blijkt dat 59% van de shoppers Google gebruikt om onderzoek te doen voordat ze een aankoop doen. Als je niet in de eerste resultaten op Google verschijnt, loop je het risico deze mogelijke verkopen mis te lopen. Helaas is concurreren met de grote jongens als zelfstandige niet gemakkelijk – en dat is precies waar lokale winkelvoorraad advertenties om de hoek komen kijken. 

Google Lokale Winkelvoorraad Advertenties + Lightspeed

Creëer en beheer Google lokale winkelvoorraad advertenties om meer klanten naar de winkel te trekken, dit alles zonder je kassasysteem te verlaten. Meer weten?

 

Trek in 3 stappen lokale shoppers naar je winkel

Stap 1: Stel je campagnes in

Om meer potentiële klanten te bereiken met je advertenties, moet je ze eerst instellen. Traditioneel gezien is het synchroniseren van je voorraad met Google Ads een tijdrovende klus waarbij spreadsheets en lang wachten de hoofdrol spelen. Doordat je lokale winkelvoorraad advertenties geïntegreerd zijn in Lightspeed, kost deze stap je nu weinig tijd en moeite. 

Ga in Lightspeed Retail naar het tabblad ‘Marketing’. Synchroniseer je voorraad in je Google Merchant Center. Omdat je alles binnen Lightspeed beheert kun je een langdurig voorraadverificatieproces overslaan.

Zodra je voorraad gesynchroniseerd is, kun je beginnen met het maken van je campagnes: je productinformatie en -foto’s komen direct in je advertenties te staan. Vervolgens selecteer je je regio en je budget.

Tip: Mocht je dit nog niet gedaan hebben, neem dan even de tijd om je Google Mijn Bedrijf (GMB) in te stellen. Een up to date Google Mijn Bedrijf-vermelding is net zo belangrijk als het hebben van advertenties. 60% van de klanten heeft in het verleden rechtstreeks contact opgenomen met een onderneming omdat het bovenaan in de zoekresultaten verscheen. Door tussenstappen te verminderen zullen klanten eerder geneigd zijn om contact met je op te nemen, dus doe vooral je voordeel met hoe eenvoudig je een GMB-profiel aanmaakt in Lightspeed. 

Bied ophalen op locatie aan om je advertenties nog meer kracht bij te zetten. Klanten hebben op die manier de mogelijkheid om online te winkelen en hun bestelling fysiek in de winkel af te halen.

 

Stap 2: Bereik meer klanten met geautomatiseerde tools

Zodra je advertenties actief zijn krijgen shoppers in de buurt die online zoeken naar producten die jij aanbiedt, jouw voorraad advertenties te zien. Als een bepaald product bijna uitverkocht is, krijgen ze een waarschuwing dat ze het product snel moeten kopen, voor ze misgrijpen.

Als een artikel niet meer op voorraad is, wordt de advertentie voor het product automatisch uitgeschakeld. Je betaalt dus alleen voor advertenties die daadwerkelijk van zoekende shopper betalende klanten kunnen maken, waardoor je marketingkosten tot een minimum worden beperkt. 

Dat is alles: zet je campagnes aan en laat die het werk voor je doen. 

 

Stap 3: Meet je resultaten en pas zo nodig je campagnes aan

Je kunt de voortgang van je Google lokale voorraad advertenties volgen en meten in Lightspeed. Zo weet je precies hoeveel klanten op je advertenties klikken en wat de kosten per klik zijn. 

Houd je resultaten in de gaten, zodat je je budget zo nodig kunt aanpassen. Dit kun je direct in de Lightspeed back office aanpassen. 

Je weet nu welke producten de meeste views en clicks krijgen, waardoor je precies weet waar mensen naar op zoek zijn. Met deze inzichten en je ingebouwde verkooprapporten kun je eenvoudig populaire producten waarvan je weet dat ze goed zullen verkopen op de voorgrond zetten. 

 

Word ontdekt op Google met lokale winkelvoorraad advertenties

Google lokale voorraad advertenties helpen je meer klanten naar je winkel te trekken, doordat je je producten kunt presenteren aan shoppers bij jou in de buurt. Met Lightspeed kun je dit allemaal instellen en beheren zonder je kassasysteem te verlaten. Hierdoor heb je meer zicht op je advertenties en kost het minder tijd. 

Om je op weg te helpen met lokale winkelvoorraad advertenties, biedt Google tot €120 advertentietegoed aan voor advertenties die je binnen de eerste 31 dagen na je vermelding maakt. Lees hier de algemene voorwaarden

Door middel van bovenstaande, gecombineerd met de mogelijkheid om een Google Mijn Bedrijf-vermelding aan te maken in Lightspeed Retail en de aanstaande lancering van Slimme Shopping Campagnes (advertenties om meer e-commerce verkeer te krijgen), helpen Lightspeed en Google je om bij meer shoppers onder de aandacht te komen. Wil je weten hoe Lightspeed en Google Ads je kunnen helpen om meer klanten naar je winkel te trekken? Neem dan contact met ons op.

Nieuws en handige tips, speciaal voor jou.

Alle tools om jouw onderneming te groeien, direct in je inbox.

Meer van dit onderwerp:
Nieuws & Updates

Bekijk meer onderwerpen