Verkrijg inzicht in je data en groei je online business

Er zijn verschillende manieren hoe je je omzet kan maximaliseren. Je kent er waarschijnlijk al een aantal, zoals het finetunen van je prijsstrategie of het aanbrengen van diversiteit in je verkoopkanalen. Maar heb je ooit overwogen hoe waardevol jouw data is omtrent het groeien van jouw online business en het bevorderen van je conversie?

Een gedetailleerd onderzoek van je klant-, sales- en marketingdata kan je veel dingen leren over jouw eCommerce business. Deze informatie kan gebruikt worden om je sales en marketing strategieën aan te passen waar nodig, en om meer zekerheid te verkrijgen in de toekomst.

 

Klantprofielen en gewoontes

Weet jij wie er in jouw webshop winkelt? Heb jij al een doelgroep bepaald? Weet je het ratio nieuwe of terugkerende klanten? Als je weet wie je producten kopen en wanneer ze deze aankoop uitvoeren, kan je je sales een boost geven door je management-campagnes te verbeteren.

Klantprofielen

 

Productvoorkeuren en trends

Als je je klanten eenmaal hebt leren kennen, zullen de zoektermen die zij invoeren op jouw webshop heel belangrijk zijn. Ontdek wat voor producten en diensten trending zijn en waar je klanten naar zoeken. Zie welke producten het meest besteld worden, en wat voor productcombinaties het populairst zijn. Betrek cross-selling bij je business-strategie en verhoog je conversie aanzienlijk.

Productvoorkeuren

 

Het betaalproces

Hoe lang duurt het om een bestelling te verwerken? Waarom verlaten zoveel potentiële klanten je webshop voordat ze een aankoop hebben gemaakt?

Door middel van het analyseren van de gemiddelde bestellings waarde, frequentie, verwerkingsduur en redenen voor annulering heb je een goed inzicht in data die extreem belangrijk is voor de verbetering van je webshop en het aanpassen van de door jou aangeboden diensten aan de klant.

customer 3

 

Waar komt je traffic vandaan?

Het is een goed idee om PPC campagnes, social media, blogs en nieuwsbrieven te gebruiken om je verkoop te ondersteunen. Maar de vraag is: ben jij overtuigd van de effectiviteit? Een veelvoorkomende fout is om de resultaten die ze geven apart te analyseren. Wees er zeker van dat je de data verzameld en de prestaties van elk individueel punt vergelijkt om te zien waar je meer tijd en geld moet investeren.

Site traffic

 

Betaling en bezorg opties

Als je eigenaar wilt zijn van een succesvolle eCommerce business, moet je je eerst bewust zijn van de betalingsopties en logistieke regels die in de regio’s van jouw business aanwezig zijn. Je zou bijvoorbeeld de betalingsmethoden die je aanbied kunnen onderzoeken om te kijken hoeveel omzet je verdient per methode. Daarnaast zou je aandachtig kunnen kijken welke bezorgmethode het populairst is.

Let op, een populaire betalingsmethode in een land kan totaal anders liggen in een ander land, en deze trends kunnen altijd veranderen. Doe grondig onderzoek en wees er zeker van dat je alle voorkeuren en trends begrijpt in elke markt waar je aanwezig bent.

Betalingopties

 

De tijd nemen om je data te onderzoeken kan je eCommerce business op snelle wijze meer omzet opleveren. Wil je dit effectief uitvoeren en ook nog eens tijd en geld besparen? Kijk naar de MonkeyData app in onze App Store en start vandaag je gratis 14-daagse trial.

Jana Skulinova

Jana Skulinova

VIP Partnership Manager. I love what I do: communication, events, organization and marketing. When I'm not busy, I enjoy riding a skateboard or planning journeys to distant countries.