Just-Franky.com: een gouden combinatie

Veel succesvolle bedrijven komen voort uit het gemis van een product of service in het persoonlijke leven van de oprichter. Zo ook in het geval van Just-Franky, een webshop op het SEOshop platform, gericht op de verkoop van speciale sieraden. Tweelingzussen Anne en Esther Vedder mistten de mogelijkheid om een persoonlijke touch aan sieraden te geven en maakten van het personaliseren van sieraden hun business.

Het begon met een mooie ketting die ze van hun ouders kregen voor het afronden van hun studie, een persoonlijk gebaar natuurlijk dat veel emotionele waarde heeft. De zussen vonden dat een sieraad als cadeau op dit soort momenten eigenlijk nog veel persoonlijker zou kunnen zijn, en baseerden daar het product van Just-Franky op: het verkopen van gepersonaliseerde sieraden.

Direct succesvol

Al sinds de start van Just-Franky.com in 2014 slaat de verkoop van de sieraden aan en inmiddels is de webshop flink gegroeid. Naast Anne en Esther zijn er nog 2 collega’s die meewerken aan Just-Franky, zodat alle aspecten van de onderneming – van sales tot service – gedekt zijn.

’Marketing speelt een belangrijke rol in ons succes’, aldus Esther Vedder. ‘We zijn bijvoorbeeld zeer actief op social media en dan met name op Instagram. Onze sieraden zijn inmiddels ook te vinden in 36 hoogstaande juwelierszaken in Nederland.’

’Omdat sieraden natuurlijk best prijzig zijn, verwachten onze klanten veel van ons. Goede service is dus zeer belangrijk, ook omdat dit soort sieraden en de personalisatie ervan vaak erg eigen zijn. Daarom zijn wij altijd bereikbaar en proberen we er met de klant zo goed mogelijk uit te komen.’

Volgens Esther moet de kwaliteit van het product uitstekend zijn. ‘Onze klanten zijn vaak op zoek naar een sieraad dat ze cadeau willen geven. Zo zijn er veel mensen die voor een kraamgeschenk bij ons terechtkomen. Maar er zijn ook ouders die hun kinderen een ingegraveerd persoonlijk sieraad cadeau doen, die zij dan hun leven lang bij zich dragen. Als je met dit soort zaken te maken krijgt, is het voor Just-Franky van groot belang dat de kwaliteit van de producten en service zo goed mogelijk is.’

De keuze voor SEOshop

De eerste webshop van Just-Franky werd extern gebouwd en onderhouden via WooCommerce. Dit zorgde ervoor dat Esther en Anne niet de vrijheid hadden om de webshop volledig aan te passen naar hun eigen wensen. Via een bekende kwamen ze terecht bij SEOshop.

Esther Vedder vertelt: ‘Dankzij SEOshop kunnen we onze eigen creativiteit overbrengen in de Just-Franky webshop. We kunnen alles aanpassen naar onze wensen, terwijl we daar geen technische kennis voor nodig hebben. Juist omdat we zo’n unieke set sieraden aanbieden, willen we dat klanten onze unieke visie terugzien in de webshop.’

oprichters Just-Franky

’Sinds onze overstap naar SEOshop zijn de resultaten wel degelijk verbeterd’, zegt Esther. ‘Tegelijkertijd zijn wij zelf op promotioneel gebied ook flink actief geweest, onze sieraden worden nu bijvoorbeeld door meer juweliers verkocht dan voorheen. Dat heeft bijgedragen aan onze naamsbekendheid en dus ook aan de stijging in online verkopen.’

Just-Franky doet het internationaal ook goed. Zelfs nu de Engelstalige website nog niet live staat, stromen er orders binnen vanuit Amerika, Engeland en Australië. Just-Franky heeft daarnaast ook nog een fysiek verkooppunt op Ibiza.

Wat maakt Just-Franky uniek?

Volgens Esther is de markt voor sieraden best verouderd: ‘Veel partijen blijven jarenlang hetzelfde product verkopen en zijn terughoudend om iets nieuws te proberen. Wij ontlopen die concurrentiestrijd door sterk gepersonaliseerde sieraden aan te bieden, een concept dat relatief nieuw is in deze markt. Je kan bij ons echt je eigen handschrift laten ingraveren in 14-karaats goud. Dat brengt een unieke persoonlijke en emotionele waarde met zich mee.’

’We gebruiken Instagram om ons te differentiëren. Op onze Instagram-account posten we dagelijks en proberen we een soort lifestyle neer te zetten waar volgers zich in kunnen vinden. We gebruiken hierbij ook hashtags die echt voor ons van toepassing zijn, zoals #JFStories en #twinning. Het resultaat van onze Instagram-activiteiten mag er zeker zijn, want we hebben inmiddels meer dan 12.000 volgers op Instagram, waarvan een groot deel klant ook is bij ons.’

Plannen voor de toekomst

’We willen ons met Just-Franky nóg meer gaan richten op verkoop in het buitenland.’, aldus Esther Vedder. ‘Een logische eerste stap is het lanceren van een Engelstalige webshop en daar zijn we dan ook hard mee bezig. Op dit moment behandelen we aanvragen van onze niet-Nederlandstalige klanten nog via e-mail. Als die internationale shop er straks is, wordt de Just-Franky ervaring voor internationale klanten een stuk completer.’

’Ook maken we sinds kort gebruik van de SEOshop blog-integratie in onze webshop. Omdat er vaak een uniek, persoonlijk verhaal achter de verkoop van onze sieraden schuilt, willen we onze klanten vragen waarom en – indien van toepassing – voor wie ze het product hebben gekocht. Dit soort klantencases gaan we dan op ons blog plaatsen.’

Nog tips voor andere webwinkeliers?

Wij vroegen Just-Franky om wat advies te geven aan andere SEOshop-klanten. Esther: ‘Probeer iets unieks te bieden in de branche waarin je actief bent. Dat proberen wij met Just-Franky ook te doen in de sieradenbranche. Het resultaat daarvan is dat je een origineel product biedt dat niet zomaar kan worden geëvenaard door concurrenten.’

‘Daarnaast is goede klantenservice echt essentieel. Doordat klanten ons altijd kunnen bereiken, krijgen ze een bepaald vertrouwen in onze webshop. Een vertrouwen dat vaak genoeg resulteert in een aankoop, of positieve mond-tot-mondreclame. Zo is de klant tevreden, en wij ook!’

Just-Franky.com is de Webwinkel van de Maand april bij SEOshop. Gefeliciteerd, en veel succes met de webshop!

Lightspeed

Lightspeed

Lightspeed, is een internationaal softwarebedrijf voor de retail en horeca. Onze webwinkel en kassasoftware is gebouwd om zelfstandige ondernemers de techniek in handen te geven om te kunnen groeien. Lightspeed heeft meer dan 500 medewerkers en kantoren wereldwijd voor lokale ondersteuning, met o.a. een kantoor in Amsterdam en in Gent.