De nieuwe look van de Lightspeed eCom klantpagina's

De nieuwe look van de Lightspeed eCom klantpagina's

Deze week publiceren we een nieuwe en verbeterde versie van de klantpagina’s in de backoffice van Lightspeed eCom. Deze update maakt de interface intuïtiever en gemakkelijker te navigeren, terwijl de laadtijd van de pagina sneller is.

Klantpagina

Je kunt nu alle informatie van je klanten in één oogopslag zien. Ons productteam had als doel om de spatiëring tussen de offertes, bestellingen, retouren en wishlist-sectie te optimaliseren. Het resultaat is een meer georganiseerde en intuïtieve lay-out.

Lightspeed eCom klantpagina

Notitie-gedeelte

We hebben een notitie-gedeelte toegevoegd aan onze klantenprofielen, waar je notities kunt toevoegen die jij en je personeel kunnen zien. Blijf op de hoogte van de voorkeuren van de klant, hun status (doen ze regelmatig aankopen bij je?), of eventueel specifieke verzoeken die ze hebben. Deze nieuwe functionaliteit geeft al je verkoopmedewerkers de mogelijkheid om een persoonlijke service aan te bieden; aangepast aan de wensen en behoeften van hun klanten.

Google Maps

Wil je weten waar het factuuradres van een klant zich bevindt? Klik op de knop Google Maps en je ziet waar je producten heen gaan!

Klantgroepen

Klantgroepen zijn een prima manier om je klanten te segmenteren en bulkacties uit te voeren – zoals het toepassen van kortingen. Nu kun je een klant rechtstreeks vanuit de Klantoverzicht pagina aan een bestaande klantgroep toevoegen.

Weet je niet zeker hoe je klantgroepen moet instellen? Bekijk ons ​​eCom-helpcentrum voor een stapsgewijze uitleg.

Lightspeed eCom klantpagina

GDPR-verzoeken

Voor alle Lightspeed-gebruikers die klanten in Europa bedienen, hebben we het maken van GDPR-verzoeken vereenvoudigd. Je kunt de informatie van een klant downloaden of verwijderen in de linkerbenedenhoek van zijn klantenpagina.

Lightspeed eCom klantpagina

Download klant: download een HTML-bestand met alle klantgegevens in hun profiel. Deze bevat opmerkingen, bestellingen, offertes, retouren, kassa’s en reviews.

Klant verwijderen: verwijder definitief alle gegevens van een klant.

Opmerking: Controleer – voordat je het profiel van een klant verwijdert – of de identiteit van de aanvrager overeenkomt met het profiel van de klant, en of je de gegevens van de klant niet nodig hebt voor juridische, belasting- of betalingsverwerking doeleinden.

Wil je een snelle opfriscursus over GDPR? Klik hier.

Tickets

We hebben ook de manier waarop tickets worden weergegeven veranderd. Het voelt nu meer als een berichten-app. Blader eenvoudig door je gesprekken en bekijk elk bericht dat verzonden is naar een bepaalde klant.

Lightspeed eCom klantpagina

Ticket status

We hebben de ticket statussen vereenvoudigd door slechts één status per ticket toe te staan. Een ticket kan een van de volgende vier statussen hebben: taken, onbeantwoord, beantwoord of gesloten. Deze update maakt het eenvoudiger om je tickets te volgen en te zien waar ze zich in het support-proces bevinden.

We hebben ook vereenvoudigd hoe je gesloten tickets opnieuw opent. Nu kun je een ticket opnieuw openen door eenvoudig de status ervan te wijzigen in het keuzemenu.

Ticket notities

Je hoeft niet langer de gespreksgeschiedenis van een klant door te lezen om alle details te krijgen die je nodig hebt. Let bij het ondersteunen van klanten op alle essentiële details in het nieuwe notitie gedeelte. Hierdoor kan iedereen die die klant helpt, alle informatie die hij nodig heeft in één oogopslag zien.

Dit waren de laatste Lightspeed eCom klantpagina updates – we hopen dat jij net zo blij wordt van de nieuwe look en functionaliteiten van onze klantpagina’s als wij!

Bekijk onze eCom-bronnen voor informatie over hoe je optimaal profiteert van het platform en al zijn functies. Als je ooit vast zit en de informatie die je zoekt niet kunt vinden, neem dan gerust contact op met ons supportteam.