Lightspeed eCommerce nu ook beschikbaar in Noord-Amerika

10 maart 2016, MontrealLightspeed lanceert een nieuwe product: Lightspeed eCom. Het Canadese software bedrijf, dat in november SEOshop overnam, zet hiermee een strategische stap in de retailbranche. Door de overname van SEOshop kon het bedrijf e-commerce integreren met hun reeds succesvolle retail software product: Lightspeed POS. Deze recente ontwikkeling maakt het voor winkeliers binnenkort mogelijk om hun online en offline voorraadbeheer samen te voegen. Dit is tot op heden vaak niet mogelijk, simpelweg omdat er nog geen omnichannel oplossing beschikbaar is. En daar brengt Lightspeed verandering in.

De gouden combinatie
Lightspeed eCom biedt winkeliers een e-commerce oplossing dat gecombineerd kan worden met het bestaande product Lightspeed Retail. Het meest krachtige kassasysteem in de wereld kan zo een solide en naadloze winkelervaring bieden met één centraal back-end systeem. De integratie met Lightspeed eCom zorgt ervoor dat ook fysieke winkels snel en makkelijk een online shop kunnen starten. Waarbij hun voorraad, verkoop rapportage en klantgegevens uiteraard gesynchroniseerd worden. Een product kan gemakkelijk verhuizen van winkel tot magazijn en er wordt precies bijgehouden hoeveel voorraad er nog is. Dit scheelt enorm in tijd en geld.

Factually speaking, we are now the only player on the market in our segment that can offer true omni-channel. If you look at Shopify, they are more on the low end of the market. Their physical point-of-sale is not anywhere close to Lightspeed. –  JP Chauvet, Chief Revenue Officer Lightspeed. Lees hier het interview.

Waarom omnichannel in retail?

In een omnichannel wereld, kunnen winkeliers de data uit elke transactie en interactie, vanuit elk verkoopkanaal, halen en een uniek profiel maken voor elke klant. Deze klantgegevens bestaan bijvoorbeeld uit: voorgaande aankopen in de winkel of online, lopende bestellingen, kortingscodes of cadeaubonnen die zijn gebruikt, reacties op social media, telefoongesprekken – alles kan gebruikt worden om een beter inzicht te krijgen in het consumentengedrag.

Wanneer een winkelier precies weet wat een consument wil, stijgt de klantentevredenheid wat resulteert in meer verkoop en loyaliteit. Als webwinkel ben je 24 uur per dag, 7 dagen per week open. Hierdoor worden potentiële klanten niet tegengehouden door beperkte openingstijden. Het geeft hen de mogelijkheid om met jouw merk in contact te komen in hun eigen tijd, je wordt letterlijk rijk terwijl je slaapt. De integratie van Lightspeed eCom met Lightspeed Retail zorgt voor het beste van beide werelden. Een geïntegreerd systeem betekent dat winkeliers hun werkwijze beter kunnen stroomlijnen, tijd en moeite kunnen besparen door de gecombineerde rapportage en één centrale plek hebben voor voorraad en verkoopinformatie.

Zeer binnenkort zal omnichannel ook mogelijk zijn in Nederland. Wij zullen hier komende tijd uitgebreid over informeren.

Voor bestaande klanten van SEOshop (nu Lightspeed)
Het nieuwe product dat in Canada gelanceerd is: Lightspeed eCom, is niet anders dan de software van SEOshop zoals je gewend bent. Ben je behalve webwinkelier ook eigenaar van een fysieke winkel? Vraag dan een gratis proefperiode aan voor het Lightspeed Retail kassasysteem (ook wel Lightspeed POS genoemd). Kijk op de klantenpagina om te zien welke winkels al met ons kassasysteem werken.

 

Jolien Huizinga

Jolien Huizinga

Marketing Content Specialist bij Lightspeed. Schrijft o.a. blogposts en whitepapers om zelfstandige ondernemers te inspireren en op de hoogte te houden van trends & nieuws op gebied van e-commerce, horeca en retail.