Lightspeed eCommerce product update

Lightspeed eCommerce product update

De afgelopen maanden hebben wij weer hard aan onze eCommerce backoffice gewerkt om jouw werk makkelijker en efficiënter te maken. In deze update kom je alles te weten over de meest recente verbeteringen en hoe die je kunnen helpen.

Orders Filteren

Orders verwerken is de belangrijkste taak van een webwinkelier. En dat zien ook wij, want de order pagina is de meeste bekeken pagina. Met onze recente wijziging willen we je nog makkelijker inzicht geven in welke orders jouw aandacht nodig hebben. De nieuwe snelle filters geven je zo eenvoudig inzicht in welke orders onder welke status vallen.

Tevens hebben we ook een nieuwe filter toegevoegd. Met deze nieuwe filter kun je filteren op klanttype. Zo maak je een duidelijk onderscheid tussen je zakelijke en particuliere klanten.

Pro tip: Wist je dat je ook kan zoeken op betaalmethoden, verzendmethoden en bijvoorbeeld land? Typ bijvoorbeeld ‘ideal’ in de zoekbalk en je vind alle orders die betaald zijn met iDeal. Type bijvoorbeeld eens Antarctica in en je ziet dat je daar geen orders hebt (We hebben nog nooit iets verscheept naar Antarctica – wie zal de eerste zijn?).

eCommerce Orders Filteren

Notificatie Badges

eCommerce Notificatie Badges

Als retailer heb je het eigenlijk altijd druk. Dat snappen wij en  daarom helpen we je graag bij het creëren van meer overzicht. Als je inlogt in je webwinkel zie je nu een overzicht van de nieuwe actiepunten sinds je voor het laatste bent ingelogd.

  • Aantal nieuwe retouren
  • Aantal nieuwe orders
  • Aantal nieuwe blog comments
  • Aantal nieuwe reviews
  • Aantal nieuwe taken


Nieuwe Winkel

Wist je dat onze klanten gemiddeld 20% per jaar groeien? Op een gegeven moment raak je het punt dat je jouw online imperium wilt uitbreiden. We helpen je hier uiteraard graag bij. Via het account kan je met 1 druk op de knop een nieuwe winkel toevoegen aan je imperium.

Product Statistieken

Meten is weten, maar je hebt niet altijd de tijd om alles te meten. Daarom doen wij dat voor jou. Je kunt nu de prestaties van elk product inzien in een overzichtelijke grafiek. Je kunt naar het aantal pageviews kijken, wat een goede indicatie voor de interesse in jouw aangeboden product is én naar de sales per product. De combinatie van beide geeft jou waardevolle inzichten over de conversie van jouw product paginas. Je ziet heel veel pageviews maar geen sales? Misschien kun je hier door betere product omschrijvingen, betere fotos of andere CTA’s makkelijk verandering in brengen.

Facturen in verschillende talen printen

Een leuke update, vooral voor onze klanten die internationaal verkopen. Je kunt facturen nu in alle talen printen die in jouw backoffice geactiveerd staan. Dit is handig voor jouw klanten, maar helpt vooral met de internationale bezorgdiensten die vaak eisen dat de factuur in de voertaal van een land of in het Engels staat. Dit kun je nu heel makkelijk doen op dezelfde plek. Waar je altijd je facturen print zie je nu de extra talen verschijnen mits je deze hebt ingesteld.

Powermodus voor talen

Het is nu nog makkelijker geworden om producten in meerdere talen te beheren. Met de nieuwe “Powermodus” zie je alle meertalige velden direct onder elkaar. Zo kan je makkelijk door de velden heen “tabben” en zie je welke velden nog ingevuld moeten worden. Je activeert de “Powermodus” eenvoudig via het “A-tje” naast de talen switcher.

Overige kleine wijzigingen:

  • Nieuwe kortingsregel: “Koop X producten uit categorieën, ontvang Y korting op het laagst geprijsde product”
  • Product Sets worden nu in alfabetische volgorde weergegeven.
  • Grote productafbeeldingen in bestellingen en offertes. Nieuwsgierig welk product het ook alweer was? Klik op de afbeelding in een order of offerte en wij vergroten de afbeelding voor je

Wat komt er aan?

  • Ook wij gaan het karakter limiet van de meta description verhogen naar 320. Om schaalbaarheid in de toekomst verder te kunnen waarborgen moeten we helaas de database hiervoor ombouwen. Om zo min mogelijk impact te veroorzaken, gaan we hiermee, zoals je zult begrijpen voorzichtig mee te werk.
  • Aanpassingen in de product pagina. Zo wordt het nog duidelijker welke velden je moet invullen en hoe je SEO snippet eruit komt te zien.
  • Reminder: we zullen de oude checkout uitschakelen. Alle klanten die hier momenteel gebruik van maken hebben recent een email ontvangen.
  • Nieuwe manier van werken met redirects voor producten. Meer informatie hierover volgt.
  • We zijn begonnen met de benodigde aanpassingen voor GDPR. Als klant ontvang je hier spoedig meer informatie over.
  • Content Delivery Network – op de achtergrond hebben we hard gewerkt aan vernieuwing van jullie afbeeldingen. We draaien momenteel tests om afbeeldingen groter en scherper te kunnen weergeven op de website. Er wordt hier stevig aan doorgewerkt, maar het zal nog heel even duren voordat dit beschikbaar is.

 

 

9 producten die ideaal zijn voor dropshipping

9 producten die ideaal zijn voor dropshipping