Lightspeed Leverancierretouren heeft een nieuwe look

Lightspeed Leverancierretouren heeft een nieuwe look

Eind 2018 brachten we ons gestroomlijnde, nieuwe dashboard Home uit. Nu beginnen we 2019 met een volledig herontwerp van leverancierretouren.

Voordat we je meer over het product vertellen, willen we je laten weten waarom we besloten dat het tijd was om deze functie een update te geven: dit is de eerste stap op weg om ‘negatieve voorraad’ te ondersteunen. Een functie waar veel om gevraagd wordt, en waar we hard aan werken! Komende lente zullen we een beta lanceren voor ‘negatieve voorraad’!

Wil je de eerste zijn om het uit te testen? Meld je hier aan om early access te krijgen.

Wat is er veranderd?

Je zult merken dat de lay-out van leverancierretouren totaal anders is dan het origineel. Deze styling-updates zijn bedoeld om een ​​meer duidelijke en verbeterde gebruikerservaring te bieden. Bereid je dus voor op meer functie-updates met deze nieuwe look en feel. Spoiler alert – de volgende is ‘inkooporders’!

Vendor Returns 2.0 is zorgvuldig samengesteld om je te helpen bij het op de hoogte blijven van de richting en/of status van je retour – zodat het meer op een packing slip lijkt. Leveranciersinformatie is nu zichtbaar op de leverancierskaart en kan gemakkelijk worden bewerkt met de juiste werknemers-bevoegdheid. We hebben ook een ‘Gecreëerd Door’ stempel geïntroduceerd, zodat je meteen weet wie het retourproces heeft gestart.

We hebben daarnaast onze aandacht op de artikel-vermelding gericht om het makkelijker te maken om de voorraad en hoeveelheden bij een retour te beheren. Zoek of scan een artikel, voeg een reden voor het retour toe of vermeld de referentie van het inkooporder waar het artikel vandaan komt. Dit alles zonder te hoeven scrollen.

We hebben ook een nieuwe functie geïntroduceerd waarmee je items uit een retour in bulk kunt verwijderen. Versnel het retourproces door alle items die je wilt verwijderen uit de retour van de leverancier te selecteren of deselecteren.

Een grote verandering in deze update is het verwijderen van auto-add voor niet-beschikbare producten in een retour. Dit betekent dat je niet meer voorraad kunt retourneren dan je daadwerkelijk beschikbaar hebt. Het item wordt gemarkeerd om je aandacht te vestigen op het over-retouren en moet vóór de verzending worden opgelost.

Eenmaal gesloten en gearchiveerd, worden bewerkbare velden grijs weergegeven om te voorkomen dat gegevens worden gewijzigd. Gebruikers met de juiste machtigingen kunnen de archivering eventueel ongedaan maken om indien nodig de nodige wijzigingen aan te brengen.

We hebben acties in de ‘More’ button bovenaan de leverancierretour kleiner gemaakt. Daar kun je de pakbon voor je retour archiveren of afdrukken of, als de retourzending is verzonden, opnieuw openen.

Deze enorme verbeteringen aan onze leverancierretouren-tool helpen je om uw leveranciersrelaties, kosten en kwaliteit beter te beheren en fouten te verminderen. De mogelijkheid om negatieve voorraad bij te houden, komt daarnaast goed van pas wanneer je de jaarlijkse inventarisatie doet.

Wil je deze wijzigingen in actie zien?

Begin vandaag nog met je gratis 14-daagse proefperiode