Lightspeed op de NYSE: Technologie van de toekomst

Lightspeed op de NYSE: Technologie van de toekomst

Namens Lightspeed heb ik het voorrecht om een nieuwe mijlpaal aan te kondigen. Een mijlpaal die niet mogelijk zou zijn geweest zonder de toewijding van de Lightspeed familie, partners en in het bijzonder onze klanten; die het aan ons toevertrouwen om ze te helpen bij het managen en groeien van hun ondernemingen. En dat in meer dan 100 landen. 

Sinds afgelopen vrijdag handelt Lightspeed op de New York Stock Exchange. 

De wereldwijde COVID-19 pandemie heeft aangetoond hoe belangrijk digitale handel en de platformen die dit mogelijk maken zijn. We hebben gezien hoe Lightspeed klanten het voortouw namen bij het heruitvinden van de retail-, horeca- en golfindustrie. Zij kozen voor Lightspeed om hen hierin te ondersteunen en samen vormen we de drijvende kracht achter de toekomst van zelfstandige ondernemers.  

Gedurende de afgelopen 15 jaar hebben wij ons volledig gewijd aan onze klanten. Van de lancering van onze cloud-gebaseerde retail-, horeca-, en golfplatformen, tot de integratie met eCommerce, Analytics en Loyalty; onze eerste prioriteit is altijd om door middel van innovatie te anticiperen op hun zakelijke behoeften. 

In 2019 kwam het vermogen om te innoveren in een stroomversnelling toen Lightspeed haar beursgang maakte op de Toronto Stock Exchange. Met een dubbele notering op de New York Stock Exchange kunnen we klanten nog sneller voorzien in de tools die ze nodig hebben om via meerdere kanalen te verkopen, klantcontact te verbeteren, betalingen te accepteren en hun bedrijf sneller te laten groeien. 

De netto-opbrengst van ons Amerikaanse beursgang zal worden gebruikt om de financiële positie van Lightspeed te versterken en verdere groeistrategieën te ontwikkelen. Hoewel deze gebeurtenis een spannend nieuw tijdperk voor Lightspeed aankondigt, zal onze prioriteit altijd hetzelfde blijven: de welvaart van complexe MKB’s wereldwijd. 

Aan onze klanten willen we zeggen: bedankt voor jullie vertrouwen in ons. Of je een bekroond Michelinster restaurant hebt of een geliefde fastfoodketen met alleen maar vaste gasten; het is onze taak om bij te dragen aan jullie succes. Aan de golfbaaneigenaren die Lightspeed gebruiken om hun clubwinkels en -huizen te managen; het is onze taak om jullie processen te vereenvoudigen. En aan de retailers die al generaties lang ondernemen en er nu voor kiezen om online te gaan én de ondernemers die net hun eerste winkel openen; het is onze taak om jullie te helpen groeien.

Aan onze technologiepartners en de wereldwijde Lightspeed familie: bedankt voor jullie inzet en veerkracht. Laten we blijven kijken naar de mogelijkheden voor ondernemers over de hele wereld. Ik kijk ernaar uit om te zien wat de toekomst voor ons in petto heeft.

Dax

Pride 2020: Lightspeed viert diversiteit

Pride 2020: Lightspeed viert diversiteit