Lightspeed steunt barmanagers tijdens het WK

Lightspeed steunt barmanagers tijdens het WK

Tijdens WK 2018 zullen wij het Nederlandse team helaas niet zien. Toch belooft de komende periode wel erg druk te worden voor barmanagers. Er worden veel voetbalfanaten verwacht die in bars alle doelpunten willen volgen. Goed voor de omzet, maar hoe kun je tijdens de drukte efficiënte en snelle service blijven bieden? Met Lightspeed Restaurant en de Self-Order Menu-App ben je klaar voor het WK en scoor je gegarandeerd bij jouw gasten.

Hoe verhoogt een Self-Order Menu uw omzet tijdens het WK?

Lange wachtrijen aan de bar behoren vanaf nu tot het verleden. Met het Self-Order Menu bestellen gasten zelf aan tafel via een iPad. De bestelling kan daarna meteen naar de bar worden gestuurd. Ideaal voor piekmomenten, zoals tijdens het WK!

1. Gebruik een aantrekkelijk, digitaal menu

Met een digitaal menu op de iPad kun je gasten verleiden met smakelijke foto’s van drankjes, gerechten en hapjes. Tegenwoordig kunnen gasten ook op Instagram kijken om een beter idee te krijgen van jouw menu. Maar door deze foto’s ook aan het digitale menu toe te voegen, kun je jouw menu-items in de zaak op een effectieve manier illustreren. Een bijkomend voordeel van een digitaal menu is de mogelijkheid om het als upselling tool te gebruiken, bijvoorbeeld door een WK-barpromo uit te lichten op het vergrendelscherm.

2. Schenk wat efficiëntie bij de service

Met het Self-Order Menu richten jouw medewerkers zich op hun sterkste kwaliteiten. De bestelling kunnen gasten zelf naar de keuken sturen, zodat de barman zich volop kan richten op het mixen en klaarzetten van de drankjes. De chef-kok kan meteen aan de slag met de gerechten en de manager kan beter oog houden op de zaak en waar nodig persoonlijke service bieden. Ook kunnen gasten bestellen wanneer ze willen zonder te hoeven wachten. Er worden ook minder fouten gemaakt doordat de gasten zelf hun bestelling invoeren. Ontdek het Self-Order Menu.

3. Boost de verkoop

Omdat bestellen veel sneller en gemakkelijker zal zijn, zullen gasten geneigd zijn om meer menu-items aan de bestelling toe te voegen. Probeer ook upsell items, zoals borrelhapjes bij de drankjes aan te raden. Hiermee verhoog je moeiteloos het bedrag van de gemiddelde bestelling.

4. Investeer in het juiste personeel

Wanneer je een Self-Order Menu gebruikt heb je minder vloerpersoneel nodig. De iPads op tafel nemen immers het bestelproces over. Omdat er dus minder mankracht nodig is, kun je besparen op de kosten voor vloerpersoneel. Door de WK-drukte zal het keuken- en barpersoneel het echter meer personeel nodig te hebben. Investeer het bespaarde geld daarom in personeel dat de keuken- en barteams kan versterken en trainingen.

Meer weten over het Self-Order Menu?

Ontdek de mogelijkheden voor jouw bar of café.

 

 

E-mail marketing benchmark per sector 2018

E-mail marketing benchmark per sector 2018