Lofty Manner over groei, klantcontact en online exclusiviteit

Lofty Manner over groei, klantcontact en online exclusiviteit

Lofty Manner is een online kledingwinkel voor mannen en vrouwen, met vrouwen als primaire doelgroep. Iedere maand ontwerpen en lanceren ze een nieuwe collectie waarbij ze zich richten op de modebewuste vrouw die er voor een redelijke prijs verzorgd uit wilt zien. De hoge frequentie waarop de collecties worden uitgebracht zorgt ervoor dat Lofty Manner altijd de laatste trends in hun kleding kan verwerken. Van basics die eindeloos te combineren zijn tot meer uitgesproken stukken: er zit voor iedereen wat tussen. 

Lofty manner image homepage

Groeipijn en klantcontact

Lofty Manner hecht naast kwaliteit ook veel waarde aan exclusiviteit. Dit betekent dat er in beperkte oplages geproduceerd wordt. Hoewel het als consument prettig is om te weten dat ieder product dat je koopt limited edition is, wordt Lofty Manners geconfronteerd met de keerzijde van deze beslissing: ze lopen tegen de grenzen van hun groei aan. Bepaalde items zijn populairder dan andere, en als gevolg daarvan kunnen ze niet altijd de wensen van de consument tegemoet komen. Dit is extra vervelend omdat ze veel vaste klanten hebben en daar ook graag goed contact mee onderhouden.

Naast hun social mediakanalen maken ze veel gebruik van persoonlijke kortingscodes en ondernemen ze originele initiatieven om hun vaste klanten te betrekken bij hun proces. Zo hebben ze afgelopen jaar hun eerste online sample sale georganiseerd. Waar sample sales een bekend begrip zijn in de offline retailwereld, bleek het voor Lofty Manner ook online een positief effect te hebben. Niet alleen zagen ze een duidelijke piek in hun verkopen, het is ook prettig om te weten dat kleding die de selectie niet gered had nu bij iemand in de kast hangt.

Lofty Manner image 1

Een internationaal platform voor internationale groei 

De grote volgende stap voor Lofty Manner is internationaal voet aan de grond zetten. Met hun online werkwijze hebben ze van landsgrenzen geen last; theoretisch gezien zijn er kansen genoeg dus! 

Praktisch valt er daarentegen nog een heleboel te leren over hoe internationaal online ondernemen werkt. Om die reden is het prettig dat Lightspeed eCom erop is gebouwd om met een onderneming mee te groeien. Lofty Manner benoemt onder andere de gebruiksvriendelijkheid als groot voordeel van het Lightspeed platform:

“Een van de grootste verschillen tussen Lightspeed en andere eCommerce platformen is dat Lightspeed erg gebruiksvriendelijk is. Daarnaast kunnen we veel naar eigen smaak aanpassen. Door deze twee redenen is het een prettig systeem wat goed met ons mee kan groeien.”

Naast het gebruiksgemak en de vrijheid om je webwinkel precies zo vorm te geven zoals jij wilt, kun je ook makkelijk je webwinkel optimaliseren met de ingebouwde SEO tools, én ben je continu op de hoogte van het dagelijks functioneren van je onderneming. Zo kun je snel en op het juiste moment nieuwe stappen ondernemen voor jouw online bedrijf.

eCom_blog_banner_lightspeed_black_NL