Zet ‘m in je agenda! 3 redenen waarom je de Modefabriek niet mag missen

Zet ‘m in je agenda! 3 redenen waarom je de Modefabriek niet mag missen

20 & 21 januari wordt het weer duidelijk met welke grote en kleine trends in mode en retail we 2019 gaan aftrappen. De eerste Modefabriek van het jaar staat weer voor de deur, en dit jaar mag Lightspeed zich trotse partner noemen van dit retail-walhalla. Als serieuze mode-retailer staat dit event natuurlijk al lang in je agenda, toch willen we je er graag nog even aan herinneren waarom je het echt niet mag missen.

Inspiratie wordt tastbaar

Iedere editie kijkt de Modefabriek vooruit naar wat er belangrijk wordt het komende seizoen. Zie het als een soort tweejaarlijks kruispunt waarop de hele Nederlandse mode industrie elkaar tegenkomt. Trends worden hier toegepast, zichtbaar gemaakt, en je leert de gezichten achter de meer dan 600 deelnemende merken kennen. Iedere editie worden er vier verschillende districten gecreëerd die allemaal een bepaald aspect van mode vertegenwoordigen. Zo kunnen merken ervoor kiezen om zich in verschillende contexten te presenteren. Dit alles staat symbool voor de snelle ontwikkelingen binnen de retail sector.

Modefabriek 2019

Benieuwd naar de ontwikkelingen van komend jaar?

De 10 Retail trends voor 2019

Ontwikkel je business skills

Retail ondernemers – en zeker retail ondernemers in de mode – zijn vaak creatieve mensen met een bepaald beeld van hun persoonlijke ontwikkeling, of de ontwikkeling van hun eigen zaak. De volgende vraag is hoe ze dat beeld kunnen bereiken, en op dat vlak valt er voor creatievelingen vaak nog veel te ontdekken. De Modefabriek biedt, naast een heleboel inspiratie, een workshop-programma aan over onderwerpen als ‘Personal Branding’ en ‘Creating a Portfolio That Works’. Hier leer je skills die verder kunnen helpen in je carrière als zelfstandige, of bij het opzetten van een eigen zaak. Bekijk het volledige programma hier, onder het kopje ‘Work It Workshops’.

Modefabriek 2019

Het is niet je standaard B2B-beurs

De Modefabriek ziet zichzelf niet als een standaard B2B-beurs. Natuurlijk is het een moment voor merken om zich te presenteren aan jou als ondernemer, maar naast dat gebeurt er zo veel meer. Er zijn modeshows en exposities, maar er worden ook volledige winkels opgezet en muziekoptredens gegeven. Daarnaast zijn er masterclasses over relevante onderwerpen in de wereld van de retail.

Zo vertelt Daan de Greef van Baskèts over zijn ervaringen bij het opzetten van een retailonderneming, en hoe Baskèts is uitgegroeid tot het succesvolle concept wat het vandaag de dag is. Hij betrekt hierbij z’n ervaring met Lightspeed Omnichannel en hoe groot het belang is van je onderneming runnen vanuit een ‘Omnichannel-perspectief’ in 2019. Benieuwd naar deze keynote? Hou ons Facebook event in de gaten.

Modefabriek 2019

Genoeg te zien, leren en doen dus. Benieuwd naar wat onze Omnichannel-oplossing voor jou kan betekenen? Kom langs op stand N137 en spreek met onze experts. Tot de 20e en 21e!

Langskomen op de Modefabriek?

Haal nu je tickets!