Objet Trouvé: Fashion boetiek gaat online met Omnichannel

In 2013 openden de zussen Floor en Josje Theuns de deuren van Objet Trouvé: een boetiek voor dameskleding waar je terecht kunt voor top-tot-teen elegante items en eye catchers. Via hun winkel en webshop brengen ze een mix van mooie en chique merken in Rotterdam aan de man (of in dit geval vrouw!). Snel en eenvoudig, dankzij het Omnichannel kassasysteem van Lightspeed.

Klassieke items met een twist

Floor en Josje zijn altijd op zoek naar de mooiste merken waarmee zij hun klanten kunnen verrassen. “We zijn heel sterk in het vinden en spotten van mooie en kwalitatief goede merken. Het is leuk om elke keer weer vernieuwend bezig te blijven en dat is ook de uitdaging bij het vormen van een nieuwe collectie elk seizoen.”
In hun zoektocht naar mooie items hebben de twee zussen altijd wel een bepaalde stijl die zij willen uitstralen naar hun klanten en waar zij trouw aan blijven. “Het is altijd wel een klassieke stijl met een bepaalde twist en knipoog. Dat is een beetje de basis van onze winkel. Klassieke items zoals een jeans, een goede kasjmieren trui, een mooie donkerblauwe jas of laarsjes en een mooie sneaker… Dat wisselen we af met modebewuste items die iets meer knipoog geeft aan je outfit.”

Kortom: elegant en klassiek, maar dan toch net even anders!

Zusjes van Objet Trouvé

Omnichannel bij Objet Trouvé

“We zijn ooit begonnen met geschreven bonnetjes in de winkel.” Daar wilden de zussen graag verandering in brengen! Ze besloten de overstap te maken naar een online systeem waarin ze een duidelijk overzicht konden maken van de voorraad. Echter, na twee jaar stopte het systeem en gingen ze op zoek naar een ander systeem wat meer zekerheid gaf – iets waar ze op kunnen vertrouwen én verder mee kunnen groeien. “Via via zijn we terecht gekomen bij Lightspeed. Het is heel fijn dat alles in één systeem zit – zowel de voorraad van de winkel als de webshop. Daarnaast staan onze klanten allemaal in het kassasysteem. Hierdoor kunnen wij ook weer mailing doen. Als ik niet aan het werk ben en iemand uit de winkel vraagt hoe iets werkt, dan kan ik thuis inloggen om datgene aan te passen. Zo kan mijn collega in de winkel weer snel aan het werk.”

”Voor de fysieke winkel is het heel fijn dat je winkeltransacties terug in het systeem kunt vinden en dat je kunt zien wat er verkocht is. Voor de webshop is het super dat wij het platform gewoon kunnen onderhouden en aanpassen zonder een opgeleide web-developer te zijn. Het is fijn dat je het kassasysteem zo gemakkelijk kan gebruiken,” vertelt Josje. Lees hier meer over het Omnichannel kassasysteem dat Objet Trouvé gebruikt voor hun winkel en webshop!

Objet Trouvé verkoopt online en offline met Omnichannel

Shoppen en ontspannen

Iedere dag openen Josje en Floor de winkel met plezier en verwelkomen zij hun klanten met geweldige service. Bij Objet Trouvé kun je op je gemak shoppen en ondertussen een kopje koffie drinken en relaxen. Het begrip service hebben de zussen zeker begrepen: “Als je binnenstapt voel je je meteen thuis. De winkel heeft een warme sfeer en we zijn altijd heel geïnteresseerd in onze klanten. Dit combineren we weer met elegante en kwalitatief mooie kleding en een goede kwaliteit qua service. Wij denken heel erg één-op-één met de klant en hoe wij hen het beste kunnen helpen en stijladvies kunnen geven. […] We willen ook dat de klant zich op zijn gemak voelt bij ons. Er zijn veel werkende vrouwen die zo’n druk leven hebben dat het belangrijk is dat wanneer je aan het shoppen bent, je dan ook even helemaal kan loslaten… een momentje voor jezelf.”

Meer weten over Objet Trouvé? Bekijk hier hun website!

 

Delen: