Online boekingen voor Lightspeed eCom of Retail

In 2019 wordt verwacht dat 64% van alle zorgpatiënten een afspraak inplant via een online boekingssysteem. Maar niet alleen in de zorg winnen online boeking- en reserveringssystemen terrein. Ten opzichte van de telefoon verlopen online boekingen snel, voorkom je fouten en zet je een marketing tool in om meer klanten binnen te halen. Partner Booxi, te koppelen met Lightspeed eCom en Lightspeed Retail, zet de voordelen op een rijtje.

Klanten zien gemak als een doorslaggevende factor bij het kiezen van de geschikte dienstverlener. Ondernemingen zoals kappers, reparateurs, personal trainers en masseuses doen er goed aan om klanten de mogelijkheid te bieden om online afspraken in te kunnen plannen.

Altijd bereikbaar

Als er iets is waar we niet genoeg van kunnen hebben, is dat tijd. Helaas zijn er maar een beperkt aantal uren waarin we productief bezig kunnen zijn. Als ondernemer wil jij je tijd nuttig besteden en focussen op je core activiteiten. Met een online boekingssysteem biedt klanten de gelegenheid om op elk moment van de dag een reservering plaatsen. Om 02:00 een afspraak plannen? Geen probleem!

Benieuwd naar de mogelijkheden binnen Lightspeed?

Onze experts vertellen je graag meer hierover

Verlies geen omzet

Iemand die niet komt opdagen voor een afspraak is gemiste omzet! Via een online boekingssysteem met automatische reminders en bevestigings-notificaties via SMS en email zorg je ervoor dat je mensen herinnerd aan hun afspraak. Er zijn cases waarbij de no-shows verminderde van 13% naar maar liefst 2%! Een flinke boost voor je omzet dus!

Online afspraken via Facebook

In 2016 waren er maar liefst 1.79 miljard Facebook users die maandelijks actief waren. Een platform waar we al gauw 20 minuten per dag op zitten en ook vaak informatie vandaan halen. Dus ook over de zaken waar ze diensten van afnemen. Online afspraken kunnen gemaakt worden binnen de Facebook. Facebook is vervolgens weer gekoppeld met Booxi, zodat al je afspraken eenvoudig gemanaged kunnen worden.

Op Facebook kunnen klanten makkelijk een afspraak maken.

Bedank je klant

Nadat een afspraak is geweest, kan je hen een automatische bedank-mail sturen. Nog beter: voeg een kortingscode toe aan de bedank-mail om hen te verleiden tot een nieuwe afspraak!

Conclusie

Een online afspraak systeem biedt de dienstverlenende ondernemer veel voordeel. Het bespaart tijd, zorgt voor een lagere no-show en resulteert in een stijging in omzet. Bekijk de Booxi app voor Lightspeed eCom in de App Store of bekijk de Booxi integratie met Lightspeed Retail hier.

Jordan Sanijo

Jordan Sanijo

Jordan Sanijo maakt deel uit van Team Strategic Alliances bij Lightspeed. Door het schrijven van o.a. landing pages en blog posts, houdt hij je graag op de hoogte over de laatste ontwikkelingen rondom het Lightspeed ecosysteem.