Partners komen samen voor Lightspeed Omnichannel

Waar sommige partners hun eerste omnichannel klanten al hebben aangesloten (BeGreat), zijn andere nog niet bekend met de koppeling tussen online en offline. Vandaag nodigde partner manager Jacques van Mackelenbergh een aantal bedrijven uit voor de introductie van Lightspeed Omnichannel. “Wij leveren de techniek, maar jullie moeten het implementeren bij de klant. We kunnen dit dus niet zonder jullie”, legt hij de verschillende partners uit. Van online marketingbureau’s tot installatiepartners, Lightspeed heeft niet alleen 500 medewerkers verspreid over verschillende kantoren, maar ook een uitgebreid ecosysteem aan externe partners.

DMWS, Retail Tec, Vivaio, BeGreat, iPos-It, Card Services, Rupert Geiger, POS Systems en Shop Monkey kwamen vandaag bij elkaar op het Lightspeed kantoor op de Keizersgracht in Amsterdam. Allemaal verschillende specialisten in de eCom, Retail en Restaurant branche, maar allemaal een passie voor techniek (en vooral Apple liefhebbers).


 

“Wij zijn al langer partner van Lightspeed, voorheen SEOshop, we werken ook al veel samen met jullie andere partner Shop Monkey. Onze naam staat voor Design Mijn Webshop. Maar misschien moeten we dat maar eens aanpassen met oog op omnichannel.”– Roel van DMWS

“Je ziet dat veel mensen gaan zoeken op ‘retail’ in combinatie met ‘web’ en dat is waar het heen gaat.”Retail TEC

“Wij helpen bij het verhogen van het vermogen van webshops, Bruut is hierin onze eerste klant geweest en is nog steeds een voorbeeld bij wie je ziet hoe snel een webshop gekoppeld aan een fysieke winkel kan groeien. Behalve het maken van webshops hebben we ook Apps gebouwd die koppelen met de API van Lightspeed. Bijvoorbeeld:  Stockfilter, Quickview en SocialShare: Whatsapp & More.” – Vivaio 

“We zijn verhalenvertellers. Klanten komen bij ons voor meer dan alleen hun webshop, we hebben een holistisch benadering. Bij ons komen omnichannel klanten, en daar hebben we er al een paar van succesvol geholpen!”BeGreat

Ruper Geiger, helpt zowel webshops als omnichannel klanten aan een hogere omzet. “We gaan heel veel shops openen, allemaal op Lightspeed.”

 


 

Dan zijn er nog verschillende installatiepartners voor kassasysteem. POS Systems is bekend om zijn bekwaamheid in Windows: “Wij werken al vele jaren vanuit de Windows-hoek, maar doen ook Apple. We hebben koppelingen met Lightspeed software gemaakt en dat implementeren we door heel Nederland.” 

iPos-IT juist specialist op gebied van Apple: “We zijn Apple specialist, apple specialist en apple specialist.” aldus eigenaar Rob. (Maar Windows doet hij ook wel.. als het moet.)

Rob van iPos-IT: Mijn website heet music-it.nl, omdat in muziek mijn oorsprong ligt. Maar ik ben al vanaf het allereerste begin betrokken bij Lightspeed, toen ze nog alleen in Canada zaten, ik ben één van de eerste die toen hun kassasysteem OnSite is gaan installeren, nu in de Cloud. En nu de volgende stap: de webshopintegratie.”

Bij Card Services kunnen klanten ook terecht voor installatie en systeembeheer.


 

Voordat de training, gegeven door Lightspeed productspecialist Rick van der Meer, van start ging drukte Jacques van Mackelenbergh hen op het hart:

 “De uitdaging voor mij als partner manager en voor jullie is dat er koppelingen gaan komen online en offline. Dat de iDEAL integratie werkt en dat de hardware op de juiste plek en tijd klaargezet wordt. We moeten als partners van elkaar leren en aan elkaar denken. De volgende keer dat een restaurant vraagt om een webshop, denk dan aan je restaurant installatiepartner om met je mee te werken.” 

 

Op zoek naar een reseller of partner? Kijk op Onze reseller pagina.

Aanmelden als Lightspeed partner? Meld je aan via het Partner formulier.

Jolien Huizinga

Jolien Huizinga

Marketing Content Specialist bij Lightspeed. Schrijft o.a. blogposts en whitepapers om zelfstandige ondernemers te inspireren en op de hoogte te houden van trends & nieuws op gebied van e-commerce, horeca en retail.