PLUK creëert internationaal geluk met Lightspeed eCommerce

In de 9 straatjes van Amsterdam vind je ze: de gezellige lunch hotspots van PLUK! Hier wordt je verwelkomt met koffie, gebak en een warme glimlach. Een plek waar bezoekers uit de hele wereld langskomen om een geluksmomentje te pakken! Ook online kun je bij PLUK terecht. In dit blog deelt oprichtster Iris Zeilstra haar ervaringen met haar Lightspeed eCommerce webshop.

Happiness, op nummer één met stip

Iris werkt al langer in de horeca. Met gastrobar Ree7 en restaurant De Luwte in haar pocket weet ze precies hoe ze haar bezoekers een topservice kan bieden. PLUK sloot zich als jonge zaak hierbij aan toen Iris een bakkerij van haar buurman overnam. Het was een hele oude broodjeszaak, maar Iris had plannen: ‘’Ik wilde een plek creëren waar je gewoon een luxe momentje voor jezelf kunt hebben. Een plek waar je je simpelweg heel welkom voelt. Luxe, maar waar toch alles betaalbaar is. Maar vooral een lief, gelukkig concept. Iets waar zowel de healthy girls als mijn oma terecht kunnen.’’

Naast lekkere cakejes, salades en warme dranken biedt PLUK ook haar eigen collectie aan. Daar zit een leuk verhaal achter. Iris: ‘’Zie je die PLUK koffiekopjes? Toeristen uit Amerika vroegen of ze die konden kopen. Om mee te nemen als souvenir en hun eigen PLUK koffie te zetten.’’ De koffiekopjes kregen een prijs en dat markeerde de start van de PLUK-collectie. Er kwamen meer koffiekopjes, koffiebonen, phone cases, thee, notebooks en meer. ‘’Als ik iets op de planken zet, is het de volgende dag meteen weer weg. Iedereen wilt gewoon a piece of PLUK mee naar huis.’’

 

Afstand overbruggen met eCommerce

De zaak draaide goed, maar Iris merkte dat er steeds meer bezoekers van ver weg kwamen. Om deze bezoekers te accommoderen, sloegen PLUK en Lightspeed eCommerce de handen ineen. De PLUK webshop was geboren!

Voordat Iris met eCommerce begon, had ze helemaal niet het idee om een webshop te openen. ‘’Ik dacht altijd: blijf gewoon je eigen ding doen. In mijn geval was dat horeca. Ik had dus nooit echt de ambitie om een webshop te beginnen.’’ Dat veranderde snel. ‘’Mensen wilden heel graag iets kopen, maar moesten nog doorreizen of door de stad lopen. Maar uiteindelijk is PLUK er voor iedereen en iedereen hoort gewoon een piece of PLUK te hebben.’’

De webshop zelf is een duidelijke weerspiegeling van de fysieke winkels: eenvoudig wit, waarmee PLUK onschuld, luxe en simpliciteit uitstraalt. Je kunt hier, net zoals in de winkel, een kijkje nemen in het uitgebreide assortiment. De elementen zijn mooi op maat gemaakt. Bezoekers uit alle hoeken van de wereld (maar ook natuurlijk in Nederland) bestellen hier dagelijks cadeautjes voor vrienden en familie of gewoon voor hunzelf.

Bekijk hier de webshop van PLUK.

Op naar een wereld van PLUK

Iris streeft om PLUK naar een hoger niveau tillen met community events: een concert, een charity dinner en een charity breakfast. Iris: ‘’Ik zit nog heel erg in de groeifase waar iedereen bij de afwas staat, een smoothie maakt, pakketjes klaarzet of nieuwe designs maakt. Ik hoop daarom volgend jaar met mijn coach nieuwe doelen op te stellen voor PLUK en een stapje verder te gaan.’’

Ook heeft Iris plannen om PLUK dichterbij de klant te brengen. Internationale uitbreidingen naar Madrid, Londen en Parijs springen uit. Haar ultieme droom: een vestiging openen in New York. Online breidt PLUK zich ook uit. Samen met Lightspeed eCommerce is PLUK druk bezig om een tweede webshop op te zetten. Een B2B webshop waar zakelijke klanten de PLUK-collectie kunnen inkopen, zodat PLUK nog meer mensen in de wereld kan bereiken.

Ook een webshop beginnen?

Onze experts helpen graag.

Delen: