Rain Couture: de perfecte regenjas voor ieder weertype

Rain Couture: de perfecte regenjas voor ieder weertype

Met het onvoorspelbare Nederlandse weer beland je gemakkelijk in een stortbui waar je niet op voorbereid bent. Je hebt geen waterdichte jas aan met gevolg dat je helemaal doorweekt aankomt op je bestemming. Daphne Gerritse biedt met haar retail en online winkel Rain Couture in Amsterdam dé oplossing: hippe designer regenjassen die geschikt zijn voor ieder weertype.   

Een regenjas met alles in 1

Oprichtster Daphne was niet echt een fan van constant natgeregend worden wanneer zij fietste naar werk. Zij wilde graag een jas die ze zowel als zomer- en winterjas kon dragen, die haar beschermt tegen een plotse regenbui én een die er ook mooi uitziet. Een hele mond vol, maar Daphne is ermee aan de slag gegaan. “Ik ben de markt gaan bekijken en ben erachter gekomen dat het eigenlijk nog niet bestond. Toen heb ik een hybride vorm gemaakt tussen outdoor kleding, designkleding en regenkleding. Zo is Rain Couture ontstaan”.

 

Samen met een collega ontwerpt Daphne de Rain Couture jassen. Daphne maakt hierbij gebruik van slimme en innovatieve stoffen die ervoor zorgen dat de jas waterdicht is, goed ademt, winddicht is en er natuurlijk fashionable uitziet. “Ik wilde geen standaard regenjas. Ik wilde iets wat eruitziet als een gewone jas. Vanaf toen ben ik stoffen gaan sourcen, die ik heel mooi vind en die ben ik waterdicht gaan maken. Zo kom je dus op een mooie wollen of denim stof en maak je die vervolgens waterdicht. Dat is een heel proces”.

Het succes van Rain Couture

Daphne heeft eerst een webshop gelanceerd, maar merkte toch wel dat klanten het product willen voelen, zien en passen. “Het is dan wel heel handig als je een winkel hebt”, lacht Daphne. Door haar fysieke- en online winkel te koppelen is Daphne een echte omnichannel ondernemer geworden. De opening van haar winkel in de 9 straatjes van Amsterdam zorgde voor meer naamsbekendheid en meer sales.  

Blog: waarom een fysieke winkel loont voor online ondernemers.

Het succes stopte niet bij het openen van de winkel. De fashionable regenjassen van Rain Couture zijn ook door RTL Boulevard opgevallen en reeds in het programma in beeld geweest! “Ik vond het echt fantastisch natuurlijk, want je krijgt zoveel exposure en dat is echt goed voor de naamsbekendheid. Er zijn nog heel wat mensen die het merk nog niet kennen en niet weten wat het kan. Ze zien voornamelijk een hele mooie jas”, vertelt Daphne. “Mensen hebben nog niet het idee dat de jassen nog bepaalde functionele elementen en slimme features bevatten. Door zo’n item wordt ons merk wel een stuk bekender en het product werd ook meteen uitgelegd”.

Bekijk hier het fragment.

Omnichannel

Met het openen van haar winkel merkte Daphne al snel dat haar offline en online store goed op elkaar aansloten. Haar klanten kunnen de kleding passen in de winkel en later online bestellen of ze bekijken het eerst online en kopen het later in de winkel. Daphne maakte gebruik van Lightspeed Retail voor haar winkel en Woocommerce voor haar webshop. Ze wilde graag haar online store uitbouwen en is toen gestuit op Lightspeed eCommerce.

Mede door de mogelijke integratie met Lightspeed Retail is zij overgestapt en plukt zij hier nu de vruchten van. “Ik zie dat de verkopen aan het toenemen zijn en dat het checkout proces soepel verloopt. Er checken meer mensen uit en daardoor nemen de verkopen toe. Omnichannel maakt heel veel processen efficiënter en daardoor ben je minder tijd kwijt. Ik ben niet continu de voorraad aan het tellen, want er is nu een koppeling tussen mijn winkel- en webshopvoorraad. Ook gaan de webshopverzendingen sneller en zijn alle rapportages geïntegreerd. Alle rapportages van eCommerce en Retail heb je bij elkaar en dat is super handig. Daarnaast is het gewoon een heel gebruiksvriendelijk systeem, waarbij alle kanalen gewoon naadloos op elkaar aansluiten”.

Meer weten over Omnichannel?

Onze experts helpen graag.

8 tech tips voor het runnen van jouw winkel

8 tech tips voor het runnen van jouw winkel