SEOshop Connect “Het belang van beïnvloedingsprofielen in de online marketing”

Vroeger dacht men dat keuzes op rationele basis gemaakt werden. Consumenten zouden eerst goed nadenken om vervolgens een goed overwogen beslissing te nemen. Niets is minder waar. De consument heeft naast het rationele systeem dat onze beslissingen stuurt, ook een evolutionair systeem. Dit systeem zorgt ervoor dat we beïnvloedbaar zijn en verklaart de verschillen in conversie tussen de online- en offlinewinkel.

In zijn keynote sessie tijdens SEOshop Connect Conference 2015 geeft Maurits Kaptein zijn visie op conversieoptimalisatie van webshops. Hij gaat in op het gebruik van beïnvloedingsprofielen in de online marketing, en dan specifiek in e-mailmarketing. Maurits zal de zes beïnvloedingsprofielen van Prof. Cialdini uitleggen, en onderbouwen waarom deze principes gepersonaliseerd toegepast dienen te worden voor een maximale impact. Tenslotte zal hij uitleggen hoe PersuasionAPI bedrijven in staat stelt beïnvloedingsprincipes, in real-time, te personaliseren. Lijkt deze keynote u interessant? Bestel dan hier uw tickets.

Dr. Maurits Kaptein is wetenschapper, ondernemer en expert in zijn vakgebied. Hij promoveerde cum laude aan de TU Eindhoven en Stanford University met zijn onderzoek naar beïnvloedingsprofielen, waarna hij docent statistiek aan de Universiteit van Tilburg werd. Momenteel is Maurits docent statistiek en onderzoeksmethoden aan de Radboud Universiteit in Nijmegen en Chief Scientist & Co-founder van Webpower.

Maurits’ wetenschappelijke onderzoek was enorm populair bij toonaangevende journals als het Journal of Interactive Marketing en stond in populaire week- en dagbladen zoals Wired (USA), het Financieel Dagblad en Bright.

Maurits werd voor zijn boek ‘Digitale Verleidingen, hoe beïnvloedingsprofielen de online marketing op z’n kop zetten’ genomineerd voor de PIM Literatuurprijs 2012.

Wat moet u doen om online te personaliseren? En hoe kunt u een website personaliseren zodat u op de juiste manier een product aan iemand verkoopt door de argumenten te geven waar diegene vatbaar voor is? Leer het tijdens de presentatie van Maurits Kaptein, om 15:05 tijdens de eerste editie van SEOshop Connect Conference. Bestel hier uw tickets.

Ter inspiratie een interview met Maurits Kaptein over persuasion profiling.