SEOshop Conversion Thursday - Champagneandapplejuice.nl

Vorige week las u deel 1 van Conversion Thursday op ons blog. Vandaag is de tweede editie waarin Yellowlab een analyse maakt van Champagneandapplejuice.nl. We zouden het ontzettend leuk vinden als u uw eigen tips in de comments onderaan de blogpost zou delen!

Dan nu het woord aan de experts van Yellowlab:

1. Introductie

Champagneandapplejuice.nl is gespecialiseerd in alle benodigdheden voor een geslaagd feestje. Variërend van een luxe set bestaande uit borden, bekers, en servetten tot cupcake-kaarsjes; je vindt het allemaal op Champagneandapplejuice.nl.

2. Navigatie

Champagneandapplejuice.nl gebruikt een traditionele horizontale navigatie, die werkt zoals je verwacht. Bij een mouse over klapt het menu per onderdeel uit. Dit werkt simpel en intuïtief.

Wat voor onduidelijkheid kan zorgen is de onderverdeling van categorieën en subcategorieën. Bijvoorbeeld, een babyshower is een aparte hoofdcategorie, net als verjaardagen. Dat zou beter passen als subcategorie onder ‘Thema’. Omgekeerd staat Sinterklaas wel onder ‘Thema’, terwijl het waarschijnlijk logischer is om dat onder de hoofdcategorie ‘Feesten van het seizoen’ te plaatsen.

Navigatie menu

Wanneer een klant niet snel genoeg kan vinden wat hij zoekt, kan hij afhaken, waardoor u conversies misloopt.

3. Design

De webshop maakt gebruik van een ouder thema. Nu hoeft dat geen probleem te zijn, maar de gewenste uitstraling is hierdoor minder duidelijk. Wat wil de shop uitstralen? Feestelijk, gezellig en hip? Dat komt nog niet helemaal uit de verf.

Een nieuwe uitstraling zou ook een bijdrage leveren aan de header en de footer. Zo wordt de winkelwagen weergegeven met een tekst, waar dat tegenwoordig vaker met een icoon wordt weergegeven.

De vlaggetjes onder de webshopnaam geven een redelijk inzicht in wat de shop daadwerkelijk verkoopt, maar met een payoff zou dit zelfs nog duidelijker worden gemaakt. Op die manier wordt in één keer duidelijk wat de webshop verkoopt.

Header champagne

Verder zijn er nog een paar kleine verbeterpunten zoals het vernieuwen van de Facebook like-knop en het vervangen van de afbeeldingen voor een hogere resolutie.

Het gebruik van een ouder design en matige kwaliteit afbeeldingen kan leiden tot minder (of geen) vertrouwen in de webshop. Ook dat kan conversie kosten!

4. Content

De USP’s die de bezoeker moeten overtuigen, ontbreken op de homepage,
overzichtspagina en productpagina. Wel is er een klantbeoordelingstool
geplaatst in de footer (de Kiyoh widget), maar het is niet zichtbaar welke
klantenbeoordeling de shop ook daadwerkelijk heeft. Dit blijkt een 9.7 te zijn!
Dat wil je toch direct aan je klanten tonen?

USP’s zorgen over het algemeen voor meer vertrouwen en dus ook voor meer
conversie.

5. Feedback

Klanten kunnen gebruikmaken van de live chat functie, een recensie voor een product of de hele webshop achterlaten via Kiyoh en contact leggen via social media kanalen die prominent aanwezig zijn.

Kiyoh

De mogelijkheid om contact op te nemen over een specifiek product op de product detailpagina, is een erg handige aanvullende optie.

6. Bijzonderheden

Het assortiment dat Champagne & Apple Juice aanbiedt, is uniek en zowel online als offline niet snel ergens anders te vinden. Dat wordt benadrukt op de product detailpagina, door bijpassende en gerelateerde producten te tonen.

Related products

7. Conclusie

ChampagneAndAppleJuice.nl heeft een leuk assortiment met mooie en unieke producten. Als dit in een moderner en bijpassender jasje wordt gestoken, zou het unieke assortiment nog meer tot zijn recht komen. Daarmee doelen we op de implementatie van moderne webshop elementen, zoals een winkelwagenicoon en USP’s om bezoekers over te halen. Dit alles zou voor nog meer conversies moeten zorgen!

Lightspeed

Lightspeed

Lightspeed, is een internationaal softwarebedrijf voor de retail en horeca. Onze webwinkel en kassasoftware is gebouwd om zelfstandige ondernemers de techniek in handen te geven om te kunnen groeien. Lightspeed heeft meer dan 500 medewerkers en kantoren wereldwijd voor lokale ondersteuning, met o.a. een kantoor in Amsterdam en in Gent.