SEOshop lanceert nieuw e-commerceplatform

Vandaag introduceren we ons nieuwe e-commerceplatform onder de naam SEOshop 2. Het nieuwe platform biedt innovatieve functies waarmee jullie – onze klanten – je beter kunnen onderscheiden in een continu vernieuwende markt. Begin 2014 besloten we om fors te investeren in een nieuw platform, waarna we ons ontwikkelteam hebben verdrievoudigd. Nu het product compleet is, zal iedereen in de komende maanden gefaseerd toegang krijgen tot het nieuwe systeem met talrijke nieuwe functionaliteiten.

Het nieuwe SEOshop platform

Na vijf jaar doorontwikkelen van het huidige platform is de gehele infrastructuur nu herschreven volgens de laatste standaarden. Met het vernieuwde platform kunnen we jullie een nog betere gebruikservaring aanbieden. Dankzij een nieuw design wordt het beheren van een webwinkel een stuk makkelijker en kan dit ook via mobiele apparaten. Verdere verbeteringen zijn doorgevoerd op het gebied van schaalbaarheid. Het nieuwe platform is hierdoor ook zeer geschikt voor winkeliers met een assortiment van meer dan 40.000 producten. Bovendien is de zoekfunctie sterk verbeterd dankzij de krachtige zoektechnologie van Elasticsearch en is de productimportfunctie vernieuwd en uitgerust met een uitgebreide foutafhandeling.

SEOshop 2, zoals we ons nieuwe platform noemen, is volledig gebaseerd op API-technologie en daardoor zeer flexibel, vooral voor externe ontwikkelaars. Door deze investering lopen we voorop in de markt en kunnen we ons met gemak met de grootste e-commerceplatformen ter wereld meten, dus ook met open-sourcesystemen.

Als CTO heeft Dennis Cuijpers een belangrijke rol gespeeld bij de ontwikkeling van het oude platform. Hij zegt het volgende over SEOshop 2:

“Onze klanten zullen voornamelijk merken dat het systeem sneller is en eenvoudiger te gebruiken, onder andere door het nieuwe design, dat ook op een tablet beschikbaar is. Voor SEOshop is het een grote mijlpaal, omdat de technologie die we nu gebruiken ons in staat stelt sneller nieuwe functies te ontwikkelen dan voorheen. Op deze manier kunnen we met minder mensen sneller innoveren, wat ons een groot voordeel geeft ten opzichte van de concurrentie.”

Ontdek het zelf!

De komende tijd zullen jullie gefaseerd toegang krijgen tot SEOshop 2. Als je je als nieuwe klant aanmeldt via onze website, word je direct op de nieuwe versie aangesloten. Je kunt dan wisselen tussen beide platformen.

Morgen geven we tijdens SEOshop Connect een uitgebreide productdemonstratie van ons nieuwe platform. Ben je benieuwd hoe het eruit komt te zien? Kom dan naar de SEOshop Connect Conference in Jaarbeurs Utrecht en ontdek het zelf! Kaarten kun je hier bestellen.

Ruud Stelder

Ruud Stelder

Ruud is Director of Global eCommerce binnen Lightspeed. Als voormalig CEO van SEOshop is hij een expert op gebied van online ondernemen. Ruud heeft een sterke visie op de toekomst van retail. Samen met zijn team in Amsterdam en Montreal is hij verantwoordelijk voor de (door)ontwikkeling van Lightspeed eCommerce en Omnichannel.