Totaal vernieuwde integratie met PostNL maakt verzenden nog gemakkelijker

SEOshop en PostNL hebben de PostNL-integratie volledig vernieuwd waardoor verzendingen via PostNL nu volledig via het backoffice van SEOshop zijn te beheren. Als webwinkelier kunt u hierdoor veel tijd besparen! Bovendien biedt SEOshop nu alle verzendmogelijkheden van PostNL aan. Uw klanten kunnen nu zelf een leverdatum en tijdstip kiezen, het artikel laten bezorgen op een postkantoor (PakjeGemak), binnen Europa (EU-Pack) en zelfs wereldwijd (GlobalPack).

Meer flexibiliteit voor uw klanten

PostNL-mijnpakket-knop

Dankzij de nieuwe integratie hebben uw klanten nog meer flexibiliteit. Wanneer ze bestellen via de service MijnPakket van PostNL kunnen ze:

  • Track & trace van alle verzonden pakketten ontvangen
  • Een tweede bezorging wijzigen als zij niet thuis zijn
  • Post aangetekend versturen
  • Post alleen laten afleveren op het huisadres (niet bij de buren)

Het gebruik van MijnPakket van PostNL levert uw klanten bovendien een tijdsbesparing op, omdat zij niet steeds opnieuw hun klantgegevens hoeven in te vullen.

Meer tijdsbesparing voor u

PostNL bezorgopties

Het belangrijkste voordeel van de nieuwe integratie voor u is dat u veel tijd kunt besparen en efficiënter kunt werken. Bovendien kunt u:

  • Automatisch PostNL barcodes aanmaken
  • Automatisch verzendlabels maken
  • De status van het pakket volgen via track-and-trace codes

In uw backoffice onder INSTELLINGEN > Checkout & Betaalmethoden > PostNL vindt u nu alle instellingen voor de nieuwe integratie. Hier kunt u aangeven welke verzendmethoden u wilt aanbieden en welke verzendopties u wilt tonen. Voorbeelden hiervan zijn retour bij geen gehoor en handtekening bij ontvangst, die u kunt aanbieden vanaf een bepaald bestelbedrag.

Meer efficiëntie in uw magazijn

Nu barcodes automatisch gegenereerd kunnen worden, kunnen uw magazijnmedewerkers nog sneller alle pakketten verwerken. Dit gaat als volgt:

    • U print alle pakbonnen van de pakketten die u wilt verzenden. Deze orders worden vervolgens automatisch voorzien van een barcode
    • Uw magazijn scant de pakbonnen en de “Shipment Completed” barcode, waarna uw pakket automatisch wordt aangemeld bij PostNL.

Starten met PostNL

Wilt u ook gebruikmaken van de nieuwe PostNL integratie. Meld u dan hier aan!

Lightspeed

Lightspeed

Lightspeed, is een internationaal softwarebedrijf voor de retail en horeca. Onze webwinkel en kassasoftware is gebouwd om zelfstandige ondernemers de techniek in handen te geven om te kunnen groeien. Lightspeed heeft meer dan 500 medewerkers en kantoren wereldwijd voor lokale ondersteuning, met o.a. een kantoor in Amsterdam en in Gent.