SEOshop Successions zeer succesvol verlopen

Speciaal voor onze nieuwste klanten hebben we de SEOshop Successions in het leven geroepen. Een seminar waarin we beginnende webwinkeliers helpen om succesvol te worden met hun SEOshop webwinkel. Op vrijdag 5 april vond de eerste sessie plaats en deze werd door ruim 25 webwinkeliers bezocht.

Na een gezamenlijke lunch gaf Partner Manager Hendrik Nuyens het startschot met een introductie over het bedrijf en de mogelijkheden van SEOshop. Tijdens de voorstelronde werd al snel duidelijk dat het publiek zeer gevarieerd was; van een babyshop tot aan een betonshop.

Hierna nam SEOshop Account Manager Patrick de Kruijk het woord. Na een korte rondleiding door het SEOshop backoffice, gaf hij de webwinkeliers de kans om vragen te stellen over hun eigen webwinkel. Zo kwamen onder andere het invullen van tags, H1/H2 titels en zoekmachine optimalisatietips voorbij. Ook lichtte hij een aantal best practices toe aan de hand van Zalando, Mooie Riemen en I Want That Musthave.

Na een korte pauze vervolgde e-commerce specialist, blogger en ondernemer Dirkjan Vis de middag met marketingtips voor webwinkeliers. Hij behandelde verschillende online en offline manieren om de marketing voor een webwinkel te optimaliseren. Ben je bijvoorbeeld bekend met het begrip ‘pop-up store’? Ken je de website dichtbij.nl? Heb je wel eens nagedacht over samenwerkingsverbanden met andere webwinkeliers? Ook dit was weer een interactieve sessie, waarin webwinkeliers zelf ook met nieuwe ideëen kwamen.

De middag werd afgesloten met een gezellige borrel. De volgende SEOshop Successions (met een vergelijkbare inhoud) staat gepland voor begin mei en is opnieuw bedoeld voor beginnende webwinkeliers. Houd ons blog, de backoffice en je mail dus goed in de gaten.

5 KPI’s om je verkoop te meten tijdens de feestdagen

5 KPI’s om je verkoop te meten tijdens de feestdagen

E-mail marketing benchmark per sector 2018

E-mail marketing benchmark per sector 2018