Telefoonhoesjes-paradise.nl: “Altijd klantvriendelijk en de juiste service”

In de eerste maand van het jaar is Telefoonhoesjes-paradise.nl Webwinkel van de Maand geworden. Wij gingen met Marleen Zeeman in gesprek over het succes van de webshop.

Hoe het begon?

GSM-Paradise, de eigenaar van Telefoonhoesjes-paradise.nl, is specialist in het repareren van smartphones en is opgericht in 2006. Het bedrijf heeft drie fysieke winkels die zijn gevestigd in Delft, Rijswijk en Zoetermeer. In deze winkels worden niet alleen smartphonereparaties uitgevoerd maar zijn er ook diverse accessoires te koop, zoals telefoonhoesjes, opladers, screenprotectors en nog veel meer.

Naast de fysieke winkels heeft GSM-Paradise ook een webshop met meer dan 5000 verschillende telefoonhoesjes. De bestellingen in deze webshop worden geplaatst en verwerkt in het filiaal in Rijswijk, waar een groot magazijn met smartphonehoesjes staat.

Een jaar geleden stapte GSM Paradise over naar SEOshop.

‘Het beginnen van een nieuwe webshop kost altijd tijd, maar dankzij het grote klantenbestand was de website snel bekend”, aldus Zeeman”.

De keuze voor SEOshop

Waarom kozen jullie voor SEOshop? ‘We hebben in 2014 de Webwinkel Vakdagen bezocht. Op de beurs hebben we verschillende webwinkelsoftwarepakketten bekeken en hieruit bleek dat SEOshop het beste bij ons paste vanwege de gebruiksvriendelijkheid van de backoffice, de uitgebreide categorisatie mogelijkheid en het creëren van een professioneel design.’

‘We kregen vroeger via de online chat veel technische vragen over de werking van de website, omdat mensen niet goed wisten hoe ze moesten bestellen. Sinds de overstap naar SEOshop hebben we nauwelijks vragen en mochten we vragen binnenkrijgen dan gaan de vragen over onze producten.’

Wat maakt telefoonhoesjes-paradise.nl uniek?

Telefoonhoesjes-paradise.nl wil zich onderscheiden van haar concurrenten door ook via haar drie fysieke winkels klanten te bedienen. ‘Het hebben van fysieke winkels zorgt voor vertrouwen bij de consument waardoor de drempel voor online een bestelling te plaatsen lager wordt.,’ zegt Zeeman.

Dit vertrouwen wil het bedrijf ook via de klantenservice bieden. ‘Ik wil een klant met een vraag of probleem niet één dag laten wachten. De klant direct helpen en coulant zijn levert ons tevreden klanten op en goede recensies op Kiyoh. Daarbij geven we bij iedere online aankoop een gratis screen protector cadeau, ter bescherming van het scherm van een smartphone.’

Hoe promoten jullie telefoonhoesjes-paradise.nl?

De webwinkel maakt gebruik van verschillende promotiemiddelen, maar organisch verkeer levert nog de meeste bezoekers op. Het bedrijf heeft veel ingezet op SEO, waardoor de vindbaarheid in zoekmachines hoog is. Daarnaast wordt met Google AdWords voornamelijk ingezet op reparaties van smartphones. Dit doen zij samen met Eye-C Multimedia uit Den Haag.

Maandelijks stuurt de webshop middels de app INinbox een nieuwsbrief naar hun klantenbestand met o.a. tijdgebonden acties. De nieuwsbrief levert iedere keer weer een stijging van het aantal conversies op. De webwinkel gebruikt haar Facebook en Twitter-kanaal vooral voor informatieve doeleinden.

GSM Paradise promoot haar webwinkel ook offline in de fysieke winkels. ‘Klanten in de winkel krijgen bij een aankoop altijd een flyer van de webshop mee,’ zegt Zeeman. Andersom wordt ook via de webwinkel en de nieuwsbrief promotie gemaakt voor de fysieke winkels.

Wat maakt een webwinkel succesvol?

De succesfactoren voor Telefoonhoesjes-paradise.nl zijn een goede vindbaarheid in Google en het hebben van een goede klantenservice. ‘Het direct helpen van je klanten levert de beste resultaten op’, aldus Zeeman.

Het bedrijf heeft in 2014 bij de bouw van de webwinkel ook aan mobiele oplossingen gedacht. De webshop is volledig responsive en al bijna 50% van het verkeer komt via een smartphone of tablet binnen. ‘Het aantal conversies via mobile blijft groeien,’ zegt Zeeman.

Tips voor andere webwinkeliers

Als we vragen of Zeeman tips heeft voor andere webwinkeliers raadt ze webwinkels af een standaard template te nemen. ‘Een eigen design spreekt meer aan en toont meer kwaliteit. Bovendien vind ik dat het belangrijk is om op zoek te gaan naar bedrijven waar je mee kunt samenwerken. Dat kunnen ook bekende bedrijven zijn. Zo komt de helft van de aankopen in onze webshop binnen via Beslist.’

Telefoonhoesjes-paradise.nl is deze maand Webwinkel van de Maand. Van harte gefeliciteerd!

Lightspeed

Lightspeed

Lightspeed, is een internationaal softwarebedrijf voor de retail en horeca. Onze webwinkel en kassasoftware is gebouwd om zelfstandige ondernemers de techniek in handen te geven om te kunnen groeien. Lightspeed heeft meer dan 500 medewerkers en kantoren wereldwijd voor lokale ondersteuning, met o.a. een kantoor in Amsterdam en in Gent.