Thema Spotlight - Berlin

De Lightspeed Theme Store kent 50+ door partners ontworpen thema’s, stuk voor stuk responsive. Sommige thema’s bevatten meer (conversieverhogende) features dan anderen. Het juiste thema voor jouw webshop kan je omzet enorm boosten. In deze blogpost ga ik bespreken hoe je het meeste uit het thema Berlin kan halen, ontworpen door partner Totalli.

Het thema Berlin heeft vier presets waar je inspiratie uit kan opdoen; Standaard, Minimal, Streetwise en Home. De klanten die gebruik maken van het thema Berlin hebben een aantal zeer krachtige features tot hun beschikking, namelijk; quick shop & search, sticky menu, extensieve taalopties en meerdere ingebouwde integraties.

 


Quick shop & search

Het thema Berlin beschikt over quick shop en quick search. Quick shop is een feature die ervoor zorgt dat een gebruiker de details van een product kan bekijken en vervolgens ook meteen kan bestellen, vanaf de categorie- of  voorpagina.

quick shop

Zie hierboven een voorbeeld van Lightspeed klant laviro.nl.

Naast quick shop, is quick search een feature waardoor je klanten minder moeite zullen hebben met het zoeken op je webshop. Wanneer een klant begint te typen in de zoekbalk geeft de webshop de populairste en meest overeenkomende producten weer om de klant sneller door je webshop te laten navigeren.

quick search

Zie hierboven een voorbeeld van Lightspeed klant smitsjuwelier.nl.

 


Sticky menu

Als je bij andere webshops naar beneden scrolled blijft het standaard menu vaak bovenaan de pagina staan. Met sticky menu beweegt het standaard menu mee wat zorgt voor een aangename beleving voor de klant door de gemakkelijke en snelle navigatie in jouw webshop.

screenfilm CORRECT

Zie hierboven een voorbeeld van Lightspeed klant dekaartendrukkerij.nl.

 


Taalopties

Normaliter veranderen de banners niet mee bij een verandering van taal. Berlin biedt meertalige banners voor op de voorpagina en is verder uitgerust met vertaalsleutels voor uitgebreide vertaalmogelijkheden.

 


Ingebouwde integraties

Het thema Berlin is met drie verschillende review- en rating apps geïntegreerd (Webwinkelkeur, KiyOh en Yotpo). Reviews en ratings zijn heel erg van belang voor het succes van je webshop; uit onderzoek is gebleken dat meer dan 80% van de consumenten hun aankoopbeslissingen maken op basis van productreviews.

reviews screenshot

Zie hierboven een voorbeeld van Lightspeed klant hoesjesenmeer.nl.

 


 

Actie

Dit blogpost laat je zien hoe Lightspeed klanten de uitgebreide functionaliteiten van het Berlin thema inzetten. Er geldt momenteel een speciale actie bij het installeren van het thema Berlin.

Installeer je één van deze thema’s voor 1 juli, dan betaal je 6 maanden lang € 10 in plaats van € 17,50. Wij passen handmatig de prijs voor je aan en ontvangt van ons een mail met de bevestiging van de prijsverandering.

Marc Lefebvre

Marc Lefebvre

Marc Lefebvre fungeert als creatieve marketeer bij Lightspeed. Hij is betrokken bij zaken omtrent e-Commerce, de Lightspeed App Store en de populariteit en functionaliteit van nieuwe en bestaande apps.