Thema Spotlight - InStijl Media Supreme

De Theme Store kent 50+ prachtig ontworpen thema’s, stuk voor stuk responsive. Sommige thema’s bevatten wel meer (conversieverhogende) features dan anderen. Het juist gekozen thema kan namelijk wel degelijk je omzet verhogen. Vandaag laten we zien hoe je het maximale kan halen uit het uitgebreide thema InStijl Media Supreme van partner InStijl Media.

InStijl Media Supreme

Het moderne Supreme thema is beschikbaar in vier stijlvarianten; Beauty, Clothing, Food en Gadgets. In dit blogpost lichten we aan de hand van Lightspeed klanten die het Supreme thema gebruiken 4 krachtige functionaliteiten toe die uw conversie kunnen verhogen: slider flexibiliteit, DagDeal Timer, Google Maps integratie en Infinity Scroll.

Slider flexibiliteit

De slider is een krachtige functionaliteit om aanbiedingen, promoties of informatie te communiceren aan je bezoeker. Sommige acties wil je echter minder groot tonen dan anderen. De slider van Supreme kan je instellen op drie verschillende breedtes: screen width, site width, en partial width. Zie hieronder twee voorbeelden van Lightspeed klanten die de slider op verschillende manieren gebruiken binnen het Supreme thema.
footactive.nl
Webshop footactive.nl stelt de slider in op de breedte partial width, waardoor je naast de slider nog ruimte hebt voor een banner of DagDeal Timer. Zoals te zien op de afbeelding heeft footactive.nl ervoor gekozen om hier de integratie met Webwinkelkeur te tonen met reviews van klanten.
xtremeboards.nl
De webshop xtremeboards.nl heeft gekozen voor een andere instelling en heeft de slider ingesteld op screen width, waardoor de afmetingen van de slider het hele scherm vullen. Op deze manier kan je niet om de aanbieding heen.

DagDeal timer

De DagDeal timer is een mooie functionaliteit om je producten extra aandacht te geven en je conversie te verhogen. Via de instellingen van het Supreme thema kies je welk producten, voor welke periode je in de dagdeal timer wilt hebben. Je kunt een serie producten in de rij zetten, waardoor je bijvoorbeeld elke 4 uur een ander product toont. De DagDeal Timer selecteert automatisch de producten die jij in de categorie “Timer” zet. Er is een limiet van 24.
stuntwinkel.nl
Zie hierboven een voorbeeld van stuntwinkel.nl waar de DagDeal Timer naast de slider te zien is.

Google Maps integratie

Het Supreme thema heeft als enige thema in de Theme Store een integratie met Google Maps. Het biedt je de mogelijkheid om je adres of meerdere adressen weer te geven op de home page. Naast een grafische weergave van de bedrijfslocatie kan je ook je resellers/verkooppunten, winkels of afhaalpunten laten zien. Dit kan in sommige gevallen de drempel tot een aankoop verlagen en jouw conversie verhogen.
biovleespunt.nl
Webshop biosvleespunt.nl maakt handig gebruik van de Google Maps integratie. Via de kaart bekijk je eenvoudig welk ophaalpunt voor jou geschikt is om je biologisch vlees op te halen.

Infinity Scroll

Een andere functionaliteit is Infinity Scroll, oneindig scrollen in het Nederlands. Dit houdt in dat producten automatisch worden ingeladen terwijl je naar beneden scrollt. Je bezoeker hoeft dus niet meer tussen verschillende pagina’s te navigeren, wat de kans op een conversie verhoogd. Grote fashion webshops zoals Asos.com gebruiken deze techniek al.

Bearlifestyle.nl, een webshop met een breed aanbod aan “bear” tassen, portemonnees en accessoires, laat de bezoeker net zo lang scrollen totdat zij alle producten gezien heeft in een bepaalde categorie. Zo weet je zeker dat al je producten getoond worden en je bezoekers niet afhaken doordat zij moeten doorklikken naar pagina 2, 3, of 4.

Actie

Dit blogpost laat je zien hoe Lightspeed klanten de uitgebreide functionaliteiten van het Supreme thema inzetten. Er geldt momenteel een speciale actie bij het installeren van de thema’s InStijl Media Supreme en het thema Fusion. Installeer je één van deze thema’s voor 18 maart, dan betaal je 6 maanden lang € 10 in plaats van € 17,50. Wij passen handmatig de prijs voor je aan.

Sebastiaan Smits

Sebastiaan Smits

Sebastiaan Smits is Team Lead Strategic Alliances bij Lightspeed. Voordat hij bij Lightspeed aan de slag ging had hij een succesvolle webwinkel in houten zonnebrillen. Met zijn ervaring als internetondernemer schrijft hij over de laatste ontwikkelingen rondom de App & Theme Store en helpt hij webwinkeliers te groeien met apps.