Thema spotlight: Theme Mandrill by Shopmonkey

Thema spotlight: Theme Mandrill by Shopmonkey

Het werd tijd. Tijd om Shopmonkey’s schat aan expertise en ervaring in een thema te verwerken. En dat hebben ze gedaan! Lees in dit blog meer over wie Shopmonkey is, hoe ervaren ze met Lightspeed zijn, waarom ze nu pas een breed thema introduceren en waarom Theme Mandrill de nieuwe standaard voor de Theme Store is!

De ervaring van Shopmonkey

De liefde voor Lightspeed begon al in 2009, toen Thijs en Michael (oprichters van Shopmonkey) met eigen webwinkels klant werden van Lightspeed. In de periode 2009 tot en met 2011 beheerden zij diverse eigen shops op Lightspeed alvorens ze eind 2011 als één van de eersten officieel partner van Lightspeed werden. In 2014 veranderden zij vervolgens de naam naar Shopmonkey en verlegden ze de focus naar uitsluitend Lightspeed webwinkels. Vandaag de dag zijn ze met ongeveer 1.000 gebouwde en verbouwde shops op Lightspeed eCommerce de meest ervaren front-end Lightspeed partner.

De mix van functionaliteit en design

Toen het idee voor het bouwen van Theme Mandrill ontstond, vond Shopmonkey dat het thema breed moest worden neergezet en meer functionaliteiten moest bevatten dan ieder willekeurig thema in de Theme Store. En daar waar thema’s met veel functionaliteiten het designgedeelte vaak tekortdeden, moest Theme Mandrill ook design technisch goed presteren. Daarnaast hekelde Shopmonkey het feit dat populaire thema’s soms te herkenbaar zijn en gebruikers van desbetreffende thema’s zich daarom onvoldoende van elkaar konden onderscheiden. Met Theme Mandrill komt daar verandering in!

200+ functies. Iedereen een uniek design

Niemand wilt een thema die de concurrent ook gebruikt, want onderscheiden doe je door uniek te zijn. In Theme Mandrill zijn maar liefst 200+ functies toegevoegd waarmee je zelf de invulling van het thema kan bepalen. Hierdoor ontstaan enorm veel verschillende mogelijkheden en weergave varianten waarmee iedere gebruiker een uniek design kan realiseren.

Zo kan je voor de homepage bijvoorbeeld zelf uit twee verschillende menuweergaven kiezen, stel je zelf in of je de headlines beeldvullend wilt tonen of niet, waar je tekst of buttons wilt tonen in de headline afbeeldingen, of je paginering onder de headlines wilt weergeven, je een video op de homepage wilt laten zien en meer. Daarnaast zijn er instellingen aangemaakt waarbij je maar liefst zeven verschillende homepage blokken kan instellen en van volgorde kan veranderen.

Op categoriepagina’s met producten kies je daarnaast zelf…

  • Of er een verticaal menu aan de zijkant moet worden geplaatst,
  • Hoe je filters wilt weergeven
  • Hoe groot je de producten wilt afbeelden
  • Hoeveel producten je op een rij wilt tonen
  • Hoe je de korte omschrijving onder een product wilt tonen
  • Of je een quick view wilt hanteren,
  • Of je kortingspercentages wenst weer te geven,
  • Of je bij een mouse over de tweede productafbeelding van een product wilt laten zien
  • Of je collectief alle productafbeeldingen op een grijze achtergrond wilt tonen

…en nog heel veel meer!

Kortom, een uniek en ontzettend uitgebreid thema!

Geen poespas. Lekker clean en gebruikersvriendelijk

Ondanks dat het thema 200+ functies kent is Theme Mandrill nog steeds één van de meest overzichtelijke thema’s. Gebruiksvriendelijkheid en schone code waren bij de realisatie belangrijke speerpunten. Het overzicht en duidelijke plaatsing van de content scoren goed ten behoeve van conversie. Daarnaast bevat Theme Mandrill geen overbodige hoverfuncties waarbij kleuren veranderen en onderdelen verspringen, want in de ogen van Shopmonkey leidt dat teveel af en komt dat de conversie niet ten goede.

Door Shopmonkey’s enorme ervaring wisten ze daarnaast goed hoe ze de enorme berg aan code op een zo efficiënt mogelijk wijze konden verwerken. Hiermee bleef de laadsnelheid (pagespeed) optimaal. Pagespeed is een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie en ook de gebruikerservaring van een shop valt en staat met de snelheid ervan. Theme Mandrill is zowel op de desktop als op tablet en mobiel ontzettend snel!

Ook op mobiel hoge conversie

Bij de realisatie van Theme Mandrill ging Shopmonkey uit van de ‘mobile first gedachte’. Aangezien steeds meer conversies via mobiel plaatsvinden, werd het ontwerp van Theme Mandrill in eerste instantie voor mobiel ontworpen. Qua gebruikersvriendelijkheid heeft Shopmonkey daarnaast de manier van navigeren op mobiel (check het menu) geoptimaliseerd en onderscheidt Theme Mandrill zich met handige functies, zoals een sticky bestelbutton, van andere Lightspeed Thema’s. Dus, ook op mobiel uitermate converterend!

Eindelijk een custom blog die werkt

Blogcontent wordt steeds belangrijker voor veel winkeliers. Om die reden ontving Shopmonkey de afgelopen maanden uit vele hoeken de vraag om een nieuwe variant voor het blog te bedenken. Anders dan de standaard blogoverzichten in andere Lightspeed themes, heeft Theme Mandrill een volledig geoptimaliseerd en custom blog, die werkt op alle apparaten!

Veel ruimte voor het uiten van sfeer

Theme Mandrill is uitermate geschikt voor een strakke, schone, gebruiksvriendelijke, productgerichte en commerciële uitstraling, maar ook voor shops die veel sfeer willen uiten is Theme Mandrill geschikt. In Theme Mandrill beheer je zelf hoeveel en hoe groot je headlines en banners wilt tonen, heb je de mogelijkheid om op de homepage grote afbeeldingen van blogposts te laten zien en kan je op het beginscherm een video presenteren. Daarnaast wordt er bewust gebruik gemaakt van grote productafbeeldingen op de homepage, zodat je de mogelijkheid hebt om beeld te laten spreken!

Theme Mandrill blijft de standaard verleggen

Theme Mandrill is met 200+ functie bij uitstek het meest uitgebreide thema in de Theme Store van Lightspeed, maar de jongens van Shopmonkey gaan nóg verder! Hun doel is om, samen met de gebruikers van het thema, de standaarden te blijven verleggen. Tevens staan onder andere de volgende functionaliteiten al op de roadmap om op korte termijn toegevoegd te worden aan Theme Mandrill:

  • Custom winkelwagenpagina
  • Custom klantenservicepagina
  • Bulk orders op de productoverzichten in list weergave
  • Countdown timer voor verzending op de productpage
  • Conversieverhogende functies voor de productpage; productvideo’s, countdowntimer verzendtermijn, blok met unique selling points en mogelijkheden voor het laten zien van payment icons.
  • En nog veel meer, maar dat wordt nog even geheimgehouden!

Inspiratie nodig? Bekijk de voorbeelden!

Het thema bevat ontzettend veel verschillende instellingen waarmee je zelf de weergave kan bepalen. Bekijk daarom alle drie de presets Default, Wine en Furniture ter inspiratie!

 

9 producten die ideaal zijn voor dropshipping

9 producten die ideaal zijn voor dropshipping