Thema spotlight: Theme Performance van DMWS brengt Lightspeed eCom naar geheel nieuw level

“Het duurde even, maar dan heb je ook wat,” zegt Roel van DMWS trots. “De afgelopen 8 maanden hebben we met het hele team -en dan bedoel ik ieder vanuit zijn eigen discipline- gewerkt aan Theme Performance.”

Het resultaat mag er wezen, dat vindt ook de voormalig-CTO van Lightspeed: “Dit is het niveau dat we nodig hebben in de themastore, well done!“ Citeert hij, “dat is een mooi compliment.”

Trends

Theme Performance onderscheidt zich in een aantal dingen van de voorgaande thema’s van DMWS.

Het thema is ontwikkeld vanuit de nieuwste gedachte dat:

Je productpagina je nieuwe homepage is;

Er een enorme verschuiving plaatsvindt van desktop naar mobiel gebruik;

Dat de zichtbaarheid van goede service en lead generation tegenwoordig een must is.

Theme Performance tilt Lightspeed naar een hoger niveau door functionaliteiten en opties beschikbaar te stellen zoals de webshop giganten dat doen.

Het design

Met behulp van de nieuwste software heeft DMWS een adaptive design gemaakt zodat het nieuwe thema op ieder device maximaal tot z’n recht komt.

Nieuw: Impressie service van DMWS

Wij weten dat het soms een hele klus lijkt, maar het valt mee. Het is immers best leuk om van je eigen bedrijf een mooie, goede shop te maken. Wij proberen dat zo makkelijk mogelijk te maken, en leuk te houden!

Bij Theme Performance bieden wij een extra service aan: Het Impressie Pakket

Wat doen wij voor je? Neem contact met ons op voor een impressie van het thema. Wij maken een testshop voor je aan en we zorgen dat deze een boost krijgt in jouw huisstijl.

Wat doen we exact?

⁃           Aanpassen logo naar juiste formaat en eventueel bewerken naar een web versie

⁃           Kleuren invoeren (van huisstijl) naar de beste combinatie beschikbaar

⁃           2 desktopbanners

⁃           Footer inrichten

⁃           5 DMWS voorbeeldproducten (voor impressie van weergave)

Het is geheel vrijblijvend en geeft je meteen dé perfecte impressie om te zien wat Theme Performance voor jouw shop kan betekenen!

Nu even over de theme..

App ervaring

Bij het gebruik van Theme Performance op mobiel navigeert een gebruiker als in een App. (Menu onderaan het scherm, dichtbij je duimen) En ook de tablet versie is volledig aangepast naar een optimale gebruikerservaring.


De navigatie

De nieuwe standaard in webwinkel land en nu dus ook in jouw shop. Met of zonder afbeelding, snel schakelen tussen de categorieën en niet meer gebonden aan een maximum aantal pagina’s omdat het geheel dan onrustig zou worden.

 Toch te lang? Geen probleem, een ‘show all’ button verwijst naar de hoofdcategorie.

Klantenservice sectie op de homepage

Het is tegenwoordig steeds moeilijker om onderscheidend te zijn met een assortiment. Ook prijstechnisch valt er bijna niet meer te concurreren. Daarom kiezen steeds meer consumenten voor een goede service en dus is het extra belangrijk om deze service goed zichtbaar te maken in jouw webshop.

Leuk extraatje: een extra info blokje bij je eerste USP.

Nog meer klantenservice

Niets is vervelender dan tijdens het bezoeken van een webshop plotseling terecht te komen op een onduidelijke klantenservice pagina waar niets te vinden is. DMWS heeft de klantenservice pagina volledig gerestyled zodat klanten eenvoudig datgene kunnen vinden dat ze zoeken. Door het gebruik van een uitgebreide service pagina geef je het vertrouwen van je bezoeker net die boost die het nodig heeft.

Reviews

Reviews moet je niet te veel beïnvloeden, want bezoekers zijn niet gek. Maar het onnodig lang laden van widgets die qua styling niet aansluiten bij jouw webshop is nu verleden tijd. Met deze functionaliteit maak je in een handomdraai je eigen review blok. (Uiteraard zijn de standaard widgets ook beschikbaar, én het kan ook gecombineerd)

Collectie pagina

Ook de collectiepagina is volledig vernieuwd, de reeks artikelen wordt afgewisseld met een sfeerbeeld. 

Daarnaast is het mogelijk om per artikel de verwachte bezorg- of levertijd te tonen. Verzend je ook op zondag? Dan toon je op zaterdag dus: ‘Morgen bezorgd’. Wordt het na het weekend, dan vul je in ‘Maandag bezorgd’.

Naast dat hij uiteraard op UX en UI gebied volledig is doordacht, heb je nu ook 3 weergaves van je collecties: normaal, list view, en dubbele list view!

Bezoekers kunnen in Theme Performance filteren op beschikbaarheid, dan worden alleen de artikelen getoond die daadwerkelijk op voorraad zijn.

Vergelijken

Toevallig lazen we net voor het afronden van Theme Performance op Frankwatching een mooi nieuw stuk over productvergelijking en wat dit met je shop kan doen. Je bezoekers hebben vanaf nu ook de mogelijkheid om artikelen te vergelijken in een aantrekkelijk vormgegeven ‘compare module’. Als dat de conversie niet verhoogd! (Visuele module is enkel voor desktop).

De Productpagina, je nieuwe homepage

Misschien wel dé belangrijkste pagina in je webshop. De pagina waar de bezoeker uiteindelijk over de streep getrokken wordt. Hij is immers nog maar een paar klikken verwijderd van het bestelproces en dus aan het converteren in jouw shop. Toevallig dat vlak voor de lancering van theme Performance een artikel hierover is verschenen op Frankwatching. Daarin worden de best practices voor de user experience beschreven van de productpagina, gedestilleerd uit duizenden website-analyses, uitgebreide heatmap-onderzoeken, benchmark data van Salesforce Commerce Cloud en statistieken uit de branche.

We scoorden theoretisch, als we Nick Botter van Salesforce mogen geloven, een 9! We misten maar 1 punt, maar dat was niet mogelijk in een standaard thema in Lightspeed. Alle ingrediënten zitten in de nieuwe productpagina van Theme Performance.

  1. Optimaliseer witruimte
  2. Horizontaal uitlijnen
  3. Uitvouwmenu’s
  4. Plaats klantrecensies hoog
  5. Zet social icons onderaan (of laat ze weg, de klik ratio is 0,1%)
  6. Thumbnails aan de linkse kant
  7. Pijltjes of stippen om te scrollen
  8. Video’s

In Theme Performance staat de belangrijke content bovenaan de pagina. De pagina is compact, technisch ijzersterk, maar toch zeer uitgebreid. De witruimte is nuttig besteed en een bezoeker kan in één oogopslag de gewenste informatie vinden. See for yourself.

Wat leuke extra’s: USP met extra infoblok, specificaties met vinkjes en kruisjes, fantastische bundels en gemakkelijk meerdere aantallen selecteren.

De Homepage

Verschillende hero images en layouts

DMWS staat bekend om de uitgebreide homepages, gedetailleerd design en veel functionaliteiten. Bijvoorbeeld onze nieuwe HERO image.

Beschik je over waanzinnig beeldmateriaal? Gebruik dit dan!

Houd je het liever bescheiden, kies dan voor een minimalistische homepage en zorg dat je artikelen direct de aandacht trekken.

Een impressie van de homepage

Dagdeal


Dring door tot de emotie en laat bezoekers zien dat ze speciaal zijn. Plaats een X aantal uurs deal op je homepage om extra aandacht te trekken voor een bepaalde actie. De deal wordt automatisch vervangen voor een afbeelding naar keuze als de tijd verstreken is.

Je eigen tekstlabels

Gewoon wat leuke dingetjes die we allemaal extra in dit thema bieden. Bijvoorbeeld je eigen tekst labels in elke gewenste kleur.

 Een stukje maatwerk wat veel gevraagd is, en super handig is voor net dat beetje extra te boosten bij je bezoekers.

Last but not least: iedere pagina in Lightspeed eCom is opnieuw gestyled

Last but ‘definitely’ not least. In Theme Performance is iedere pagina opnieuw gestyled. Dus geen verdwaalde ‘inlog’ of ‘merken’ pagina’s die qua vormgeving volledig buiten de boot vallen.

Alle 25 pagina’s zijn aangepakt een vormen samen één geheel:

 

Wil je uitbreidingen op Theme Performance? Neem dan contact met ons op.