Thema Spotlight - Yellowshop

De Lightspeed Theme Store kent 50+ door partner ontworpen thema’s, stuk voor stuk responsive. Sommige thema’s bevatten meer (conversieverhogende) features dan anderen. Het juiste thema voor jouw webshop kan je omzet enorm boosten. In dit blogpost worden door partner Yellowlab de features van Yellowshop toegelicht.

Het thema Yellowshop heeft twee presets waar je inspiratie uit kan opdoen; Yellowshop, Yellowshoes. Met Yellowshop kan je optimale conversie behalen, het thema is SEO-proof, zeer flexibel met Google Fonts en de blog kan op de vóór- of achtergrond.


Optimale conversie

De heldere, ruimtelijke opzet van dit thema en slim gebruik van verschillende functies dragen bij aan een optimale conversie. Bijvoorbeeld: bij Lightspeed eCom kun je instellen dat de gebruiker bij het toevoegen van een product in het winkelmandje op de pagina blijft. In dat geval klapt Yellowshop dat het winkelmandje even uit om de gebruiker feed back te geven over zijn actie.

yellowshop 1

Nog een mooi voorbeeld om de conversie te stimuleren. Wanneer je productpagina veel content bevat, kan het zijn dat je bestelknop wat verder naar onder staat, en de bezoeker dus moet scrollen om deze knop te vinden. Middels een instelling om in het thema een 2e bestelknop toe te voegen, boven de content. Op deze manier is de bestelknop altijd zichtbaar voor de bezoeker. In het voorbeeld van OV-store.nl kun je dit goed zien:

yellowshop 2

SEO-proof

Dit thema biedt je alle tools voor een optimale positie bij de zoekmachines. Laadsnelheid en indexeerbaarheid zijn essentieel voor een goede ranking bij Google. Yellowshop kan visuals van goede kwaliteit aan zonder heel zwaar te zijn. Hierdoor blijven ook pagina’s met veel visuele content snel laden. Banners zijn voorzien van html-tekst zodat ze indexeerbaar zijn voor Google.

Een mooi voorbeeld van een haarscherpe slider met html tekst kun je zien op Olukaishop.nl.

yellowshop 3

Blog op de vóór- of achtergrond

In dit nieuwe template hebben de blogpagina’s en de artikel-pagina’s een eigen look gekregen, dat is uniek. Hiermee komen jouw blogartikelen veel mooier uit. Ook op de homepage krijgt jouw blog de aandacht die het verdient. Je kunt naar keuze de laatste twee of vier artikelen op een prominente plek tonen. Deze functie is trouwens ook uit te zetten.

yellowshop 4

Flexibele stijl met Google Fonts

Handig! Met Google Fonts kun je de hele shop in één keer in een ander lettertype zetten. Kies uit onder andere een handgeschreven, typewriter- of schreefloos font. Verder kun je alle kleuren aanpassen en heel veel verschillende elementen aan- of uitschakelen.