4 tips voor meer succes met uw Facebook bedrijfspagina

Overal op het internet vindt u lijstjes met tips om meer uit uw Facebook bedrijfspagina te halen. Vaak zijn deze lijstjes echter vrij voor de hand liggend. Daarom hebben we in deze blogpost 4 tips verzameld die wat minder vaak worden ingezet, maar waarmee u snel meer succes kunt hebben met uw Facebook bedrijfspagina.

Laat klanten weten dat u op Facebook te vinden bent

Gebruik de bedankpagina van (contact)formulieren en bestelpagina’s om klanten op de hoogte te brengen van uw Facebook-pagina.

Als men een bestelling bij u plaatst betekent dit dat ze een positief gevoel hebben, wanneer u op de bedankpagina een link of Page plugin van uw Facebook-pagina toevoegt, is er een grote kans dat ze de Facebook-pagina liken.

Vooral wanneer u er direct bij zet waarom ze u op Facebook zouden moeten volgen. Bijvoorbeeld voor tips en tricks rondom het product dat ze zojuist hebben gekocht. Of het feit dat Facebook fans altijd eerder op de hoogte zullen zijn van items die in de SALE zullen gaan ;-).

Offline promotie van uw Facebook-pagina

Voeg leuke kaartjes bij de bestelling waarop u klanten uitnodigt de pagina te liken!
Laat ze weten dat u daar bijvoorbeeld als eerste de nieuwe items showt, of houd een speciale pre-sale voor fans.

Zorg ervoor dat men u leuk blijft vinden!

Dit doet u door interessante, leuke en/of grappig content op uw Facebook-pagina te plaatsen.

Om de juiste onderwerpen te selecteren kunt u ook gebruik maken van Google Analytics. Fans van uw Facebook-pagina zijn namelijk vaak al eerder met u in contact gekomen en hebben daarbij vaak ook de webshop bezocht.

Via Google Analytics kunt u er dus achter komen wat de doelgroep die u op Facebook probeert aan te trekken, interessant vindt.

Google Analytics is een goede bron van informatie wanneer het aankomt op de demografische gegevens van websitebezoekers, maar u kunt tegenwoordig ook zien waar bezoekers in zijn geïnteresseerd (affiniteitscategorieën) en in welk segment producten en/of diensten vallen die zij zouden kopen (marktsegmenten).

Interesses-overzicht-analytics

Gebruik de beste bekeken pagina’s van uw blog als inspiratiebron

Gedrag-alle-paginas

Bent u op zoek naar onderwerpen waar uw doelgroep in is geïnteresseerd? Bekijk dan in Google Analytics welke pagina’s op de website het beste worden bezocht. Dit is natuurlijk ideaal wanneer u een blog heeft; u heeft dan direct topics aan de hand van de best bekeken artikelen.

Gebruik de best verkopende producten als inspiratiebron

productprestaties

Ook aan de hand van de best verkochte producten kunt u een reeks onderwerpen vaststellen. Ga bijvoorbeeld na wat veelgestelde vragen zijn en beantwoord deze op een creatieve manier.

Gebruik vragen als onderwerp voor nieuwe content op uw Facebook-pagina

Denk bijvoorbeeld aan een video, kopershandleiding, infographic of blogpost waarin u de vraag beantwoordt.

Verkoopt u bijvoorbeeld haarstylingsproducten? Maak dan een HOW-TO blogpost waarin u exact uitlegt hoe uw fans een bepaalt kapsel kunnen maken. Uiteraard geeft u ook direct praktische tips m.b.t. het gebruik van styling producten zoals haarlak en een krultang.

Deze HOW-TO kunt u vervolgens op Facebook gebruiken door van de losse foto’s één afbeelding te maken en de stappen allemaal te verwerken in 1 afbeelding. Voor meer informatie kunt u fans altijd verwijzen naar de volledige blogpost, door de link op te nemen in de update.

Last but not least: Laat klanten zien wat u in huis heeft

Gebruik de apps op Facebook om klanten te laten zien wat u in huis heeft. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwste collectie in de vorm van een online brochure.

Maar gebruik ook de tab recensies actief en vraag klanten om hun mening achter te laten op uw Facebook-pagina!

facebook-recensies

Een recensie verschijnt namelijk ook op de tijdlijn van de persoon die de recensie achter laat.

Om gebruik te maken van recensies op een Facebook-pagina moet de pagina wel de categorie “Lokaal bedrijf” hebben, dan is het namelijk mogelijk om deze standaard app te activeren.

Daarnaast moet er een bedrijfsadres zijn toegevoegd aan de pagina. U kunt de categorie aanpassen bij de Instellingen van de pagina.

Heeft u zelf nog tips die wij wellicht zijn vergeten? Deel ze in de comments!

Lightspeed

Lightspeed

Lightspeed, is een internationaal softwarebedrijf voor de retail en horeca. Onze webwinkel en kassasoftware is gebouwd om zelfstandige ondernemers de techniek in handen te geven om te kunnen groeien. Lightspeed heeft meer dan 500 medewerkers en kantoren wereldwijd voor lokale ondersteuning, met o.a. een kantoor in Amsterdam en in Gent.