Met deze tips vergroot je eenvoudig je gemiddelde orderwaarde.

Globaal gezien zijn er twee manieren om meer omzet te genereren. De eerste manier is om meer verkeer te genereren, dit hebben we onlangs uitgelicht in dit blog. Een andere manier is om ervoor te zorgen dat je bestaande verkeer meer uitgeeft. Belangrijke Key Performance Indicators (KPI’s) binnen de ecommerce zijn conversie en gemiddelde orderwaarde. Hieronder bespreken we een aantal methodes om je conversie en/of gemiddelde orderwaarde te vergroten.

00:15 – Aanbieden van gratis verzendkosten (verzendmethodes)
01:08 – Via kortingscode gratis verzendkosten aanbieden
01:36 – Via kortingsregels gratis verzendkosten aanbieden
02:53 – Checkout Upselling
03:34 – Soortgelijke producten

Gratis verzendkosten

In 2017 verliet 29% van de consumenten de winkelwagen omdat ze onverwachte of te hoge verzendkosten kregen voorgeschoteld. Zorg ervoor dat je transparant bent in je verzendkosten, geef bijvoorbeeld duidelijk aan wanneer de klant gratis verzendkosten heeft. Gratis verzendkosten kun je op drie verschillende manieren instellen:

  • Via verzendmethodes – voor iedereen, ideaal voor algemeen gebruik
  • Via kortingscodes – voor gerichte / terugkerende klanten
  • Via kortingsregels – ideaal voor acties, uitverkoop

Product Suggesties

Gemiddeld meer dan 35% van online omzet komt door productsuggesties. Binnen Lightspeed eCom zijn er meerdere upsell-tools beschikbaar. Binnen de checkout kun je bijvoorbeeld nog een keer je best lopende producten aanbieden via Checkout Upselling.

Daarnaast zijn er altijd producten die goed bij elkaar passen; gerelateerde producten. Combineer producten die goed bij elkaar passen als gerelateerde producten. Verkoop je bijvoorbeeld een tafel? Kies dan voor een bijpassend kleed of stoelen. Het mooie van gerelateerde producten is dat deze zowel zichtbaar zijn op de productpagina’s als in de checkout.

Nu de aanbiedingen en upsells zijn aangemaakt, vergeet niet om je klanten te informeren. Dit kun je op meerdere manieren doen, zo kun je de eventuele korting vermelden in in een slider of in een banner op de homepagina. Recent hebben we dit uitgelicht in dit artikel.