Top 10 artikelen op het SEOshop blog van 2015

Er gebeurde veel in e-commerce jaar 2015. En wij schreven daar veel over. De 10 meest populaire artikelen op onze blog volgens jullie, staan hieronder nog 1 keer in de spotlight. Wij kijken er naar uit om jou ook volgend jaar te boeien met leerzame whitepapers, geweldige succesverhalen en nieuws over de laatste trends en ontwikkelingen in e-commerce. We beginnen de lijst onderaan!

10. Waarom Jackz.nl is genomineerd voor beste startende webshop van Nederland

header-jackz

Jackz.nl werd afgelopen maart tweede tijdens de Thuiswinkel Publieksprijs en werd genomineerd voor de vakprijs. Een goede gelegenheid voor ons om eens te kijken wat deze SEOshop-klant zo succesvol maakte! We spraken met Patrick van den Elzen.

‘Het idee is eigenlijk ontstaan vanuit een onvrede over de afwezigheid van kwalitatief goede verzorgingsproducten voor mannen. Zo’n 95% van alle producten die er bij een drogist worden verkocht, zijn bestemd voor vrouwen. Het geringe aanbod voor mannen bestaat alleen uit de geijkte merken. Ik dacht: er moet meer zijn!’

Lees: Waarom Jackz.nl is genomineerd voor beste startende webshop van Nederland

9. SEO ranking factoren die Google gebruikt bij het ranken van uw webshop

9. seo banner

Naar welke elementen kijkt Google bij het bepalen van de positie van uw webshop in de zoekresultaten? Dat is een vraag die elke webshop eigenaar bezighoudt.

Het Duitse Searchmetrics analyseert jaarlijks de eerste 30 zoekresultaten van 10.000 zoektermen op zoek naar wat hoog scorende webshops gemeen hebben. Vervolgens wordt er bepaald wat de correlatie van de hoge positie is van bijvoorbeeld een ingevulde meta description. Veel meer hierover in onderstaande infographic of in het onderzoek van Searchmetrics. In deze blogpost worden de belangrijkste elementen kort beschreven.

Benieuwd welke SEO-tips je zeker moet weten om je webshop te optimaliseren? Download dan gratis de SEO cheat sheet.

Lees: SEO ranking factoren die Google gebruikt bij het ranken van uw webshop

8. Groei sneller met apps uit de App Store

Een nieuw gezicht. In september startte Sebastiaan als App Success Manager om je te helpen groeien met apps. 65% van alle webwinkeliers van SEOshop heeft minstens één app geïnstalleerd. De App Store staat al ruim 2 jaar, maar deze blogpost is bedoeld voor onze webwinkeliers die nog geen ervaring hebben met apps. Ben je al wel bekend met de SEOshop App Store? Scroll dan naar de alinea App University en laat je inspireren.

Lees: Groei sneller met apps uit de App Store

7. Hoe YouTube de kans op een aankoop met 73% vergroot

Youtube banner

De vraag die we veel horen is “wat levert video nou eigenlijk op voor mijn webshop?”. Onderzoek door de Aberdeen Group wijst uit dat de conversieratio van webshops die gebruikmaken van video maar liefst 2% hoger ligt, dan die van webshops die geen gebruikmaken van video (4,8% tegenover 2,9%). Daarnaast blijkt dat consumenten die een productvideo hebben bekeken, 73% meer gemotiveerd zijn om een aankoop te doen. Ook geeft 96% aan dat een productvideo helpt bij het maken van een aankoopbeslissing.

Lees: Hoe YouTube de kans op een aankoop met 73% vergroot

6. 218% meer omzet door AdWords Robot | Infographic

SEOshop webshop Boozyshop deed al aan betaalde Google AdWords campagnes, maar had het gevoel dat deze nog niet optimaal benut werden. Met een assortiment dat bestaat uit veel verschillende merken en producten vereist het optimaliseren van de Google Adwords campagnes enige expertise en een hoop tijd. Boozyshop nam de app en expertise van AdWords Robot in de arm, en de resultaten zijn fantastisch. Voor ons een reden om deze case eens uit te lichten.

Boozyshop is een beauty & make-up webshop opgericht in 2008. Tot vandaag de dag onderscheiden zij zich in het aanbieden van merken en items in het beauty segment in Nederland en België, die hier niet of moeilijk verkrijgbaar zijn.

Lees: 218% meer omzet door AdWords Robot | Infographic

5. 10 + 1 tips voor het voorkomen van verlaten winkelwagens

In de wereld van de e-commerce stellen we onszelf regelmatig vragen met betrekking tot de efficiëntie van onze websites. Hoe trekken we meer bezoekers aan? Hoe zorgen we ervoor dat ze het aankoopproces voltooien? Of hoe voorkomen we dat ze hun winkelwagens achterlaten? In dit artikel geven we je 10 + 1 tips hoe je ervoor kunt zorgen dat klanten altijd hun aankoopproces voltooien.

Lees: 10 + 1 tips voor het voorkomen van verlaten winkelwagens

4. De ultieme checklist om uw bedrijf te starten

ultieme checklist

Loop je ook met een ondernemersplan in je hoofd en wil je nu eindelijk wel eens de sprong wagen? Je bent niet de enige die niet weet waar je moet beginnen en geen overzicht heeft van wat er allemaal komt kijken bij het starten van een eigen bedrijf. We hebben daarom voor een handige checklist gemaakt met de belangrijkste zaken waar je rekening mee moet houden; ook als je een bedrijf wil starten met weinig geld.

In samenwerking met FIRM24 schrijven wij een 3-delige serie over “Hoe start ik mijn eigen bedrijf?”. De drie delen worden na publicatie gebundeld tot een e-book, gratis te downloaden.

Lees: De ultieme checklist om uw bedrijf te starten

3. SEOshop lanceert nieuw e-commerceplatform

seoshop lanceert

De introductie van ons nieuwe e-commerceplatform onder de naam SEOshop 2. Het nieuwe platform biedt innovatieve functies waarmee jullie – onze klanten – je beter kunnen onderscheiden in een continu vernieuwende markt. Begin 2014 besloten we om fors te investeren in een nieuw platform, waarna we ons ontwikkelteam hebben verdrievoudigd. Nu het product compleet is, zal iedereen in de komende maanden gefaseerd toegang krijgen tot het nieuwe systeem met talrijke nieuwe functionaliteiten.

Lees: SEOshop lanceert nieuw e-commerceplatform

2. Een Facebook Webshop: Wat is dat precies?

Facebook is een waardevol medium voor webwinkeliers. Het is dan ook geen verassing dat de mogelijkheden voor e-commerce op Facebook stukje bij beetje worden uitgebreid. Een online winkel óp Facebook die de producten uit uw webshop toont: een mooie oplossing, maar wat houdt het precies in?

Lees: Een Facebook Webshop: Wat is dat precies?

1. Persbericht: SEOshop overgenomen door Canadese retailonderneming Lightspeed POS

lightspeed

Amsterdam, 19 november 2015 – SEOshop, het snelst groeiende e-commerce platform in Europa dat haar omzet de afgelopen drie jaar zag verdubbelen en meer dan 1000% groei zag na een investering van henQ IN 2011, kondigt vandaag haar overname aan door het Canadese software bedrijf Lightspeed POS. Lightspeed levert een krachtig Point of Sale (POS) platform voor winkels en restaurants. Samen met SEOshop stellen zij winkeliers in staat klanten zowel instore als online van dienst te zijn.

Lees: Persbericht: SEOshop overgenomen door Canadese retailonderneming Lightspeed POS

Sebastiaan Smits

Sebastiaan Smits

Sebastiaan Smits is Team Lead Strategic Alliances bij Lightspeed. Voordat hij bij Lightspeed aan de slag ging had hij een succesvolle webwinkel in houten zonnebrillen. Met zijn ervaring als internetondernemer schrijft hij over de laatste ontwikkelingen rondom de App & Theme Store en helpt hij webwinkeliers te groeien met apps.