Update augustus: apps gratis proberen, registratieverbetering en PostNL deelzendingen

Ook de afgelopen maand zijn er weer enkele grote en kleine verbeteringen doorgevoerd op ons platform. In deze blogpost leest u er alles over.

Apps gratis te annuleren binnen 12 uur

Soms wilt u een app proberen en komt er vervolgens achter dat het niet is wat u zoekt. Vanaf nu kunt u dergelijke apps binnen 12 uur gratis annuleren. Zo kunt u een app dus gemakkelijk testen. Wanneer u de app al eerder heeft geprobeerd, geldt dit echter niet. Oftewel, het is niet mogelijk om de app dagelijks aan en uit te zetten zonder ervoor te betalen.

Verbeterde registratie van klanten

Wanneer klanten zich registreren in uw webwinkel hoeven ze niet hun verzend- of factuuradres op te geven. De consequentie hiervan is dat ze dit moeten doen tijdens het bestelproces, wat ten koste kan gaan van de conversie.

Om dit op te lossen is het nu tijdens de eerste registratie verplicht gesteld om het factuuradres op te geven en mogelijk (dus niet verplicht) om ook alvast het verzendadres op te geven.

PostNL pakbonnen voor deelzendingen

Wanneer u een deelzending heeft, wilt u voor iedere deelzending een pakbon kunnen printen. Vanaf nu is dit ook mogelijk wanneer u gebruikmaakt van onze PostNL-integratie. Naast het printericoon ziet u nu een gele envelop staan. Wanneer u op deze envelop klikt, kunt u per deelzending een pakbon uitprinten.

PostNL verbeteringen

Belastingtarief nu ook instelbaar per betaalmethode

In de vorige update hebben we het mogelijk gemaakt om aparte kosten in te stellen per betaalmethode. Nu kunt u ook verschillende belastingtarieven per betaalmethode instellen.

Belastingtarieven betaalmethode

Spambestrijding op uw blog

Heeft u een eigen blog in uw webwinkel? Dan worden vanaf nu de opmerkingen in de commentaarsectie automatisch gefilterd door Akismet; een externe service die gespecialiseerd is in spambestrijding. Op die manier hoeft u zich geen zorgen meer te maken om irrelevante spamberichten op uw blog.

Productbundels in testfase

De veelgevraagde productbundels (bijvoorbeeld: koop een camera en krijg korting op batterijen) bevinden zich nu in de testfase. Dat betekent dat enkele vooraf geselecteerde SEOshop-klanten deze functie de komende tijd gaan testen. Hun feedback zal worden verwerkt om deze functie verder te verbeteren en zodra dat is afgerond, zal de functie beschikbaar gesteld worden voor iedereen. Deze testfase onder een kleine groep klanten is noodzakelijk om ervoor te zorgen dat deze belangrijke functie perfect werkt. We vragen dus nog even uw geduld terwijl wij hier hard aan werken. Het duurt nu niet lang meer!

Eerder deze maand

Aan het begin van deze maand was er ook een kleine update. Hieronder vatten we deze samen:

Verbeteringen kortingsregels

U kon de kortingsregels al instellen per categorie. Nu kunt u ook de kortingsregels instellen per gebruikersgroep binnen een categorie. Dat is handig, omdat u nu verschillende kortingen kunt bieden aan uw verschillende gebruikersgroepen. Bovendien is uw kortingsregel nu ook zichtbaar op de productpagina en in overzichten. Uw bezoekers zullen daardoor op alle belangrijke plekken uw kortingen zien, wat goed is voor de conversie in uw webwinkel!

Beter beheer van meerdere talen

Vanaf nu heeft u de mogelijkheid om een taal op actief of inactief te zetten. Op die manier kunt u een nieuwe taal toevoegen en vervolgens rustig alle teksten aan uw webwinkel toevoegen, zonder dat deze teksten al zichtbaar zijn. Zodra u alle teksten heeft toegevoegd, kunt u de taal op actief zetten. Zo heeft u meer controle over de content in uw internationale webwinkel!

Beter beheer van productreviews

Wanneer iemand uw producten beoordeelt via een productreview wilt u natuurlijk de mogelijkheid hebben om contact op te nemen. Daarom kunt u nu vragen om een e-mailadres van uw klant. Dit veld kan optioneel of verplicht gemaakt worden, zodat u het invullen van dit veld wel of niet kunt verplichten. Bovendien wordt dit e-mailadres niet in uw webwinkel getoond, zodat de privacy van uw klant gewaarborgd blijft.

En verder…

Daarnaast hebben we enkele veelvoorkomende problemen opgelost, waaronder deze:

  • Afbeeldingen scherper – de productafbeelding in de winkelwagen wordt nu scherper weergegeven, zodat deze er ook goed uitziet op een retina beeldscherm.
  • Demobalk verbeterd – wanneer u een demo webwinkel heeft, ziet u een oranje balk bovenaan uw webwinkel. In deze balk is nu een link opgenomen waarmee u gemakkelijk kunt terugkeren naar uw backoffice.
  • Kosten betaalmethoden doorberekenen – u kunt nu de kosten voor PayPal Express doorberekenen aan uw klanten. Let er wel op dat u alleen de transactiekosten doorberekent, aangezien het verboden is om geld te verdienen aan een betaalmethode.
Lightspeed

Lightspeed

Lightspeed, is een internationaal softwarebedrijf voor de retail en horeca. Onze webwinkel en kassasoftware is gebouwd om zelfstandige ondernemers de techniek in handen te geven om te kunnen groeien. Lightspeed heeft meer dan 500 medewerkers en kantoren wereldwijd voor lokale ondersteuning, met o.a. een kantoor in Amsterdam en in Gent.